• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G helaas ermee gestopt

@Chris426 wrote:Bij mij echt precies hetzelfde. Ga dit onderwerp id gaten houden, zien wat de garages die jij aanspreekt ervan zeggen.

vandaag uitgelijnd en hij rijdt weer rechtdoor en stuur staat ook weer goed. :jerry

Dus ik denk dat als jij het uitlijnt het bij jouw ook goedkomt!

Kosten waren bij mij €50,-

Nieuw ding:

Er zit wat roest op de rand van de wielkast rechtsachter. Hoe haal ik dit weg en Is er misschien een wielkasten bedekking ergens te koop?

Over die distributieriem, sommigen geven aan dat die na 90000 km of 8 jaar vervangen moet worden. Zou het ook lukken bij 95000/100000?

Betreft een X16SZR

kan heb zat auto voorbij zien komen die veel te laat waren met de distributieriem vervangen.

maar je kan de pech hebben dat hij bij jouw wel breekt blijf altijd een risico.

mijn advies en zou het niet gokken als hij wel klapt kan je een vervangende motor gaan zoeken het risico is het niet waard.

Voor deze motor stond eerst 60.000 kilometer. Dat bleken die riemen makkelijk te halen, dus dat is opgeschroeft naar 120.000. Toen bleek toch dat dat niet altijd goed ging, dus is er 90.000km van gemaakt. Je zal die 100.000 dus wel halen, maar daarna niet te lang meer wachten ;)

Terug
Naar boven