• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G OPC Gopro Time

Ja ze zijn idd een paar tientjes, klopt.

En voor nog iets meer kan je ook je info scherm voorzien van informatie.

Ik vind het super om te hebben, het gemak. Het is 1 X aanschaffen.

Even voor je gekeken, die ondersteund inderdaad geen remote control.

Dan moet je een JVC hebben die remote controll ready is. Dan een speciale module voor opel bijkopen en het werkt.

@Vannos wrote:oke, @ haasje17

Dus ook al zit er zo,n interface tussen dan nog werkt het niet met deze radio ?

Ja idd, dus een andere radio zoeken die wel voor bereid is voor het gebruik van een interface.

@Opeltje17 wrote:@Vannos wrote:oke, @ haasje17

Dus ook al zit er zo,n interface tussen dan nog werkt het niet met deze radio ?

Ja idd, dus een andere radio zoeken die wel voor bereid is voor het gebruik van een interface.

Zonde, radio kosten mij €249 Had wel verwacht dat het er op zou zitten,. Achja dan maar opzoek naar een andere :D

Heb een parrot asteriod smart dubbel din erin.. Wel in astra h, werkt ook vlekkeloos op stuur bediening.. Moet helaas wel module tussen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

@TheFist wrote:Heb een parrot asteriod smart dubbel din erin.. Wel in astra h, werkt ook vlekkeloos op stuur bediening.. Moet helaas wel module tussen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

hmm dubbel din gaat bij mijn 123 niet passen, :D Ja het zit er op op het stuur dan moet het werken ook ;)

@ vanos

die JVC kd-r921bt die jij hebt werkt wel degelijk op stuur bediening

en de ingang is als het goed een heel dun zwart draadje van uit je radio stekker (was vroeger bij JVC een 3,5inch vrouwtje als ingang )

en de meeste kastjes voor de stuurwiel bediening hebben een 3,5 mannetje uit gang

mijn vorige JVC radio had dat ook dus vandaar

ik heb nu de kd-r841bt en die heeft ook alleen 1 draadje dus wat ik heb gedaan (want mijn 3,5inch jack was toch bij het voetje gebroken)

is dat stekkertje eraf gehaald en met die 2 draadjes daarvan aan het klooien geweest en op van de 2 draadjes doet je stuurbediening het prima dus dat kan je altijd overwegen om te doen

ik kan in mijn astra g gewoon op een normale manier de stuurwiel bediening gebruiken nu

want ik zat ook eerst te kijken waar die jack plug zat in mijn radio en zat ook al te vloeken zo van nu moet ik een ander kastje kopen of mijn oude radio terug plaatsen terwijl ik die al had ingebouwd in de auto van mij vrouw

succes met je radio

mvg ferry

ps dat draadje zit gewoon in je iso blok van je radio erbij dus die moet je daar uit halen

Ik heb een Kenwood KDC-BT8041 ofzoiets, met een los Kenwood kastje ertussen. Alle knoppen werken en display van de boordcomputer werkt ook.

hier even op inhakend; ik heb een JVC KD-R711; waarop de achterkant een "steeringwheel remote input" entree opzit (volgens mij ook een 3,5 mm connector.) Wat zou ik dan nodig hebben om de stuurwiel bediening van een Astra-G werkend te krijgen :?:

gr

Marcel

@turbo.d wrote:hier even op inhakend; ik heb een JVC KD-R711; waarop de achterkant een "steeringwheel remote input" entree opzit (volgens mij ook een 3,5 mm connector.) Wat zou ik dan nodig hebben om de stuurwiel bediening van een Astra-G werkend te krijgen :?:

gr

Marcel

Een stuurwiel interface, een kastje die je tussen je radio en je originele ISO stekkerblok plugt en uit die kabelboom waar dat kastje ook aan zit zit ook die 3.5mm kabel die in je radio gaat voor de stuurwiel bediening.

