• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

astra g tc

astratjeg01hh

Post weinig
goedemiddag allemaal ik wil graag in mijn astra g van bj 2001 met een z1.8xe een schakelaar plaatsen voor de tc uit teschakelen nou heb ik wel twee stekkers achter de asbak gevonden een blauwe en groene is het nou de schakelaar plaatsen en welke stekker moet ik dan hebben mvg erik

is je astra voorzien van tc,dan is dit idd mogelijk.

indien je astra nog niet voorzien is van tc dan is het niet mogelijk.

door de schakelaar te plaatsen krijg je deze optie er niet bij zoals bijvoorbeeld de cc

op de astra ownersclub staat uitlegt hoe je het kunt inbouwen en er achter kunt komen of je ook tc hebt

de stekkers kunnen nm ook van de stoelverwarming zijn.

de knoppen voor de stoelverwarming zitten vastgeklikt in het paneeltje voor de versnelingspook en de gevonde stekkers waaren achter de kabelboom vast getaped mvg erik

TC heb je alleen als er een controle lampje van de TC of ESP werkend aanwezig is bij contact aan zetten.

anders is er niet eens TC aanwezig.

Zeker de 1,8 16V's van de eerdere generaties hebben vaak GEEN TC.

Willem

de knoppen voor de stoelverwarming zitten vastgeklikt in het paneeltje voor de versnelingspook en de gevonde stekkers waaren achter de kabelboom vast getaped mvg erik

de schakelaar van van tc komt in het zelfde paneeltje als van de stoel verwarming,maar heb je nu al wel tc zolas wim zegt want anders heb je erhelemaal niks aan

het is trouwens best mogelijk dat de stekkers die je gevonden heb bedoeld zijn voor de cabrio ,deze heeft nameliujk boven de asbak 2 extra schakelaars tbv van de cabriokap en een schakelaar om alle ramen gelijktijdig te openenen of te sluiten

Terug
Naar boven