• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G OPC Gopro Time

@Vannos wrote:@Tommy666 wrote:Erg mooie OPC :thumbup :wub .

Als je die folie op de B-stijl bedoeld, volgens mij is die wel origineel. Bij mij ontbrak destijds bij aanschaf 1 stuk, maar de dealer kon dit zonder problemen bestellen toen en gaf ook aan dat het origineel zou zijn.

Oke, apart. is het bij jou ook geblokt patroon ?

Ja dit is orgineel, heeft mijn zafira opc ook.

Mooie auto!

@Stefano ehv wrote:@Vannos wrote:Erg mooie OPC :thumbup :wub .

Als je die folie op de B-stijl bedoeld, volgens mij is die wel origineel. Bij mij ontbrak destijds bij aanschaf 1 stuk, maar de dealer kon dit zonder problemen bestellen toen en gaf ook aan dat het origineel zou zijn.

Oke, apart. is het bij jou ook geblokt patroon ?

Dit zat toendertijd op Veel opels.

Denk aan:

Astra-G: Sport / OPC ? sommige CDX-en

Vectra-B: Sport / i500 / CDX / CD-Sport

Zafira-A: Sport / sommige Elegance uitvoeringen

Willem

Heb het deze week ook gezien bij een Zafira A kwam voor een beurt, en leek er verdacht veel op.

Morgen leuk klusje. Helaas is er een tapeind in de kop afgebroken van het uitlaat spruit stuk, Hierdoor hoor je in de ochtend

Wat gassen langs de pakking lopen, zeer irritant geluid, Vorige week zaterdag het hitteschild eens los gehaald., en wou de betreffende

moer aandraaien, maar ik raakte hem met de sleutel nog maar net aan en viel er tussen uit. Dus zit maar een ding op Spruitstuk er afhalen

en proberen het tapeind er uit te halen

Afgebroken tapeind heb ik ook een x gehad dit komt meestal als de turbo is gedemonteerd en zonder tapeinden te vernieuwen weer wordt gemonteerd. ik weet niet hoe lang je OPC er al mee rond rijdt maar de kans dat je turbo spruitstuk krom trekt en uiteindelijk scheurt is aanzienlijk. dus mijn advies: vervang alle tapeinden met de verbeterde versie van GM (koper legering ipv staal)

Ja weet het zelf niet, degene die de wagen verkocht was er mee naar de dealer geweest, en zij dat het de pakking was. Dus heb heb zo gekocht.

Op de rekeningen kan ik wel terug zien dat er al een keer een tapeind vervangen was.

Ja heb een hoop nieuwe tapeindjes er bij + stalen uitlaatspruitstuk pakking. Mooi zaterdags middag klusje :) kan ik ook direct de turbo eens bekijken aangezien het nog steeds de originele is

@Mr.F wrote:Goed bezig! :) Hij zag der toen ik langs reed iig erg goed uit! :thumb

Ja zeker, Anders kom je morge middag ffe langs bij jld, ben denk ik wel even bezig met dat tapeind er uit te krijgen

Zo klus weer geklaard. Was redelijk veel werk was even klooien om de turbo er af te krijgen :)

De boos doener

vgho.jpg

Met een haakse luchtolletje en met een boor van 2.8mm tap eind stukje uitgeboord zo door naar 4mm, Daarna Torx dopje er in kunnen tikken

en kwam gelukkig met niks los.

c5wh.jpg

Na inspectie op de turbo een haarscheurtje gevonden op de zitting van de wastgate klep in het huis

Word vervangen door een LEH turbo

bx6n.jpg

En gelukkig met koude start geen lekkende geluiden meer :thumb

Ook vandaag een 3 inch rvs Cobra Uitlaat van af kat opgehaald.

Vandaag de Powerrohr pipe er op gezet + DV

zyu8.jpg

vrka.jpg

En motor olie + Bak olie vervangen.

3g4i.jpg

Schakelt nu stukken beter :D

Het is aan te raden als je toch LEH turbo monteert ook gelijk de olie afvoer van een LEH aan onderkant turbo neemt. Die van z20let zijn crap en gaan lekken.

Is een inderdaad een mtech pijp, Diameter weet ik niet, zou ik eens op kunnen meten.

ja dat geribbelde pijpje bedoel je dus ? En heb jij die originele dumpvalve nog in werking die op je turbo zit ?

Ja ik rij gewoon met originele DV. Had eerst een Forge er op maar dat reed van geen meter.

Ja ik bedoel die geribbelde olie afvoer idd.

Als ik je nog een tip mag geven..... vervang het stukje slang het dichtste bij je intercooler voor een zgn. hump hose slang, deze kan het kantelen van je motor opvangen zoals het flex stuk het voor je uitlaat doet. Origineel is de intake slang van rubber dus veert wel mee, je nieuwe intake is van metaal en doet dat niet.

Nu snokt ie op den duur je intercooler naar de klote.

Wil je buitendiameter powerrohr es meten?

Ja oke de slangen die er nu opzitten zijn vrij stug. Zal er eens achteraan gaan. Geeft het problemen als ik die originele dv afsluit? Die van mtech werkt goed.

Power pipe heeft een diameter van 56mm

Vandaag de originele dumpvalve eens afgesloten. Heb het rubberen slangetje los gehaald en in beide slangetjes een stop geduwd.

Je hoort de mtech valve nu veel harder, Maar is dit niet schadelijk voor de turbo aangezien de dumpvalve nu niet zo dicht bij de turbo zit ?

Mja ik ben er altijd beetje huiverig voor.... heb ooit wel es een HKS gehad maar dat was alleen maar foutmeldingen...daarna die forge... die "chatterde" heel erg....soort hinnikken krijg je dan. Heb t nu origineel en bevalt me prima.

@Baas J. wrote:Mja ik ben er altijd beetje huiverig voor.... heb ooit wel es een HKS gehad maar dat was alleen maar foutmeldingen...daarna die forge... die "chatterde" heel erg....soort hinnikken krijg je dan. Heb t nu origineel en bevalt me prima.

Ja ik ook, Moet wel zeggen dit is op originele chip ! misschien met andere chip wellicht een ander verhaal word. dit stond er wel bij bij mtech

"'Dit is een uitvoering met speciale veerspanning in de dubbel werkende zuiger van de dump valve, zodat de auto geen foutcode genereerd. "'

zo deze week de downpipe binnen gekomen samen met wat software om de ecu te ( chippen )

downpipe

c691.jpg

vandaag gemonteerd

oeq6.jpg

ecu chippen.

eerst wagen aan de lader zetten zodat de spanning niet beneden de 12v zakt

89co.jpg

files controleren

i9hm.jpg

flasher opstarten

il39.jpg

ecu id ophalen