@Opeltje17 wrote:@turbo.d wrote:hier even op inhakend; ik heb een JVC KD-R711; waarop de achterkant een "steeringwheel remote input" entree opzit (volgens mij ook een 3,5 mm connector.) Wat zou ik dan nodig hebben om de stuurwiel bediening van een Astra-G werkend te krijgen :?:

gr

Marcel

Een stuurwiel interface, een kastje die je tussen je radio en je originele ISO stekkerblok plugt en uit die kabelboom waar dat kastje ook aan zit zit ook die 3.5mm kabel die in je radio gaat voor de stuurwiel bediening.

daarnet eens gekeken achter mijn radio, Maar wat bedoelen jullie met een 3.5 mm kabel enigste wat ik zie is dit.

y4pm.jpg

neem aan dat die loze aansluiting dus voor de stuurbediening is

Word al wat duidelijker

1 =STUURWIEL BEDIENING

2 =W DRAAD (GESCHAKELD PLUS)

3 =VERLICHTING

4 =MASSA

5 =SNELHEIDS PULS

6 =TELEFOON MUTE

7 =SPANNINGS VOORZIENING ANTENNE,WISSELAAR EN DISPLAY

8 =CONSTANT PLUS

9 =SPEAKER RECHTSACHTER MASSA

10 =SPEAKER RECHTSVOOR MASSA

11 =SPEAKER LINKSVOOR MASSA

12 =SPEAKER LINKSACHTER MASSA

13 =SPEAKER RECHTSACHTER PLUS

14 =SPEAKER RECHTSVOOR PLUS

15 =SPEAKER LINKSVOOR PLUS

16 =SPEAKER LINKSACHTER PLUS

17 =DISPLAY

18=DISPLAY

19 =DIAGNOSE AANSLUITING

20 =TELEFOON AUDIO IN MASSA

21 =CD WISSELAAR

22 =DISPLAY

23=TELEFOON AUDIO IN PLUS

24=CD WISSELAAR

25=CD WISSELAAR

26=CD WISSELAAR

isostekker.png

@Vannos wrote:

daarnet eens gekeken achter mijn radio, Maar wat bedoelen jullie met een 3.5 mm kabel enigste wat ik zie is dit.

y4pm.jpg

neem aan dat die loze aansluiting dus voor de stuurbediening is

Die stekkers die je op de foto ziet(ISO) deze haal je los hiertussen gaat een ander kabel setje(net als met een parrot aansluiting zeg maar)

Hierin zitten je gewone voedings kabels, speaker kabels etc, wat er ook aan zit is een soort van klein kastje(deze ontvangt het stuurwiel signaal als jij op één van je knopjes drukt)

Dit signaal wordt d.m.v dat kastje omgezet naar een bruikbaar signaal voor de radio( met die 3.5mm plug die je weer achter in je radio steekt) hoop dat het zo een beetje duidelijker is.

Ja dat begrijp ik wel, Maar van die 3.5mm plug weer niet :P

hier een foto van de me radio van de achterkant waar gaat die in ?

image_KD-R921BT_2.png

en hier de kabel( boom ) van me radio zit wel een draad op voor remote !

994p.jpg

Hoi vanos

die 3,5 inch stekker zit ook aan dat kastje wat je erbij moet kopen

daar zitten 2 draadjes aan en daarvan moet je 1 draadje aan die van je radio doen dat was eerst een 3,5 inch vrouwtje

Zal van de week effe kijken of ik bij die van mij een foto kan maken voor je moet hem er toch effe uit halen

gr ferry

Ja had het begrepen noemen ze een JVC lead, zaterdag ga ik er om en ga ik het er gelijk in zetten.

Vandaag de turbotimer en cruise control hendel er in gezet.

klbr.jpg

Cruisecontrol hendel was alleen even aanmelden met de opcom.

rijd zalig :thumb

voor degene die het willen weten de turbo timer zit aangesloten op

Constante plus

Plus van ontsteking ( ook achter je contact slot)

Handrem

zwarte draad van de lambda sensor

massa

Terug
Naar boven