• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

astra g coupe turbo. kopen of laten staan? hoe behandelen??

Hehe van 1.6 8v naar 2.0t 16v.... een grotere stap kan je volgens mij niet maken, je zal er in elk geval geen spijt van krijgen. :D

Turbo is vaak kapot na zeg 100k, meteen vervangen voor z20leh turbo.

Als je even door hebt gereden, zorg dan voor een paar rustige km's, zorg dat de turbo wat af kan koelen... das eigenlijk het enige waar je een klein beetje rekening mee moet houden. Stelt eigenlijk weinig voor.

Voor de rest een beetje de standaard astra g dingetjes....en ook onderhoudsboekje...al zegt dat soms ook weinig, ik doe al het onderhoud zelf bv, en durf er om te wedden dat mn auto in een stuk betere staat is dan door externen onderhouden auto's.

Ga gewoon op de algemene indruk af.... het zijn luxe wagentjes, er rijden er ook niet veel. Bevalt t je niet, op zoek naar de volgende..

een coupe zou mij wel bevallen denk ik.

turbo begin ik wel aan te twijfelen. ik rijd nu nog best veel. heb daarnaast nog een tr, dus zou het liefst geen onderhoudsgevoelige dagelijkse auto willen hebben.

heb al eens in een 2.2 cabrio gereden, vind ik een heerlijke motor.

heb geen idee hoe de 1.8 is. wat zullen ze naast elkaar doen? volgens mij wel een beetje even snel.

voorkeur gaat op dit moment uit naar een 2.2.

wel zie ik veel 1.8 staan met hoge km stand. dat wil ook wel wat zeggen.

2.2 zal even veel verbruiken als mijn huidige 1.6 8v (1 op 12 ongeveer)

een coupe zou mij wel bevallen denk ik.

turbo begin ik wel aan te twijfelen. ik rijd nu nog best veel. heb daarnaast nog een tr, dus zou het liefst geen onderhoudsgevoelige dagelijkse auto willen hebben.

heb al eens in een 2.2 cabrio gereden, vind ik een heerlijke motor.

heb geen idee hoe de 1.8 is. wat zullen ze naast elkaar doen? volgens mij wel een beetje even snel.

voorkeur gaat op dit moment uit naar een 2.2.

wel zie ik veel 1.8 staan met hoge km stand. dat wil ook wel wat zeggen.

2.2 zal even veel verbruiken als mijn huidige 1.6 8v (1 op 12 ongeveer)

2.2 is net als de turbo een zuipschuit, alleen is de 2.2 op langere stukken zuiniger.

We hebben nu hier een 2.0T waar een dieselbak (2.0DTi) achter hangt, nu is ie daardoor wel een stuk zuiniger geworden, en niet veel trager, echter is wel het sportieve karakter een stuk minder.

Willem

2.2 is net als de turbo een zuipschuit, alleen is de 2.2 op langere stukken zuiniger.

We hebben nu hier een 2.0T waar een dieselbak (2.0DTi) achter hangt, nu is ie daardoor wel een stuk zuiniger geworden, en niet veel trager, echter is wel het sportieve karakter een stuk minder.

Willem

Daarom heb ik ook een dieselbak gemonteerd, scheelt op de snelweg aardig wat toeren. king:

En wat betreft een turbo rijden? Alle nieuwe opels hebbe er zowat 1 dus daar ontkom je in de toekomst bijna niet meer aan :jerry

Daarom heb ik ook een dieselbak gemonteerd, scheelt op de snelweg aardig wat toeren. king:

En wat betreft een turbo rijden? Alle nieuwe opels hebbe er zowat 1 dus daar ontkom je in de toekomst bijna niet meer aan :jerry

Mijn coupe staat ook te koop... staat in het verkooptopic

2.2 is een hele fijne motor met vermogen zat!

viewtopic.php?f=73&t=157726&p=2028137#p2028137

Mijn coupe staat ook te koop... staat in het verkooptopic

2.2 is een hele fijne motor met vermogen zat!

viewtopic.php?f=73&t=157726&p=2028137#p2028137

@belgium turbo wrote:Oh ik vind de 2.0T best zuinig , hangt af van je rijstijl .

