Om een verdere monoloog te voorkomen zal ik pas weer wat posten als ik wat heb gedaan. De combinatie van materialen verandert nog steeds :shock: Dit artikel was erg goed: Hifimotive.
Momenteel ben ik dit van plan:
Dak: Vibraflex Normal + Sinuslive Geluidsdempende bekleding + laminaatfolie (alu + dun schuim)
Deuren: EASYdemp + Sinuslive Geluidsdempende bekleding + laminaatfolie
Wielkasten: Strepen mat 3 mm (rubber, 3 mm, 7,5 kg/m²)
Motorkap: Vibraflex Extreme + Zilenz Motorruimte isolatie 50mm [sic]
Totale kosten: €125,26 (ex. verzendkosten, laminaatfolie gratis)
Het schutbord laat ik zitten want dat is veel te veel werk. De bron aanpakken, zoals de banden en plaatwerk, is effectiever. Voor het schuim gebruik ik alleen polyurethaan, geen polyether. De berekende kosten zijn voor 1 verpakking, mogelijk heb ik meer nodig voor het oppervlak.
Als eerste pak ik het dak aan. Als het beter weer is komt de rest aan de beurt. Eventueel maak ik een how-to voor "Opel algemeen". Commentaar is altijd welkom.
Momenteel ben ik dit van plan:
Dak: Vibraflex Normal + Sinuslive Geluidsdempende bekleding + laminaatfolie (alu + dun schuim)
Deuren: EASYdemp + Sinuslive Geluidsdempende bekleding + laminaatfolie
Wielkasten: Strepen mat 3 mm (rubber, 3 mm, 7,5 kg/m²)
Motorkap: Vibraflex Extreme + Zilenz Motorruimte isolatie 50mm [sic]
Totale kosten: €125,26 (ex. verzendkosten, laminaatfolie gratis)
Het schutbord laat ik zitten want dat is veel te veel werk. De bron aanpakken, zoals de banden en plaatwerk, is effectiever. Voor het schuim gebruik ik alleen polyurethaan, geen polyether. De berekende kosten zijn voor 1 verpakking, mogelijk heb ik meer nodig voor het oppervlak.
Als eerste pak ik het dak aan. Als het beter weer is komt de rest aan de beurt. Eventueel maak ik een how-to voor "Opel algemeen". Commentaar is altijd welkom.