• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G // Luchtfilterbox Begrenzers verwijderen

Geldt dit ook voor een astra H of is dat niet dezelfde luchtfilterbox? Lijkt namelijk wel ongeveer alleen niet afgesloten met klemmen maar met torxschroeven...

Zal de auto hierna ook meer gaan verbruiken (ivm de huidige benzine prijzen:P)?

Geldt dit ook voor een astra H of is dat niet dezelfde luchtfilterbox? Lijkt namelijk wel ongeveer alleen niet afgesloten met klemmen maar met torxschroeven...

Zal de auto hierna ook meer gaan verbruiken (ivm de huidige benzine prijzen:P)?

[rquote=1914413&tid=146422&author=RickR91]Mark, op die site van AOC kun je zien dat er een resonantiebuisje?? aanwezig is op die inlaatbuis van de astra , deze lijkt me ook warme lucht aan te zuigen, misschien even afdoppen, en kijken wat het doet? En het zijn relatief gezien zeer goedkope manieren :)[/rquote]

Resonantie buisjes zijn meestal gewoon dicht, en zuigen niks aan.

willem

[rquote=1914413&tid=146422&author=RickR91]Mark, op die site van AOC kun je zien dat er een resonantiebuisje?? aanwezig is op die inlaatbuis van de astra , deze lijkt me ook warme lucht aan te zuigen, misschien even afdoppen, en kijken wat het doet? En het zijn relatief gezien zeer goedkope manieren :)[/rquote]

Resonantie buisjes zijn meestal gewoon dicht, en zuigen niks aan.

willem

ik zal het binnenkort ook eens uitproberen. ik ben benieuwd hoe mij 1.8 - 16 kleppert daarop reageert. (z18xe)

is deze aanpassing ook hoorbaar, dat het motorgeluid wat heftiger aanwezig is?

ik zal het binnenkort ook eens uitproberen. ik ben benieuwd hoe mij 1.8 - 16 kleppert daarop reageert. (z18xe)

is deze aanpassing ook hoorbaar, dat het motorgeluid wat heftiger aanwezig is?

[rquote=1914796&tid=146422&author=No Name]Geldt dit ook voor een astra H of is dat niet dezelfde luchtfilterbox? Lijkt namelijk wel ongeveer alleen niet afgesloten met klemmen maar met torxschroeven...

Zal de auto hierna ook meer gaan verbruiken (ivm de huidige benzine prijzen:P)?[/rquote]

In de astra H kun je zonder problemen de restictie eruit halen naar de kant van de motor, dta heb ik ook gedaan, verbruik bij mijn astra 1.4 stationwagon met 205 banden blijft hetzelfde (1:13,8), het trekken in lagere toeren is verbeterd, en dat was precies de bedoeling, verwacht overigens geen wonderen hoor, maar het loopt net even iets beter, en geeft een klein beetje meer aanzuig geluid bij mij astra H.

2m5cilv.jpg

[rquote=1914796&tid=146422&author=No Name]Geldt dit ook voor een astra H of is dat niet dezelfde luchtfilterbox? Lijkt namelijk wel ongeveer alleen niet afgesloten met klemmen maar met torxschroeven...

Zal de auto hierna ook meer gaan verbruiken (ivm de huidige benzine prijzen:P)?[/rquote]

In de astra H kun je zonder problemen de restictie eruit halen naar de kant van de motor, dta heb ik ook gedaan, verbruik bij mijn astra 1.4 stationwagon met 205 banden blijft hetzelfde (1:13,8), het trekken in lagere toeren is verbeterd, en dat was precies de bedoeling, verwacht overigens geen wonderen hoor, maar het loopt net even iets beter, en geeft een klein beetje meer aanzuig geluid bij mij astra H.

2m5cilv.jpg

[rquote=1914896&tid=146422&author=derartz]Weet iemand of er ook motorische verschillen zijn tussen een astra sport en b.v. een asta njoy ofzo[/rquote]

Geen, sport is puur de uitvoering, onderstel wil welleens verschillen, en in de sport zal je vaker een close ratio versnellingsbak aantreffen maar puur motorisch is het gelijk.

[rquote=1914896&tid=146422&author=derartz]Weet iemand of er ook motorische verschillen zijn tussen een astra sport en b.v. een asta njoy ofzo[/rquote]

Geen, sport is puur de uitvoering, onderstel wil welleens verschillen, en in de sport zal je vaker een close ratio versnellingsbak aantreffen maar puur motorisch is het gelijk.

Terug
Naar boven