• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G Stuurkolom schakelaar

Goedenavond iedereen,

Nieuw hier op het forum ik ben Jeroen en sinds paar maanden eigenaar van een Astra G Sedan uit 2002. Hele fijne auto en bevalt me goed.

Nou ben ik opzoek naar de stuurkolom schakelaar aan de rechterzijde die dus de ruitenwissers bediend. Maar deze moet ook de aansluiting hebben voor het bedienen van de MID. En enkel de functie met ruitenwissers voor aangezien achter er niet opzitten.

Heb heel het internet afgezocht maar kan nergens de juiste vinden. Liefts gewoon een nieuwe. Hopelijk kunnen jullie helpen!

Mocht het helpen is hier mijn kenteken: 19-JX-VZ

Gewoon een monteren die wel de functie voor een achterruitenwisser heeft. Buiten dat de functie niet werkt werkt de rest wel gewoon en geeft dit geen storingen.

Thanks voor de tip, maar ben toch op zoek naar een originele. Dus hopelijk heeft iemand een linkje waar ik hem kan bestellen!

Sinds Opel is overgenomen door Peugeot is alles wat in het magazijn lag wat van auto's was ouder dan 10 jaar opgeruimd.
Dus de kans ik klein dat je nog een originele van de dealer of opel distributeur kunt vinden.

Alles wat er origineel nog van is is old stock die iemand opgekocht heeft, als je het al kunt vinden zal het niet goedkoop zijn.

Je zou eens wat dealers kunnen afbellen of mailen wie nog wat heeft liggen, ik heb pas een mooi nieuw lederen stuurtje voor mijn Zafira gescoord . Ook een magazijnopruiming van een dealer. En anders eens kijken op de onderdelenlijn, daar zijn de meeste demontagebedrijven bij aangesloten.

Het hoeft overigens geen originele van Opel te zijn. De schakelaar van de andere kant heb ik ook via AliExpress bijvoorbeeld.

Terug
Naar boven