• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G HB kofferklep: sterkere luchtveren?

Chris426

Post vaak
Hallo,

ik heb een gecleande kofferklep met opc-spoiler die ik op m'n Hatchback ga installeren.

Nu zou ik graag hebben dat de kofferklep bij het openen automatisch volledig open gaat, dus naar de hoogste stand. Niet enkel de eerste anderhalve centimeter door poppers :p.

Hoe kan ik dit het beste bereiken? Sterkere luchtveren met veren errond gedraaid ofzo? Of zijn er andere manieren?

Bedankt alvast!

Chris

ik heb zelf ook een gecleade klep op mijn astra G

en daar heb ik meteen nieuwe gasveren gemonteerd die sterkers zijn en bij mijn

blijft de klep ook met gebruik aan de popper benenden.

dus ik denk dat het niet gaat

IMAG0444_zpseb772707.jpg

als je je klep maximaal open wil hebben zul je overmoeten stappen naar iets electrisch.. een gasveer heeft simpelweg onderin geen duwkracht... ( daarom dat normaal de achterklep na 50% van de weg zelf naar beneden valt)

een "Lineaire Actuator" zou een uitkomst zijn.. alleen zul je deze op een andere plek moeten installeren want tussen de klep en chassis gaat niet passen.. daar zijn ze te dik voor en je moet een remote aansturing hebben voor ontgrendelen en openen tot sluiten en weer vergrendelen

ik zou dan wel een "high speed gear" pakken anders in geval van regen sta je een paar minuten te wachten voor je klep open gaat

Hahaha, nou beeld ik me dat zo in, wachten tot die rotte klep eindelijk open os aan slakkengang :p.

En extra spiraalveren tussen de gasveren, om de eerste paar centimeter te overbruggen, is dat wat?

waar wil je die veerplaatsen dan?? want je achterklep heeft een gasveer links en rechts.. dat is een metalen staaf met een kunstof/rubberachtig menbraan wat in en uit de cilinder gaat.. daar zit geen spiraalveer in

Terug
Naar boven