• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G cabrio's?

Grappig, ik kom op veel internetsites jou naam en Astra tegen, ik las dat jij destijds je afvroeg waar het haaienvinnetje voor dient achter de achterhoofdsteunen? Weet je het antwoord hier al op? Ben benieuwd

Helaas heb ik me eigen Astra nog niet, het scherm voor de boardcomputer is opgestuurd voor reparatie, hierop is het wachten! Wachten duurt lang:(

Grappig, ik kom op veel internetsites jou naam en Astra tegen, ik las dat jij destijds je afvroeg waar het haaienvinnetje voor dient achter de achterhoofdsteunen? Weet je het antwoord hier al op? Ben benieuwd

Helaas heb ik me eigen Astra nog niet, het scherm voor de boardcomputer is opgestuurd voor reparatie, hierop is het wachten! Wachten duurt lang

wachten op de zomer, dat duurt nog veel langer waarschijnlijk :D

Volgens mij staat mijn astra alleen ook nog op autoweek, verder niet toch?

Het haaienvinnetje achterop is de GPS/telefoon antenne die bij mij gebruikt wordt voor het navigatiesysteem. Die krijg je er op als je af fabriek telefoon/navigatie besteld.

Nee kom inderdaad jouw veel hier tegen en op autoweek, er zijn volgens mijn niet veel mensen met een Astra g cabrio online of er zijn er niet zoveel van geleverd! Iemand enig idee hoeveel er in Nederland rijden?

Jij had ook een parrot mki9200 in jou auto gebouwd toch? Wat is de geluidskwaliteit wat betreft de mp3 functie? Lees hier verschillende verhalen over nammelijk! De een Egt dat het geluid slecht is en andere dat het geluid zelfs beter is dan het standaard radio geluid, het geen natuurlijk vreemd is!

Geluid via de parrot is gewoon prima, met als kanttekening dat je wel MP3's afluiterd. Die heb je in goede en slechte kwaliteit. Maar normale goede MP3's, zijn net zo goed als de gewone radio, die overigens ook prima is. Al luister ik vrijwel alleen maar MP3's, heb gewoon een card-reader in het dashboardkastje...

als ik liedjes op de telefoon afspeel via bluetooth op de autospeakers is het wel stuk minder

Joepie gisteren eindelijk me astra gekregen!

Een paar kleine dingetjes; de ontvangst van de radio is erg slecht en tevens werkt de volume knop slecht!

En het stuur begint te trillen op de snelweg bij 120 km/h! Moet de auto dan opnieuw uit geballanceerd en uit gelijnd worden? Of kan dit ook nog andere oorzaken hebben?

origineel gepost door w.pelgrim

de ontvangst van de radio is erg slecht

de antenne is uitgerust met een igebouwde versterker, het is mogelijk dat de stekkr verbinding los zit of door lrkkage gecorrodeerd is.

lekkage word veroorzaakt door het vergaan van het rubber van de antenne voet.

is zeer prijzig 151 euri, het rubber is niet los te koop.

tevens zorgt de lekkage ervoor dat het antenne signaal kortsluiting tegen massa maakt en hierdoor een slecht of geen onvangst veroorzaakt.

Joepie gisteren eindelijk me astra gekregen!

Een paar kleine dingetjes; de ontvangst van de radio is erg slecht en tevens werkt de volume knop slecht!

En het stuur begint te trillen op de snelweg bij 120 km/h! Moet de auto dan opnieuw uit geballanceerd en uit gelijnd worden? Of kan dit ook nog andere oorzaken hebben?

mbt de antenne staat het antwoord hierboven al. Trillen is 9 van de 10 keer opnieuw ballanceren van de wielen. maar in een vreemd geval heb je kromme aandrijfassen of zulke dingen. Maar dat zou ik zeker proberen.

volumeknop heb ik vaker gehoord, het schijnt dat die contactjes in de radio niet meer helemaal lekker meer zijn. Wat de oplossing daarvan is weet ik zo niet. Moet je even googlen

Auto is vandaag bij de dealer geweest, op nieuw gebalanceerd en wat betreft de radio wordt er een nieuwe besteld!

Kan niets anders zegen dan top service!

Doen jullie nog iets extra's met dit weer (qua onderhoud, sneeuw erop) aan jullie dak? Of is het beste om er niks aan te doen? Lees allemaal verschillende verhalen op het internet, maar de meeste hebben allemaal een hard top voor de winter! Het was net -7 maar heb het lekker warm gehad met me ecc en me stoelverwarming...

Ik laat hem gewoon voor wat het is. Er wordt gewoon dagelijks mee gereden en dat gaat prima. Niks geen last van koud, vocht of andere dingen. En dat gaat prima.

Wel maak ik het dak regelmatig sneeuwvrij als er wat op ligt vanwege het gewicht. In prencipe moet dat wel goed gaan, maar vind het gewoon geen lekker idee als er zoveel gewicht op ligt. Weegt meer dan je soms zou denken.

Voor de astra G is geen hardtop van, waarom niet?

