• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G station teruggeroepen door Opel

Beetje vreemd... heb de opel dealer gebeld, en die zei: We hebben vanochtend bericht gekregen dat Opel een verkeerde mailing heeft verstuurd, uw auto is al nagekeken...groetjes....

Ik was een beetje verbaasd dus heb mijn oude Opel dealer gebeld (vorige woonplaats), en die zei: Ja prima, wanneer wilt u een afspraak maken....

xladage: de dealer die je eerst belde heeft wel gelijk waarschijnlijk, zie PM

Vandaag bij opel voor wat anders en meteen gevraagd of mijn auto hier ook op nagekeken moest worden ... maar volgens hun was mijn auto niet terug geroepen ... (kunnen ze blijkbaar zien in hun informatica systeem)...

gaat hier dus om de 2.0DTL station uit '98

Vandaag bij opel voor wat anders en meteen gevraagd of mijn auto hier ook op nagekeken moest worden ... maar volgens hun was mijn auto niet terug geroepen ... (kunnen ze blijkbaar zien in hun informatica systeem)...

gaat hier dus om de 2.0DTL station uit '98

sinds wanner is dit probleem al bekend dan? heb er inderdaad al eerder over horen praten maar heb de auto al sinds augustus 2007

sinds wanner is dit probleem al bekend dan? heb er inderdaad al eerder over horen praten maar heb de auto al sinds augustus 2007

Volgens mij ongeveer 2 jaar geleden

Eerste terugroepactie was dacht ik april 2009

het gaat om bepaalde modellen 1.7 en 2.0 diesels van 1998-2005

Volgens mij ongeveer 2 jaar geleden

Eerste terugroepactie was dacht ik april 2009

het gaat om bepaalde modellen 1.7 en 2.0 diesels van 1998-2005

Inmiddels heb ik de onderkant maar eens even bekeken, maar op wat flarden na,

is er van de onderste motor isolatie helemaal niets meer terug te vinden.

Ik heb ook geen flauw benul of ik die kwijt ben geraakt of de vorige eigenaar. ?

Ik heb een mailtje naar Opel Bleeker in Enschede gestuurd en gevraagd wanneer ze tijd voor de controle hebben.

Het zal mij benieuwen, er zit bij mij best aardig wat roestvorming, dus ik verwacht en hoop eigenlijk dat het hele subframe vervangen word.

we wachten het af, word vervolgd:sleeping

update: ik heb een controle afspraak voor volgende week.

Inmiddels heb ik de onderkant maar eens even bekeken, maar op wat flarden na,

is er van de onderste motor isolatie helemaal niets meer terug te vinden.

Ik heb ook geen flauw benul of ik die kwijt ben geraakt of de vorige eigenaar. ?

Ik heb een mailtje naar Opel Bleeker in Enschede gestuurd en gevraagd wanneer ze tijd voor de controle hebben.

Het zal mij benieuwen, er zit bij mij best aardig wat roestvorming, dus ik verwacht en hoop eigenlijk dat het hele subframe vervangen word.

we wachten het af, word vervolgd:sleeping

update: ik heb een controle afspraak voor volgende week.

Heb ook afgelopen week een brief van GM Nederland ontvangen. Heeft inderdaad te maken met het subframe bij Astra G en Zafira diesels. Mijn was dik 1 jaar geleden daarvoor al nagekeken.

Wat hebben ze daar gedaan;

1. Bodemplaat de isolatie weg gehaald.

2. Daarna een beetje roest met soort flex weggepoest. Daarna isolator eroverheen gedaan met 3 lagen

blanke lak.

3. Daarna de bodemplaat zonder isolatie terug geplaatst.

Ik heb ook gebeld met de lokale Opel dealer en die vroeg om mijn kenteken en chassie nummer. Toen vertelde

de beste man dat mijn auto al geweest was voor controle subframe. En dus niet een nieuwe afspraak nodig heb.

Deze brief mocht ik als niet verzonden beschouwen.

ALs je een brief krijgt altijd bellen zei kunnen nakijken in hun systeem of jouw auto voor deze terugroep actie

al ik nagekeken. Weet namelijk dat er in die tijd veel nieuwe subframes zijn geplaatst bij andere OPel diesels waar het sub frame wel erg was aangetast door roest. Mijn geluk was dat er ooit een olie lekkage was geweest

wat mijn subframe heeft beschermd.

Heb ook afgelopen week een brief van GM Nederland ontvangen. Heeft inderdaad te maken met het subframe bij Astra G en Zafira diesels. Mijn was dik 1 jaar geleden daarvoor al nagekeken.

Wat hebben ze daar gedaan;

1. Bodemplaat de isolatie weg gehaald.

2. Daarna een beetje roest met soort flex weggepoest. Daarna isolator eroverheen gedaan met 3 lagen

blanke lak.

3. Daarna de bodemplaat zonder isolatie terug geplaatst.

Ik heb ook gebeld met de lokale Opel dealer en die vroeg om mijn kenteken en chassie nummer. Toen vertelde

de beste man dat mijn auto al geweest was voor controle subframe. En dus niet een nieuwe afspraak nodig heb.

Deze brief mocht ik als niet verzonden beschouwen.

ALs je een brief krijgt altijd bellen zei kunnen nakijken in hun systeem of jouw auto voor deze terugroep actie

al ik nagekeken. Weet namelijk dat er in die tijd veel nieuwe subframes zijn geplaatst bij andere OPel diesels waar het sub frame wel erg was aangetast door roest. Mijn geluk was dat er ooit een olie lekkage was geweest

wat mijn subframe heeft beschermd.

Ik werd gebeld door Opel Bleeker Enschede, en deze vertelde mij dat mijn Astra nog niet in hun systeem voorkwam,

waaruit dus duidelijk blijkt dat mijn Astra nog nooit gecontroleerd is.

Ik denk dat ik wel in aanmerking kom voor een nieuw subframe, want fraai is deze zeker niet meer.

Maar....ik blijk dus helemaal geen bodemplaat meer te hebben, en hoelang deze al verdwenen is durf ik niet te zeggen.

Ik hoop dus niet dat ze straks zeggen, helaas meneer, uw roestvorming is te wijten aan het ontbreken van de bodemplaat, en daardoor vervalt onze garantie/ terug roep actie

Maar waarschijnlijk ga ik de Afspraak voor maandag aanstaande bij Opel BLEEKER niet redden, want morgen moet ik eerst naar mijn eigen garage voor o.a. grote beurt, en lekkage radiateur, dus ik moet nog maar zien of alles op tijd klaar is.

Alles komt weer eens op hetzelfde moment. En dan heb je ondertussen ook nog de nachtdienst…pffffffff :(

Terug
Naar boven