• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

astra G pookknop loshalen {IS LOS!}

Astra1.6sport

Post weinig
Hoi,

Ik kan een irmscher pookknop van een vriend van mij krijgen maar probleem is ik krijg mijn pookknop niet eruit, ik zou niet weten hoe ik het eruit moet krijgen. ook heb ik de net doorzocht, zonder enig resultaat.

heeft iemand ervaring mee?? hij gaat de auto binnenkort weg doen dus een snelle reactie zou heelveel helpen.

bij voorbaat bedankt

Gr

Varun

Afb0751.jpg

hierbij het irmscher stuur, pook en handrem en pendaaltjes

even niet op de troep letten, ben bezig met inbouw van nieuwe audio, en mid die ik na een jaar pas gevonden heb :wors

ja klopt originele knop. zit het gelijmt ofzo?? kan dit zonder de pook te beschadigen?? want die vriend van mij wilt die pook op de auto zetten die hij verkoopt.

Klopt ik was een keer op de sloop zag ik een astra G staan met een houten pookknop leek me wel leuk in mijn waggie.

Maar helaas niet los kunnen krijgen, ook niet met al mijn spierkrachten. Bij me eigen Fje trek ik hem zo eraf.

@Baas J. wrote:Kan er niet af... wordt afzagen.

Enige juiste antwoord :thumbup

De orginele knop zit geperst om de metalen stang.

Dez ga je er alleen afkrijgen door de knop van de pookknop (dus niet de stang !) door te zagen of te zagen

@robert_corsa wrote:je oude pook kan er heel huids af hoor.

de irmscher pook ook als het goed is.

Leg mij eens uit dan waarom dat anders in de handleiding van Irmscher staat beschreven en waarom die imbus aan de binnenkant van de Irmscher pookknop voor is en waarom het bovenste kapje dan daarop gelijmd zit ?

die pook bij die auto van een vriend van mij kan je gewoon losschroeven, en dan dit en een ring met schroefdraad gebrogd vast op de stang

Klopt helemaal ! Doordat die geborgd zit trek je die er dus ook niet even vanaf zoals Robert aangeeft.

Pm me even je e-mailadres, ik heb een engelse how-to in pdf over het verwijderen van je versnellingspookknop, compleet met foto's van het zagen enzo.

Ja zeker, maar hoe krijg ik een pdf hier op het forum?

Zal binnenkort eens kijken of het met printscreens gaat of een convertor naar word ofzo, maar heb daar voorlopig weinig tijd voor om dat netjes uit te zoeken.

Tot die tijd kun je me pm'en, heb best veel van dat soort dingen over de Astra G.

misschien vergissen jullie zich met de handrem. deze moet je wel doorzagen.

ik heb de pook gekocht van mr-f

heb niets van een imbus kunnen vinden. ik heb om de orginele schakkelpook tape gewikkeld, en daarna de irmscher pook op vast gedrukt. zit als een huis.

atteman hier op het forum heb het zelfde gedaan.

ook hij heeft de orginele pook er zo afgetrokken hoor

Afb0604.jpg

hij is tekoop hoor :jerry zonder af te zagen eraf gehaald.

bij mijn pook zat er een hele hoop witte troep in, en een veer. die veer zorgt ervoor dat de orginele pook zo vast zit.

bij mij ging die vrij makkelijk los, beetje wringen en trekken en had hem in mn hand.

dus hierbij mijn uitleg meneer juffer 1 :vertag

@robert_corsa wrote:
Afb0751.jpg

hierbij het irmscher stuur, pook en handrem en pendaaltjes

even niet op de troep letten, ben bezig met inbouw van nieuwe audio, en mid die ik na een jaar pas gevonden heb :wors

Ik heb op dit moment de irmscher stuur en de handrem handvat(alleen in carbon uitgevoerd) ik moet zeggen de stuur is echt super fijn om mee te rijden vergeleken met de originele flutstuur:P zal ook binnekort een foto uploaden, wel zodra de dubbeldin middenconsole klaar is:)

Terug
Naar boven