Omdat de daken gewoon zó goed zijn! En das echt waar. Niet te vergelijken met golfjes, meganes, etc. extra goed geissoleerd met een bijzonder duurzame buitenlaag die gemaakt is voor alle omstandigheden.

Ik had begrepen dat er vocht in de naden zou komen en dat dit bevriest!

Dit zou dan gaan uit zetten en de slijtage van het dak bevorderen! Dit wordt overigens beweert door mensen met een mx5 met hardtop!! Eea geldt dus niet voor ons dak? Of behandel jij je naden apart met een vettigmiddel? Of vocht werende spray?

ik heb van dat spul er op gesmeert wat ook op tenten wordt gespoten om ze waterafstotend te maken

zo ziet het er dan uit als het regent

Nokia-N96-joost895.jpg

maar er komt sowiso wel vocht in die naden hoor, maar ik heb echt nergens last van

plaatje van vorig jaar

Nokia-N96-joost1047.jpg

Allereerst de warmte en comfort biedende kap. Studies, verricht door Opel’s International Technical Development Centre (ITDC), tonen aan dat een hardtop niet de enige manier is om de passagiersruimte van een cabriolet warm te houden. Zo zijn de isolerende eigenschappen van de kap van de Astra Cabrio vergelijkbaar met de hoge standaards van bijvoorbeeld het metalen dak van zijn familielid, de Astra Coupé.

Vergelijkende tests tussen de Astra Cabrio en de Coupé - beide zijn afgezien van het dak vrijwel identiek - zijn gehouden bij constante lage temperaturen. Na een koude start leggen beide auto’s een van tevoren bepaalde route af. Vervolgens wordt de thermografische camera ingezet om de warmte-niveaus te bepalen. Bij beide auto's werd het dak zwart (gezien door de thermografische camera) en dat is een goed teken.

State-of-the-art kapconstructie voor dagelijks gebruik, weer of geen weer. De kap van de Astra Cabrio heeft drie lagen die ervoor zorgen dat de auto het hele jaar door gebruikt kan worden. De buitenste harde laag bestaat uit een mengsel van geweven katoen, poliacryl en polyester en is bestand tegen alle weersomstandigheden. De isolerende middenlaag, die is gemaakt van polyester en fleece, is slechts 10 millimeter dik. Deze laag houdt de warmte binnen en beperkt het windgeluid zo veel mogelijk. De binnenbekleding, zeg maar de voering van het dak, is gemaakt van polyurethaan dat én mooi oogt én prettig aanvoelt.

Bovendien is Opel’s gloednieuwe Astra Cabrio de eerste cabriolet in zijn klasse die de klant het gemak van een elektrisch te bedienen kap standaard aanbiedt. Een primeur in zijn klasse waar handmatige bediening nog steeds de norm is. De dynamisch ogende tweedeurs cabriolet is echter uitgerust met een volledig opvouwbare kap die met één druk op een knop geopend en gesloten kan worden.

Valt wel mee hoor :P

als je er op klikt begint het filmpje

en wat foto's van jou auto

73JHDF.jpg

IMG_00013.jpg

maar mooi ding hoor! Ik ben altijd al gek geweest van zwarte auto's, helemaal met lichte bekleding. Had het liefst ook de zelfde kleurencombi als jou.

Bedankt voor het plaatsen van mijn foto's hier.

Kun je nog een uitleggen hoe dit werkt?

Ja kleurstelling vind ik zelf ook erg luxe...

Alleen jammer dat de wijzerplaten zwart zijn en bij de meeste cabrio's wit, had ik persoonlijk mooier gevonden.

Ga er qua uiterlijk niet er veel aan doen.

Alleen de antenne vervangen voor een kleintje ( eerst wachten op mijn nieuwe radio, deze krijg ik nieuw van de dealer)

Stadslicht wil ik ook nog eens aanpassen, heb je mooi xeon verlichting, zit er van die lelijke gele stadslichten naast.

Verder wil ik de middenconsolle opnieuw spuiten, deze is brons kleurig, wel mooie kleurstelling, alleen een beetje beschadigd!

Heb jij enig idee of hier kleurcodes voor zijn bij de dealer?

En nog een irmscher grill met chrome strip, als dit schreeuwerig word.

Bij photobucket staat een link onder of naast de foto die begint met , die kopieer je naar hier en plaats je hem :thumbup

Jou wijzerplaten zijn zwart omdat je beige interieur hebt, dan heb je altijd zwarte platen

stadslicht aanpassen is 5 minuten werk en kost ongeveer 10 euro, heb ik ook gedaan :thumbup

Middenconsole is bekend dat dit erg gevoelllig is voor beschadigingen, was bij mij ook zo,toen heb ik het ook overgespoten....

Heb je een U2U gestuurd met kleurnaam en codes

Bedankt, das een hoop info!

Stadslicht is gewoon een kwestie van andere type lampjes toch? Welk type heb jij gebruikt?

Begrijp ik nu goed dat jij aan de hand van mijn kenteken alle gegevens van mijn auto kunt vinden? Ook onderhoud historie en dergelijke? Hoeveel eigenaren?

Terug
Naar boven