• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G isoleren

Om een verdere monoloog te voorkomen zal ik pas weer wat posten als ik wat heb gedaan. De combinatie van materialen verandert nog steeds :shock: Dit artikel was erg goed: Hifimotive.

Momenteel ben ik dit van plan:

Dak: Vibraflex Normal + Sinuslive Geluidsdempende bekleding + laminaatfolie (alu + dun schuim)

Deuren: EASYdemp + Sinuslive Geluidsdempende bekleding + laminaatfolie

Wielkasten: Strepen mat 3 mm (rubber, 3 mm, 7,5 kg/m²)

Motorkap: Vibraflex Extreme + Zilenz Motorruimte isolatie 50mm [sic]

Totale kosten: €125,26 (ex. verzendkosten, laminaatfolie gratis)

Het schutbord laat ik zitten want dat is veel te veel werk. De bron aanpakken, zoals de banden en plaatwerk, is effectiever. Voor het schuim gebruik ik alleen polyurethaan, geen polyether. De berekende kosten zijn voor 1 verpakking, mogelijk heb ik meer nodig voor het oppervlak.

Als eerste pak ik het dak aan. Als het beter weer is komt de rest aan de beurt. Eventueel maak ik een how-to voor "Opel algemeen". Commentaar is altijd welkom.

Ik heb hier en daar ook wat geisoleerd voor mijn audio met Silent Coat, vond het wel erg goed spul en geeft beter reslutaat als de 'normale' matten van Caliber etc.

nog een kleine tip, kijk uit met schuim achtige isolatie op plekken waar vocht/water kan komen zoals in de deuren, dit gaat allemaal water opzuigen met alle gevolgen van dien weet ik uit ervaring.

gr Rolf

Correctie: Het was het merk STP wat ik destijds heb gebruikt.

Hieronder een foto van de motorruimte van de atos:

Foto-EGFUPZYR-D.jpg

Schutbord heeft best veel geholpen. Motorkap nauwelijks behalve dat hij een stuk zwaarder en degelijker aanvoelt en klinkt.

leuke topic. Ik zat toevallig gisteravond te kijken naar sillencoat. Ik wil mijn astra voornamelijk stiller hebben tijden het rijden. nu als ik 100/120 rij heb ik veel last van Windgeruis, bandengeluid etc. Auto is verlaagd met schroefset en 17inch velgen comfort is compleet weg :jerry Zit er aan te denken om silentcoat te plaatsen in mijn 3 deurs astra g op de volgende plaatsen.

Binnenkant deuren

Binnenkant achterpanelen

Gehele kofferruimte plus achterste wielkuipen

dak

Nog eve iets verzinnen voor de voorste wielkuipen. Uiteraard verbeterd dit ook het geluid van de radio! Binnenkort is beginnen met de kofferruimte kijken of het echt verschil uitmaakt. Filmpjes op youtube bewijzen van wel.

@Astra_R wrote:Correctie: Het was het merk STP wat ik destijds heb gebruikt.

Hieronder een foto van de motorruimte van de atos:

Foto-EGFUPZYR-D.jpg

Schutbord heeft best veel geholpen. Motorkap nauwelijks behalve dat hij een stuk zwaarder en degelijker aanvoelt en klinkt.

Heeft dit er voorgezorgt dat er veel minder motorgeluid binnen dringt? wat is jou mening?

Zo te zien is de motorruimte iets minder gevuld dan bij mijn Astra. Ik zou zoveel moeten weghalen om bij het schutbord te kunnen. Daar ben ik niet handig genoeg voor. Ik ga wel de binnenkant van het dashboard isoleren. Goed om te horen dat het dempen van de motorkap weinig hielp, dan kan ik daar op bezuinigen.

Rolf: Vanwege de absorptie gebruik ik geen noppenschuim of ander polyethermateriaal.

Maatie,

Ik zie dat je veel verschillende merken demping materialen gaat toepassen. Waarom niet gewoon overal sillentcoat op het plafond deuren kofferruimte etc? Of doe je het meer voor het kosten plaatje?

Silentcoat is een van de duurste oplossingen. In plaats van Silentcoat gebruik ik EasyDemp en voor de wielkasten rubber voor de demping. Voor elk deel heb ik gekeken welk product de meeste in aanmerking komt.

ja dat is waar, duur is het! Ik ben ook easydemp tegen gekomen, maar lees er helaas niet zoveel over. Zou ook zonde zijn als je heel je auto vol hebt geplakt met verschillende merken en je vervolgens niet veel winst behaald? Ik zelf ben ook een student. Ik ga het gewoon stuk voor stuk aanpakken beginnende met de kofferruimte.

Twijfel nog tussen silentcoat en silentcoat extreme en er is er nog 1 sandwich heet het ofzo. Nadeel van dit product is de zwaarte.

gr.

@Shane_Astra_g wrote:

Heeft dit er voorgezorgt dat er veel minder motorgeluid binnen dringt? wat is jou mening?

Schutbord heeft best behoorlijk geholpen. Motorkap te weinig(tot niet) om de kosten te kunnen verantwoorden.

Zelfs het ontdreunen van het ventilatie kanaal ding(onder parafaan) heeft geholpen om ventilatiegeluid en motorgeluid te verminderen.

Inmiddels een nulmeting gedaan en een doelstelling gesteld..

Ik zou graag van 50 tot 140 3dB minder geluid willen horen. Dit heb ik gebasseerd op ervaring en testgegevens van een vag auto waarvan ik het geluidsniveau als comfortabel heb ervaren..

Numbers to beat

66dB bij 50km/h in de 4

70dB bij 80km/h in de 5

76dB bij 130km/h in de 5

Inmiddels heb ik ontdreunings matten en absorptie materiaal van het merk silent coat gekozen.

Terug
Naar boven