Op de snelweg lopen ze met de originele bak duurder als een Vectra-B V6!!!

de dieselbak maakt m goed zuiniger op lange stukken!!!!

Willem

@belgium turbo wrote:Oh ik vind de 2.0T best zuinig , hangt af van je rijstijl .

Op de snelweg lopen ze met de originele bak duurder als een Vectra-B V6!!!

de dieselbak maakt m goed zuiniger op lange stukken!!!!

Willem

hoeveel zuiniger praten we over?

en wim, wat vind jij als opel kenner?

ik wil een coupe. welke motor is het fijnst om te hebben?

heb gereden in een cabrio 2.2 16v. persoonlijk vind ik het een heerlijke motor, echte rijders motor. lekker veel trekkracht en genoeg vermogen als je echt gas geeft.

heb mee gereden met een turbo :jerry tja, dat geeft wel een kick, lekker gevoel in de onderbuik :wub

nooit geweten dat er zo'n groot verschil zou zitten in een opc type 1 160pk. en een coupe turbo met 190. die opc waar ik mee mee reed had rond de 170 (blue-dragon)

een opc gaat al lekker, maar een turbo :wub wow.

het enige wat mij tegenhoud bij de turbo motoren is dat ze naar mijn mening vaak afgetrapt zijn. orginele vinden is bijna geen doen. of ze hebben 2 ton gelopen wat mij teveel lijkt....

en heb al vaak genoeg langs zien komen dat het dure geintjes zijn als de turbo stuk gaat.....

hoeveel zuiniger praten we over?

en wim, wat vind jij als opel kenner?

ik wil een coupe. welke motor is het fijnst om te hebben?

heb gereden in een cabrio 2.2 16v. persoonlijk vind ik het een heerlijke motor, echte rijders motor. lekker veel trekkracht en genoeg vermogen als je echt gas geeft.

heb mee gereden met een turbo :jerry tja, dat geeft wel een kick, lekker gevoel in de onderbuik :wub

nooit geweten dat er zo'n groot verschil zou zitten in een opc type 1 160pk. en een coupe turbo met 190. die opc waar ik mee mee reed had rond de 170 (blue-dragon)

een opc gaat al lekker, maar een turbo :wub wow.

het enige wat mij tegenhoud bij de turbo motoren is dat ze naar mijn mening vaak afgetrapt zijn. orginele vinden is bijna geen doen. of ze hebben 2 ton gelopen wat mij teveel lijkt....

en heb al vaak genoeg langs zien komen dat het dure geintjes zijn als de turbo stuk gaat.....

Turbo motor, is wel de leukste motor, maar ook een die je op kosten kan jagen.

De turbo is niet het enige probleem, vaker dan eens hebben deze motoren ook te maken met versleten cilinderwanden, en zuigerveren.

Een Turbo rijdt Heel fijn, lekker VEEL koppel, ook bij redelijk lage toerentallen.

Willem

Turbo motor, is wel de leukste motor, maar ook een die je op kosten kan jagen.

De turbo is niet het enige probleem, vaker dan eens hebben deze motoren ook te maken met versleten cilinderwanden, en zuigerveren.

Een Turbo rijdt Heel fijn, lekker VEEL koppel, ook bij redelijk lage toerentallen.

Willem

Met die wetenschap zou ik voor de 2.2 gaan.

Heb zelf de 1.8 gehad,is redelijk zuinig (1:12,5) en kan goed met het verkeer mee maar je rijdt er geen Gti'tjes en ander sportief spul mee kwijt helaas. Hou je van sportief rijden koop dan GEEN 1.8

Terug
Naar boven