• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G station teruggeroepen door Opel

Ik heb de bodemplaat altijd eronder gehad. Nu ook zonder isolatiemat. Maat het beschermd wel degelijk. Dat is ook de reden dat ik altijd de bodemplaat eronder gelaten heb. Steenslag endergelijken houd die beschermplaat echt wel tegen is namelijk hardplastic die wel een stootje kan hebben.

Ik heb de bodemplaat altijd eronder gehad. Nu ook zonder isolatiemat. Maat het beschermd wel degelijk. Dat is ook de reden dat ik altijd de bodemplaat eronder gelaten heb. Steenslag endergelijken houd die beschermplaat echt wel tegen is namelijk hardplastic die wel een stootje kan hebben.

Vroeger hadden de auto's geen bodemplaat en dat gaf ook geen problemen. Volgens mij is het meer voor de stroomlijn en geluid isolatie. Mijn plaat heb ik met extra parkers vast moeten zetten omdat de originele bevestigingen aan het uitscheuren zijn.

Geeft het ontbreken van de plaat geen problemen bij de APK?

Vroeger hadden de auto's geen bodemplaat en dat gaf ook geen problemen. Volgens mij is het meer voor de stroomlijn en geluid isolatie. Mijn plaat heb ik met extra parkers vast moeten zetten omdat de originele bevestigingen aan het uitscheuren zijn.

Geeft het ontbreken van de plaat geen problemen bij de APK?

[rquote=1880803&tid=141901&author=2cv6]Vroeger hadden de auto's geen bodemplaat en dat gaf ook geen problemen. Volgens mij is het meer voor de stroomlijn en geluid isolatie. Mijn plaat heb ik met extra parkers vast moeten zetten omdat de originele bevestigingen aan het uitscheuren zijn.

Geeft het ontbreken van de plaat geen problemen bij de APK?[/rquote]

Nee, voor de APK maakt het ontbreken, of beschadigd zijn van de bodemplaat niets uit, want mijn astra is altijd zonder problemen door de keuring gegaan.

[rquote=1880803&tid=141901&author=2cv6]Vroeger hadden de auto's geen bodemplaat en dat gaf ook geen problemen. Volgens mij is het meer voor de stroomlijn en geluid isolatie. Mijn plaat heb ik met extra parkers vast moeten zetten omdat de originele bevestigingen aan het uitscheuren zijn.

Geeft het ontbreken van de plaat geen problemen bij de APK?[/rquote]

Nee, voor de APK maakt het ontbreken, of beschadigd zijn van de bodemplaat niets uit, want mijn astra is altijd zonder problemen door de keuring gegaan.

Voor APK is dit inderdaad niet nodig. Want er rijden genoeg auto's rond die het niet hebben en wel APK gekeurd zijn.

Voor APK is dit inderdaad niet nodig. Want er rijden genoeg auto's rond die het niet hebben en wel APK gekeurd zijn.

de mijne is ook geweest,maar zat al een nieuwe onder.

ik heb de auto pas dus wist dit niet en de dealer wist het ook niet dat het al gebeurd was.

gr

de mijne is ook geweest,maar zat al een nieuwe onder.

ik heb de auto pas dus wist dit niet en de dealer wist het ook niet dat het al gebeurd was.

gr

In het schrijven van de campagne van de subframes staat dat de isolatie verwijderd moet worden, dat is de oorzaak van t roesten

Dus niet de hele bodemplaat ;)

Hier een paar fotos van hoe sommige subframes zijn:

Astra_G_Subfr_1_M.JPG

Astra_G_Subfr_2_M.JPG

Lijkt me dus duidelijk waarom die terugroepacties er zijn :angel

In het schrijven van de campagne van de subframes staat dat de isolatie verwijderd moet worden, dat is de oorzaak van t roesten

Dus niet de hele bodemplaat ;)

Hier een paar fotos van hoe sommige subframes zijn:

Astra_G_Subfr_1_M.JPG

Astra_G_Subfr_2_M.JPG

Lijkt me dus duidelijk waarom die terugroepacties er zijn :angel

Dat is een linke de bevestiging van de draagarm is bijna los geroest ! als je hard ddor een kuil rijd ligt je wielophanging los aan het sub-frame :hmmz

Dat is een linke de bevestiging van de draagarm is bijna los geroest ! als je hard ddor een kuil rijd ligt je wielophanging los aan het sub-frame :hmmz

De terugroep acties zijn ook niet voor niks. En Deze foto's zijn daar het bewijs van. :o Het zou je maar gebeuren. Levensgevaarlijk.

Terug
Naar boven