• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G helaas ermee gestopt

Ratelen van kleppen komt bij de x16szr niet zo heel veel voor. Uitlaatpakking zou goed kunnen of de nokkenas is uitgesleten. Airco die niet koud word is vaak de magneetspoel van de pomp welke stuk is. Even laten controleren of er nog freon in het systeem zit en je weet het.

@Haasje17 wrote:Ratelen van kleppen komt bij de x16szr niet zo heel veel voor. Uitlaatpakking zou goed kunnen of de nokkenas is uitgesleten. Airco die niet koud word is vaak de magneetspoel van de pomp welke stuk is. Even laten controleren of er nog freon in het systeem zit en je weet het.

Ja ben nou bij de garage en spruitstuk pakking wordt vervangen en remmen gedaan.

Airco laat ik voor nu nog maar even :P

pomp condensor stuk van airo als die leeg zou zijn en je doet de airco aan moet deze wel verandering brengen in je toerental

Ratel/tik geluid is verholpen met een nieuw pakking kosten a 150. Er is ook gebleken dat het uitlaatspruitstuk een kleine scheur heeft dus als het weer terugkomt dan moet die gewisseld worden.

Met de remmen Is één vd twee remklauwen niet goed dus morgen moet ik terugkomen om die te wisselen + blokken. Kosten hiervoor zijn 170.

Op dit moment rijdt de astra best slecht want de slechte remklauw loopt aan

@Haasje17 wrote:Ik vind de prijzen zeer schappelijk voor een dealer in ieder geval.

Is niet de officiële dealer, maar als ik na dit allemaal paar maanden vooruitkom zonder reparaties ben ik al blij :thumbup

Als ik een uitlaatspruitstuk zoek moet ik dan specifiek kijken eentje voor de X16szr?

ik dacht dat er ook spruitstukken van de astra f 1.4 en 1.6 die passen en, misschien ook wel van een x16sz

Naja voor nu is alles verholpen zelfs het hoedenplank probleem. Enige wat nog gedaan moet worden is de airco, maar dat komt nog wel ooit.

Nog zo'n 20000/30000 distributieriem laten vervangen Is 250 dan een schappelijke prijs?

dat lijkt me een normale garage prijs ,dat is waarschijnlijk ook alleen de prijs van een riem en koelvloeistof vervangen , als je daarna nog lang in je auto wil blijven doorrijden zijn de volgende dingen ook aan te raden om te doen en, dan zal de prijs ook weer een stuk hoger worden .

een waterpomp ongeveer 80 euro ,

een thermostaat ongeveer 10 euro,

spanrol ongeveer 50 euro.

@b07 wrote:dat lijkt me een normale garage prijs ,dat is waarschijnlijk ook alleen de prijs van een riem en koelvloeistof vervangen , als je daarna nog lang in je auto wil blijven doorrijden zijn de volgende dingen ook aan te raden om te doen en, dan zal de prijs ook weer een stuk hoger worden .

een waterpomp ongeveer 80 euro ,

een thermostaat ongeveer 10 euro,

spanrol ongeveer 50 euro.

Is van waterpomp met riem. Thermostaat, spanrol weet ik niet want die heb ik niet genoemd. :???:

Altijd de thermostaat meenemen, gaan vaak stuk en je kan er namelijk alleen bij wanneer de distributie riem eraf is.

En spanrol ook vervangen.

Heb weer wat nieuws:

Valt me nu pas op dat het stuur heel klein beetje scheef staat en als ik het stuur loslaat als die recht staat dan trekt die heel rustig beetje naar links. Wat kan ik nu doen? Uitlijnen?

T stuur van mijn G heeft altijd een beetje naar rechts getrokken. al 12 jaar. Nooit iets van gezegd, nooit problemen mee gehad.

Maar als je zeker wil zijn, of jezelf er wat geruster bij voelt, kan je er eens mee naar de garage gaan.

Kan echter ook liggen aan het feit dat het stuur er gewoon scheef opstaat ;).

@Chris426 wrote:T stuur van mijn G heeft altijd een beetje naar rechts getrokken. al 12 jaar. Nooit iets van gezegd, nooit problemen mee gehad.

Maar als je zeker wil zijn, of jezelf er wat geruster bij voelt, kan je er eens mee naar de garage gaan.

Kan echter ook liggen aan het feit dat het stuur er gewoon scheef opstaat ;).

Ja stuur staat echt maar paar mm extra naar rechts. Als ik het zeg maar terugdraai helemaal recht en dan vasthoudt dan gaat die heel rustig naar links.

Ik zal het wel nog aan een paar andere garages vragen

Hier nog een pic als het zichtbaar is:

10z0mzk.jpg

Als ik het zo loslaat dan rijdt die wel rechtdoor, maar wanneer die 100% horizontaal staat dan gaat die heel rustig naar links

Bij mij echt precies hetzelfde. Ga dit onderwerp id gaten houden, zien wat de garages die jij aanspreekt ervan zeggen.

toen ik nog een Astra g had stond mij stuur gewoon recht ,als je stuur scheef staat dan staat je sporing/toe in, toe out niet goed dat is prima te verhelpen door em opnieuw te laten uitlijnen.

ga naar een goede uitlijner waar je een uitlijnraport mee krijgt of, mag mee kijken of ze de waardes wel goed zetten links en, rechts want, er zijn heel veel slechte uitlijners die niet nauwkeurig uitlijnen en ,alleen maar haast hebben en geen tijd nemen om je auto goed uit te lijnen dan krijg je em bijvoorbeeld weer terug met een scheef stuur.

heb je een uitlijnraport dan kan je altijd weer aantonen dat ze het niet goed hebben gedaan .

ik ga zelf meestal naar peter de groot in Oud-Beijerland daar mag je er bij staan en krijg je een rapport.

@b07 wrote:toen ik nog een Astra g had stond mij stuur gewoon recht ,als je stuur scheef staat dan staat je sporing/toe in, toe out niet goed dat is prima te verhelpen door em opnieuw te laten uitlijnen.

ga naar een goede uitlijner waar je een uitlijnraport mee krijgt of, mag mee kijken of ze de waardes wel goed zetten links en, rechts want, er zijn heel veel slechte uitlijners die niet nauwkeurig uitlijnen en ,alleen maar haast hebben en geen tijd nemen om je auto goed uit te lijnen dan krijg je em bijvoorbeeld weer terug met een scheef stuur.

heb je een uitlijnraport dan kan je altijd weer aantonen dat ze het niet goed hebben gedaan .

ik ga zelf meestal naar peter de groot in Oud-Beijerland daar mag je er bij staan en krijg je een rapport.

En dan te bedenken dat ik daar bijna dagelijks ben voor mijn werk :D

Ikzelf dacht erover om morgen naar Profile tyrecenter te gaan hier in Hoogvliet. Kosten waren volgens de medewerker €50,-

je kan ook is bij de Sprint in Hoogvliet informeren , vaak kan je daar zonder afspraak langs rijden voor een uitlijning of banden plaatsen.

ben daar ongeveer 4 jaar geleden geweest voor nieuwe banden en ,een standaard fabrieks uitlijning geloof dat uitlijnen iets van 35 euro was,voor de rest blijf ik altijd ver uit de buurt van zaakjes als sprint en kwikfit

Terug
Naar boven