• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G // Luchtfilterbox Begrenzers verwijderen

ik heb het zojuist maar eens gedaan. dus maar eens even afwachten of ik dan echt wat merk. Morgen opweg naar het werk maar eens testen! Dan heb ik 35km om me eens uit te leven! hahahaha

Kortom gezegd,

De meeste mensen komen niet onder de motorkap,

Op deze manier zorgt Opel ervoor dat de luchtfilters langer meegaan? En klanten tevreden blijven.

Dat het net ietsje langzamer gaat zal de meeste mensen worst wezen.

Voor de meer technische/sportieve mensen onder ons maakt de verkorte levensduur (is dat wel zo??) niet zoveel uit

Het brandstofverbruik kan ietsje stijgen of dalen, afhankelijk van de rijstijl.

Wat nog rest is de conclusie : Wie er behoefte aan heeft, doet het. Voor wie het niet hoeft, rijdt gewoon verder

ik heb het zojuist maar eens gedaan. dus maar eens even afwachten of ik dan echt wat merk. Morgen opweg naar het werk maar eens testen! Dan heb ik 35km om me eens uit te leven! hahahaha

ik heb het gisteren gedaan, hele maal niks van gemerkt volgens mij is die minder snel gaan optrekken als je het mij vraagd, dus van de week die begrenzers weer erop:)

Ik merk niet echt een groot verschil.

Alleen dan dat ik op de snelweg in de 5e versnelling wat meer trekkracht heb.

(maarja, dat kan ook tussen de oren zitten aangezien ik er nu ook echt op let)

Baat het niet, dan schaad het niet!

ik heb het gisteren gedaan, hele maal niks van gemerkt volgens mij is die minder snel gaan optrekken als je het mij vraagd, dus van de week die begrenzers weer erop:)

Wat bij mij opvalt is dat in lagere toerentallen hij beter oppakt, en dat is ook wel te verklaren doordat de doorvoersnelheid omhoog is gegaan, waar ik voorheen terug moest schakelen naar zijn 2 kan ik nu gewoon in zijn 3 blijven rijden.

Ik merk niet echt een groot verschil.

Alleen dan dat ik op de snelweg in de 5e versnelling wat meer trekkracht heb.

(maarja, dat kan ook tussen de oren zitten aangezien ik er nu ook echt op let)

Baat het niet, dan schaad het niet!

Dat sommigen niet gelijk een positief verschil merken, kan mogelijk komen door het motormanagement die weer in een "leercyclus" komt.

Voor de meesten hier zal dat binnen een paar dagen over zijn.

1 dag is te kort om een oordeel te vellen naar mijn mening

Wat bij mij opvalt is dat in lagere toerentallen hij beter oppakt, en dat is ook wel te verklaren doordat de doorvoersnelheid omhoog is gegaan, waar ik voorheen terug moest schakelen naar zijn 2 kan ik nu gewoon in zijn 3 blijven rijden.

Ik heb het ongeveer een week geleden gedaan en ik merkte pas na een paar dagen een klein verschil...

Hij is naar mijn mening iets feller in alle versnellingen.

Dat sommigen niet gelijk een positief verschil merken, kan mogelijk komen door het motormanagement die weer in een "leercyclus" komt.

Voor de meesten hier zal dat binnen een paar dagen over zijn.

1 dag is te kort om een oordeel te vellen naar mijn mening

Ik heb het ongeveer een week geleden gedaan en ik merkte pas na een paar dagen een klein verschil...

Hij is naar mijn mening iets feller in alle versnellingen.

Sebring , de buisjes verwijderen kost je niks, behalve tijd.

Of het luchtfilterhuis van de Vectra C zo past, durf ik niet te zeggen.

Bedoel je niet de aanzuigbuis van de Vectra diesel? Die staat namelijk ook op het AOC Forum.

Succes ermee!

ik had al een cold air intake. toch weer de orginele luchtfilter terug gebouwt en die begrensers er tussen uit.

heb er een weekend mee gereden, en rijd nu weer met de cold air.

vanaf 3d toeren trekt die veeel beter met de cold air. vind het echt een super uitvinding.

tevens een gaasje voorin de slang gemaakt, zodat die steentjes, ongedierte en zand tegenhoud.

filter zelf is nog helemaal schoon. houd het goed in de gaten.

Sebring , de buisjes verwijderen kost je niks, behalve tijd.

Of het luchtfilterhuis van de Vectra C zo past, durf ik niet te zeggen.

Bedoel je niet de aanzuigbuis van de Vectra diesel? Die staat namelijk ook op het AOC Forum.

Succes ermee!

Terug
Naar boven