• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G originele radio

De originele radio wil nog wel eens muurvast zitten, je moet namelijk niet enkel de radio eruit trekken maar tegelijkertijd moeten ook de stekkers loskomen en dat kost kracht, een beetje op en neer bewegen wil wel eens lukken.

Mark

www.AstraTuningClub.nl

Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een Vectra B nadat m'n A uit '91 na 6,5 jaar langzaam de geest gaf (geweldige auto). In die nieuwe B zit ook deze Philips DC 479 en stuurbediening welke ook werkte totdat ik de accu heb vervangen. De radio werkte daarna wederom prima (heb geen code in hoeven te voeren) maar ik kan hem dus niet meer via mijn stuur bedienen. Helaas heb ik niet de originele handleiding van de radio. Is er een mogelijkheid de stuurbediening weer te koppelen aan de radio zelf?

Die koppeling zal wel niet onderbroken zijn van even de accu los halen.

je kan de boel nog eens proberen los te koppelen...

Willem

Dank voor de reply! Ik heb even het een en ander geprobeerd maar ben helaas nog niet verder gekomen. Radio zelf werkt prima, alleen de stuurbediening laat het nog afweten. Ook accupolen even loshalen en 'resetten' heeft nog niet geholpen. Als het goed is kan ik binnenkort wel nog aan de originele handleiding van de radio komen. Mocht ik een oplossing hebben dan laat ik dat ook meteen even weten in dit topic, wellicht dat een toekomstig geval dan ook opgelost kan worden.

Nou, ik heb even gemaild naar Philips, zij verwezen me door naar EBKNL.nl waar ik na een telefoontje van slechts 1,5 minuut ben geholpen aan een (digitale) handleiding die nog geen 3 minuten later in mijn mailbox verscheen. Top service dus!

Dan nu even de oplossing bij verloren contact tussen stuurbediening en Philips DC479, mocht het iemand in de toekomst ook gebeuren: de afstandsbediening is weer in te schakelen door de auto op contact te zetten, radio aan en de knop Init in te drukken. Vervolgens verschijnt een menu waarin je via de knoppen kunt doorbladeren. De optie REM (remote) staat na een accuwissel vaak automatisch op OFF, deze moet op ON staan waarna de stuurbediening weer werkt.

In ieder geval dank voor het meedenken Wim! ;)

Terug
Naar boven