• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G piepend geluid bij de aandrijfassen

Hallo

Astra G uit `98 met een x16szr, onder het rijden komt er een piepend geluid onder de auto vandaan.

Ik heb hem opgekrikt en als ik dan aan het wiel draai dan hoor je het ook al, een krakend piepend geluid.

Het lijkt uit de homeokineet te komen van de bakzijde of in de richting van de keerring van de bak.

iemand een suggestie :idea: wat te doen.

Das lastig, als je een Kapotte Kineet zou hebben zou je wel meer geluid hebben meestal.

meestal merk je een binnenste kineet ook wel.

Willem

Nee remklauw zal het denk ik niet zijn, als ik onder het rijden m`n rem intrap of loslaat dan blijft het nog steeds hetzelfde ... geluid

de wielen draaien ook niet zwaar

Vreemd, is het geluid rolsnelheid gerelateerd, vermogensvraag gerelateerd, of ondergrond gerelateerd??

Willem

Als je zegt het komt van de aandrijfasvandaan denk ik eerder aan de versnellingsbak, en hierin piept meestal niet veel maar ratelt het eerder.

Als het piept zou ik denken aan het druklager. Is het toevallig de korte aandrijfas waar het lijkt te piepen? En is het minder of weg bij intrappen koppeling?

het hitteschild achter de remschijf even controleren of die niet tegen de remschijf aan komt of de slijtindicator van je remblok komt er tegenaan

Ik denk dat het je wiellagers zijn. Ik heb ook het ook gehad bij me linker voorwiel. Naaf is toen vervangen voor een 2ehandse door een monteur en probleem was weg. Nu is me rechterwiel aan de beurt :(

Ik heb meerdere astra´s gezien die hetzelfde hebben.

:thumb

Het geluid komt meer bij de lange as vandaan maar ook bij de korte. In alle versnellingen hoorbaar maar loopt op met het toerental van de wielen, en de koppeling intrappen maakt niet uit

Kan maar zo aan beide kanten van de wiellagers of de remmen vandaan komen.

Morgen eerst de wielen eens loshalen kijken waar het nou precies vandaan komt.

Kruipolie heeft niet geholpen maar daar heb ik alleen de bak zijde mee ingespoten, anders wordt het beetje lastig remmen.

Allemaal bedankt voor de adviezen/meedenken

Het komt inderdaad bij de naafen vandaan, kan dit nog lijden tot afkeur voor de APK.

Die zit eraan te komen.

Opel advies prijs 330,- p/st - Imitatie 127,- p/st

Het zal wel ritje sloperij worden (voor andere naafen dan ;) )

muziek eerst maar ff tikkie harder zetten.

:thumb

Terug
Naar boven