• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G mistlampen voor plaatsen

DarkNL08

Post veel
Heb een Astra G hatchback (5 deurs) uit 1998 helaas zonder mistlampen voor.

Schakelaar zal ik nodig hebben.

Maar, is elke voorbumper afgetekend en zijn de bevestigingspunten en kabels er ook al standaard aanwezig?

De kabels zijn niet standaard aanwezig, maar dat kan je makkelijk zien: achter de bumper zitten dan blauwe stekkers/kabels, deze zijn dus voor de mistlampen.

Bedenk wel dat je ook nog zekeringen en een relais moet plaatsen...

De kabels zijn niet standaard aanwezig, maar dat kan je makkelijk zien: achter de bumper zitten dan blauwe stekkers/kabels, deze zijn dus voor de mistlampen.

Bedenk wel dat je ook nog zekeringen en een relais moet plaatsen...

Ik heb de bekabeling wel compleet.

Kan iemand vertellen welk relais en waar geplaatst moet worden en evt. welke zekering?

Ik heb de bekabeling wel compleet.

Kan iemand vertellen welk relais en waar geplaatst moet worden en evt. welke zekering?

relais zal vast ook wel in het instructieboekje staan

meende dat het een kleine zwarte was

en niet al te duur bij de vod

bevestigingspunten zitten wel achter de bumper

je moet alleen een gat zagen om de lamp in te doen

staat op de achterkant van de bumper wel afgetekend

relais zal vast ook wel in het instructieboekje staan

meende dat het een kleine zwarte was

en niet al te duur bij de vod

bevestigingspunten zitten wel achter de bumper

je moet alleen een gat zagen om de lamp in te doen

staat op de achterkant van de bumper wel afgetekend

Dark: als je de stekkers hebt zitten, kan je ook mijn voorbumper overnemen. :P

je hebt ook Z147 als kleurcode?

want ik krijg binnenkort een nieuwe voorbumper, en in mijn oude zitten dus ook al mistlampen.

moet je idd zelf een relais, schakelaar, en zekering plaatsen.

maar idd, zou eerst kijken of je de stekkers hebt hangen daar. ;)

Dark: als je de stekkers hebt zitten, kan je ook mijn voorbumper overnemen. :P

je hebt ook Z147 als kleurcode?

want ik krijg binnenkort een nieuwe voorbumper, en in mijn oude zitten dus ook al mistlampen.

moet je idd zelf een relais, schakelaar, en zekering plaatsen.

maar idd, zou eerst kijken of je de stekkers hebt hangen daar. ;)

relais zit in je zekeringen kast achter je dash (dat opbergkastje)

je ziet een stuk of 5 relais zitten, op een rijtje, helemaal bovenin. op 1 na, en in die moet je de nieuwe relais doen.. kun je zo van de sloop meenemen, zijn allemaal het zelfde.

verder moet er 1 15amp zekering in.

gaten in je bumper kan je zagen met een decupeerzaag, met een staalzaagje erin (lekker fijn en rafelt niet) kabels moet je even kijken of ze erin zitten.

schakkelaar erin, en je heb mistlichten.

units bij de dealer zijn 90 euro p stuk, imitatie zijn ze 40.

relais zit in je zekeringen kast achter je dash (dat opbergkastje)

je ziet een stuk of 5 relais zitten, op een rijtje, helemaal bovenin. op 1 na, en in die moet je de nieuwe relais doen.. kun je zo van de sloop meenemen, zijn allemaal het zelfde.

verder moet er 1 15amp zekering in.

gaten in je bumper kan je zagen met een decupeerzaag, met een staalzaagje erin (lekker fijn en rafelt niet) kabels moet je even kijken of ze erin zitten.

schakkelaar erin, en je heb mistlichten.

units bij de dealer zijn 90 euro p stuk, imitatie zijn ze 40.

Heb de schakelaar unit inmiddels wel helemaal compleet :) Dus ook voorbereid op mistlicht voor.

De mistlampen kan ik ook op de kop tikken. Straks maar eens even kijken of de kabels er al liggen.

Heb de schakelaar unit inmiddels wel helemaal compleet :) Dus ook voorbereid op mistlicht voor.

De mistlampen kan ik ook op de kop tikken. Straks maar eens even kijken of de kabels er al liggen.

Ga de set van winparts.nl kopen; kabels liggen dus voorbereid.. maar ik denk niet dat er ook fittingen bij de licht units komen?

Ga de set van winparts.nl kopen; kabels liggen dus voorbereid.. maar ik denk niet dat er ook fittingen bij de licht units komen?

Terug
Naar boven