• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G coupé, loshangende sensor?

Hoi,

Vandaag toen ik mijn oliepeil ging controleren zag ik dat er een, volgens mij, sensor los hing:

6f54a6ac915df14fb8dd115ae8ec8cf8.jpg

4402165283def603079227eeff154d14.jpg

Wat is dit? En waar hoort deze te zitten?

Het betreft een G coupé met X18XE1 motor, voor het geval dat iets uitmaakt.

Alvast bedankt! :)

is je buitentemperatuur sensor.

en die hoort denk ik ergens aan de bumperbalk vast te zitten met een paar boutjes...

Ik zal eens kijken, ik had hem nu in ieder geval vastgetaped, want ik kon echt niet vinden waar die hoorde...

Omdat hij heeft losgehangen heeft hij wel tegen mijn radiateur aan zitten tikken, hier is nu wel een beschadiging te zien, in de vorm van dat een gedeelte van die openingetjes is 'dichtgeslagen'. Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel... Kan dit veel kwaad?

Proberen die lamellen weer recht te maken.

Wel voorzichtigheid bij geboden anders prik je dadelijk je radiateur lek!!!! Dan ben je verder van huis.

Makkelijkste werkwijze; bumper demonteren. Dan kun je ook nog eens beter erbij om je sensor weer vast te zetten.

Succes.

Terug
Naar boven