• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G geluidsinstallatie

meijuh heeft zo te zien een X16XEL motor oftewel een met een kabel gestuurd gaspedaal.

De meeste uitvoeringen hebben E-gas (Z motoren) en daar zit inderdaad een rubberen dop achter het gaspedaal.

Bij de X (16XEL) motoren zit die er niet omdat daar de gaskabel doorheen loopt.

Je zult dus zelf goed moeten zoeken naar een doorvoer.

Wat Gerrit ook al aangaf : niet die kabel zo open en bloot door dat gat heen doen, als dat gaat schuren (en dat gaat het doen) ben je zo van je auto af.

je kan zoeken naar een doorvoer wat je wilt maar die is er niet. niet 1 waar zonder het demonteren van het een of ander bij kan in ieder geval.

er staat ook dat het nog gekit moet worden.

ik heb zelf ook een x16xel en dit was echt de enige mogelijkheid.

heb het bij een andere sport ook gedaan en ging ook prima.

bij mij loopt er 25mm kabel door heen vandaar dat t gat zo groot is en er moet nog meer doorheen.

je komt uit achter je gas pedaal en vanaf daar kan je m helemaal uit het zicht weg werken.

Ik wil zelf veel doen, maar blijkbaar moet ik een gat boren in het schutbord. Gelukkig heb ik een goede beunhaas gevonden die het voor een schappelijke prijs in orde wil maken:)

Jullie zien het resultaat zeker nog:D

Nou, eindelijk hij zit erin.

Als jullie foto's willen dan wil ik deze wel maken en hier plaatsen.

Hij knalt gruwelijk hard:D

Nee dat heb ik niet, lijkt me ook vrij ingewikkeld. Ik wil het nog wel. Maar om dat te doen moeten de deurpanelen open en waarschijnlijk een gat boren bij het scharnier. Een kabel door de bestaande voering leggen lijkt me ook niet te kunnen. Jij bent het dus ook van plan?

ik ben het inderdaad van plan om ze te vervangen vooral omdat de rechterkant een beetje moe is:P maar ik wil de maat weten van de speakers omdat ik geen zin heb om 2 keer mijn deurpaneel eraf te halen:)

De onderkant van de deurpanelen kun je zo los halen. Dan kun je de maat wel opmeten, maar de rest van de deur gaat lastiger.

Terug
Naar boven