• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G sportiefer laten klinken?,

Stromingsleer is in feite wel interessant, alleen hoe verder je ermee doorgaat des te meer drama wiskunde je gaat krijgen..... Alles went zullen we maar zeggen :)

Tja, kunststoffen was één en al chemie en wiskunde. Stromingsleer deel 1 vond ik wel interessant, maar wilde ook graag wat meer weten over kunststoffen.

Maar goed, back on topic :thumb

Tja, kunststoffen was één en al chemie en wiskunde. Stromingsleer deel 1 vond ik wel interessant, maar wilde ook graag wat meer weten over kunststoffen.

@RISL wrote:Tja, bij Porsche zijn het wel perfectionisten. Alleen jammer dat het de motor lelijker is dan de achterkant van de koelkast ;)

Hoe wist je dat trouwens van die Helmholz resonator? Ik kan me niet herrineren dat ik er ooit eerder van gehoord heb.

Laten we niet teveel offtopic raken (hoe interessant ik het ook vind).

Ik heb zelf een x18xe1 met openluchtfilter (dat klinkt echt lekker als je het gas intrapt) en een einddemper van Irmscher. Geluid is lekker zwaar zonder vervelend hard te zijn op lange stukken.

ik heb de middendemper er al tussen weg, en er zit een remus demper onder
Sebring-XT1.jpg

alleen dat het geluid er beter van is geworden.. :hmmz ., je hoort wel wat verschil dan de standaard uitlaat.. maar hij brult niet:P,

en ik heb het zelfde motorblok erin liggen als jou, welk luchtfilter gebruik je hiervoor dan?? (: en heb je nog andere aanpassings gedaan?,

@RISL wrote:Tja, bij Porsche zijn het wel perfectionisten. Alleen jammer dat het de motor lelijker is dan de achterkant van de koelkast ;)

Hoe wist je dat trouwens van die Helmholz resonator? Ik kan me niet herrineren dat ik er ooit eerder van gehoord heb.

Ik heb zelf een x18xe1 met openluchtfilter (dat klinkt echt lekker als je het gas intrapt) en een einddemper van Irmscher. Geluid is lekker zwaar zonder vervelend hard te zijn op lange stukken.

Sebring-XT1.jpg

alleen dat het geluid er beter van is geworden.. :hmmz ., je hoort wel wat verschil dan de standaard uitlaat.. maar hij brult niet:P,

en ik heb het zelfde motorblok erin liggen als jou, welk luchtfilter gebruik je hiervoor dan?? (: en heb je nog andere aanpassings gedaan?,

@spacekeek6 wrote:@RISL wrote:Tja, bij Porsche zijn het wel perfectionisten. Alleen jammer dat het de motor lelijker is dan de achterkant van de koelkast ;)

Sebring-XT1.jpg

Goh,lijkt vanaf hier net een Sebring op de foto :jerry :jerry

@spacekeek6 wrote:@RISL wrote:Tja, bij Porsche zijn het wel perfectionisten. Alleen jammer dat het de motor lelijker is dan de achterkant van de koelkast ;)

Sebring-XT1.jpg

@ahrend wrote:@spacekeek6 wrote:@RISL wrote:Tja, bij Porsche zijn het wel perfectionisten. Alleen jammer dat het de motor lelijker is dan de achterkant van de koelkast ;)

Sebring-XT1.jpg

Hahaha, sorry typfoutje :P, het is dus een sebring uitlaat:
img1486788939.jpeg
:thumb

@ahrend wrote:@spacekeek6 wrote:@RISL wrote:Tja, bij Porsche zijn het wel perfectionisten. Alleen jammer dat het de motor lelijker is dan de achterkant van de koelkast ;)

Sebring-XT1.jpg

Hahaha, sorry typfoutje :P, het is dus een sebring uitlaat:
img1486788939.jpeg
:thumb

@RISL wrote:Tja, kunststoffen was één en al chemie en wiskunde. Stromingsleer deel 1 vond ik wel interessant, maar wilde ook graag wat meer weten over kunststoffen.

-offtopic Kunststoffen ben ik ook helemaal klaar mee! ;) :jerry

@RISL wrote:Tja, kunststoffen was één en al chemie en wiskunde. Stromingsleer deel 1 vond ik wel interessant, maar wilde ook graag wat meer weten over kunststoffen.

-offtopic Kunststoffen ben ik ook helemaal klaar mee! ;) :jerry

Gewoon open luchtilter monteren als je zelfde geluid wil. Inlaat geluid of uitlaatgeluid aanpassen is namelijk een groot verschil.

Gewoon open luchtilter monteren als je zelfde geluid wil. Inlaat geluid of uitlaatgeluid aanpassen is namelijk een groot verschil.

kan iemand mij dan misschien vertellen, wat voor een filter ik nodig heb cm dikte etc.?, volgensmij heb ik dan ook nog een koppelstukje nodig...

kan iemand mij dan misschien vertellen, wat voor een filter ik nodig heb cm dikte etc.?, volgensmij heb ik dan ook nog een koppelstukje nodig...

Terug
Naar boven