• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G station teruggeroepen door Opel

Nou, mijn Astra is inmiddels gecontroleerd, en helemaal in orde bevonden.

Tja, dat zal dan wel...ik heb niet de indruk dat er veel gebeurd is,

zelfs de defecte bodemplaat is niet vervangen.

Dat had ik eerlijk gezegd wel verwacht

beetje jammer :(

Afijn, hij is in ieder geval veilig.....hoop ik :hmmz

Mijn Astra (X1.7DTL) is vandaag bij de dealer geweest. Geen roest te vinden. Ik heb in de 8 jaar dat ik de auto heb een paar keer flinke olie lekkage gehad en waar olie zit komt geen roest.

Mijn Astra (X1.7DTL) is vandaag bij de dealer geweest. Geen roest te vinden. Ik heb in de 8 jaar dat ik de auto heb een paar keer flinke olie lekkage gehad en waar olie zit komt geen roest.

[rquote=1876084&tid=141901&author=2cv6]Mijn Astra (X1.7DTL) is vandaag bij de dealer geweest. Geen roest te vinden. Ik heb in de 8 jaar dat ik de auto heb een paar keer flinke olie lekkage gehad en waar olie zit komt geen roest.[/rquote]

Dat had ik dus ook. De moteur vertelde al de olie heeft nu je geholpen zodat er geen roest kon komen omdat er een beetje olie op het subframe zat.

Altijd goed om te horen dat je auto weer inorde is.

[rquote=1876084&tid=141901&author=2cv6]Mijn Astra (X1.7DTL) is vandaag bij de dealer geweest. Geen roest te vinden. Ik heb in de 8 jaar dat ik de auto heb een paar keer flinke olie lekkage gehad en waar olie zit komt geen roest.[/rquote]

Dat had ik dus ook. De moteur vertelde al de olie heeft nu je geholpen zodat er geen roest kon komen omdat er een beetje olie op het subframe zat.

Altijd goed om te horen dat je auto weer inorde is.

bodemplaat zit niet in de campain, daar doen ze ook niks mee

ze kijken alleen het subframe na, valt hij nog binnen de tolleranties beschermen ze hem en gebeurdt er inderdaad ook niet veel.

is hij doorgerot dan komt er een nieuw subframe onder. Dan gebeurd er wel veel

Bij dat eerste is er niks te zien voor de gebruiker zo op het eerste oog

ze kijken alleen het subframe na, valt hij nog binnen de tolleranties beschermen ze hem en gebeurdt er inderdaad ook niet veel.

Bij dat eerste is er niks te zien voor de gebruiker zo op het eerste oog

[rquote=1876775&tid=141901&author=AsconaC20NE]Tja, dat zal dan wel...ik heb niet de indruk dat er veel gebeurd is,

Bij dat eerste is er niks te zien voor de gebruiker zo op het eerste oog[/rquote]

Van de bodem plaat wordt een deel van de isolatie verwijderd. Deze neemt water op en houdt hierdoor het subframe nat. Dit is de oorzaak van het roesten.

[rquote=1876775&tid=141901&author=AsconaC20NE]Tja, dat zal dan wel...ik heb niet de indruk dat er veel gebeurd is,

Bij dat eerste is er niks te zien voor de gebruiker zo op het eerste oog[/rquote]

Van de bodem plaat wordt een deel van de isolatie verwijderd. Deze neemt water op en houdt hierdoor het subframe nat. Dit is de oorzaak van het roesten.

Dat was wel duidelijk, dat het door de natte isolatie ontstond, maar het had toch gekund dat ze de bodemplaat zonder deze isolatie hadden terug geplaatst, om de handel tegen steenslag te beschermen.

Waarschijnlijk was het bij mij nog in orde, omdat ik de bewuste bodemplaat dus helemaal niet meer had.

Ik vraag me nu wel af of het verstandig is om een andere bodemplaat van de sloop te gaan halen,

en deze (zonder de isolatie) te plaatsen

Dat was wel duidelijk, dat het door de natte isolatie ontstond, maar het had toch gekund dat ze de bodemplaat zonder deze isolatie hadden terug geplaatst, om de handel tegen steenslag te beschermen.

Waarschijnlijk was het bij mij nog in orde, omdat ik de bewuste bodemplaat dus helemaal niet meer had.

Ik vraag me nu wel af of het verstandig is om een andere bodemplaat van de sloop te gaan halen,

en deze (zonder de isolatie) te plaatsen

Die bodemplaat beschermd idd wel, maar volgens mij is het meer een milieu maatregel dan een beschermings maatregel.

Hangt er misschien ook vanaf wat zo'n plaat kost op de sloop

Die bodemplaat beschermd idd wel, maar volgens mij is het meer een milieu maatregel dan een beschermings maatregel.

Hangt er misschien ook vanaf wat zo'n plaat kost op de sloop

Terug
Naar boven