• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G cabrio dak

Gaat het om dit rood omcirkelde pinnetje ( u-vorm)
5g4blvq21mvv6f0hzupf92f56vnodrw9.jpg

Jep precies die in het rode cirkeltje.

En ja bij de pomp zitten 8 leidingen die allemaal bevestigd zitten met een rond veertje.(veertje zeg maar dun stalen rondje)

De pomp-kop losdraaien(waar de leidingen naar binnen gaan bovenop) met inbus en dan de desbetreffende leiding vinden, de veertjes springen je niet om de oren. :applause02:

Nee meestal als de leiding springt dan loopt ie leeg of in ieder geval wat eruit.

Als je de nieuwe leding erin zet en de pomp weer bevsetigd en deze vult met olie dan doet hij het weer echter aan het bijvullen kom je 2-3x.

Maar als het goed is doet nu alles het weer naar behoren en zie je dat het werk op zich best meevalt, het laat zich goed doen en kunt er goed mee verdienen haha Opel vraagt zich hiervoor 1200 euro.

:smiley-car:

Hahaha ,

misschien toch maar een bedrijf beginnen dan !

Ik heb de leiding losgekoppeld , nog niet van de pomp ! Dat plan ligt er nog . Ik hoop het uiteindelijk eind van de week allemaal klaar te hebben .

En dan nog een goeie te vinden die leidingen kan persen in regio Gelderland-midden !

Heb jij daar nog suggesties in ?

Hansaflex arnhem

Ikzelf ben er 3x naar Isaflex in Neuss(DE) gereden, de slangen variëren van lengte en de prijs daar varieerde tussen 55 en 70 euro per slang.

Ik ben zelf nog voor 4 maanden daar geweest meestal knapt achter de chauffeurs kant de leiding of passagiers kant.

Oh ja de zijkap achter in de kofferbak waar de pomp zit verwijderen raad ik je aan, als je de leiding geperst hebt is het een 45 min werk.

Mvg en succes :cheers:

Welnu het andere probleem !

Hansaflex kan deze kabels dus niet maken , niet met het betreffende nipje . Helaas !

Gelukkig heb ik iemand op marktplaats gevonden , die de kabel wel heeft liggen uit een sloopauto .

dus alsnog gered .

Nu alleen nog wachten op de levering .

Ok vreemd en raar maar, denk dat je de kabels uit Weert van Erik krijgt die is goed te vertrouwen als het hem is.

Isaflex in Neuss doet dit zeker en is 140 km van arnhem af en hij vraagt zich 50-60 euro voor een nieuwe kabel 10 min wachten en je rijdt naar huis met nieuwe kabel.

Mvg

Heel vreemd , ze beweren daar dat het nippeltje niet nogmaals gebruikt kan worden . Met andere woorden : donder het maar weg .

Vreemd volk .

Het is Erik hendrikx inderdaad .

Reageerde snel , en de prijs was ook naar mijn zin .

Morgen is het pakketje binnen als het goed is .

Is inderdaad jammer van ze !

Maar goed , uiteindelijk is die binnen !

Alleen nog even wachten op de olie , komt morgen binnen .

:applause02:

Ik heb ondertussen wel de nieuwe leiding gemonteerd alleen functioneert de kap nog steeds niet ! Zou dat komen door dit kapotte onderdeel ? Of moet ik hem toch laten resetten bij de opeldealer

Hallo,

Het stukje plastic wat je bent tegengekomen kun je verwaarlozen ik heb er ook 2 van verschillende auto's(is een soort kabelgeleider).

Voor het volgende stukje tekst zou ik geld kunnen vragen haha of ik kom langs voor 100 euro haha B-)

Voor de kap weer in de beweging te krijgen

Terug
Naar boven