• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

astra G iets te veel olie erin HELP

Zweten, en restanten van het lekken..

ik heb nog wel een mooi fotootje, dat was ook alleen van het kleppendeksel dat lekte:

000_0110.jpg

101_0024.jpg

Willem

die foto's laten inderdaad ook wel wat zien ja maar is bij mij meer onderaan heb ik het idee. zal zowiezo olie en kleppendekselpakking aten vervangen

maar wat onderaan het blok zit en wat op de foto's staat zoals je kunt oordelen, want ik vermoed dat dit al zo was voor ik hem had. is dat gewoon zweten of een uitloper van de kleppendekselpakking. hoe komt dat dan.......wat is daarvan de oorzaak denken jullie

die foto's laten inderdaad ook wel wat zien ja maar is bij mij meer onderaan heb ik het idee. zal zowiezo olie en kleppendekselpakking aten vervangen

maar wat onderaan het blok zit en wat op de foto's staat zoals je kunt oordelen, want ik vermoed dat dit al zo was voor ik hem had. is dat gewoon zweten of een uitloper van de kleppendekselpakking. hoe komt dat dan.......wat is daarvan de oorzaak denken jullie

Kan inderdaad van de kleppendeksel pakking komen. Of zoals Willem al zegt, oude restanten van een lekkende pakking die al een keer vervangen is. Kan een van de oorzaken zijn.

Kan je heel makkelijk zelf zien, spuit je blok even schoon met een bus remmenreiniger en kijk in de dagen daarna of er iets lekt/zweet (gewoon zweten = minimaal lekken). Zou ik doen voordat je lukraak wat pakkingen gaat vervangen. Kleppendekselpakking van een 16xel zijn niet zo goedkoop dan die van een 8 klepper.

Bij een vriend van mij zat zijn hele blok eronder door een lekkende oliedop.

Kan inderdaad van de kleppendeksel pakking komen. Of zoals Willem al zegt, oude restanten van een lekkende pakking die al een keer vervangen is. Kan een van de oorzaken zijn.

Kan je heel makkelijk zelf zien, spuit je blok even schoon met een bus remmenreiniger en kijk in de dagen daarna of er iets lekt/zweet (gewoon zweten = minimaal lekken). Zou ik doen voordat je lukraak wat pakkingen gaat vervangen. Kleppendekselpakking van een 16xel zijn niet zo goedkoop dan die van een 8 klepper.

Bij een vriend van mij zat zijn hele blok eronder door een lekkende oliedop.

denk dat het gewoon van het lekken van de kleppendeksel pakking is, je kunt het ook gewoon even schoonmaken en kijken of het daarna weer vies word met olie.

edit: joop was me voor :thumbup

denk dat het gewoon van het lekken van de kleppendeksel pakking is, je kunt het ook gewoon even schoonmaken en kijken of het daarna weer vies word met olie.

edit: joop was me voor :thumbup

Terug
Naar boven