• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G uitlaatspruitstuk.

@Byznovat wrote:Weet alleen niet of ie geschikt is voor mijn lambda. En of die ook 3draads is. Zal morgen eens opbellen.

kijken bij je eigen lambdasonde of je 3 draden hebt

@bart-gsi wrote:je spruitstuk zal je wel meer koppel geven onderin.. en wat pk winst boven in de toeren... ook zul je een ander geluid krijgen..

Ff offtopic:

Pk = Nm x rpm/5252

Snap je nu wat je 'verkeerd' zegt... ;)

@Byznovat wrote:Is het echt een voordeel om te wrappen? Behalve dan dat het de motorruimte koeler houdt?

Voordelen:

*Motorruimte blijft koeler (maar dat wist je al)

*Uitlaatgassen blijven heter, dus in theorie zullen sneller je blok verlaten (excavatie effect, potentie tot meer vermogen)

*Ziet er leuk uit, mits netjes gewikkeld ;)

Nadelen:

(Maar eentje eigenlijk)

*Verkort de levensduur van je spruitstuk

Dankje. Klinkt als een interessante optie.

Overigens is mijn lambda is 4-draads. Dus dat verlengstuk gaat helaas niet passen denk ik. :(

Als je er aan begint, trek rubbere handschoenen en iets met lange mouwen aan... dat spul jeukt tot het verrekt!

En maak het goed nat voordat je het wikkelen (in een emmer water bv). Als het opdroogt trek het mooi strak aan.

Mn vorige spruitstuk (4-1):

1c0cb9e195f1e43adc6eef1f07962ee2.jpg
ca7c02282c93f03da5cd53d9c8059b9a.jpg
22c2952b139e495780a528d6dfb427ce.jpg

Schrik ook niet als de boel als een gek gaat roken de eerste aantal keren dat het spruitstuk heet wordt, is normaal.

Sent from my SM-P900 using Tapatalk

Hij zit er inmiddels op.

Alle moeren kwamen makkelijk los, door aantal dagen met IMAL ingespoten te hebben.

dRwUf3Rh.jpg

Bedankt voor de hulp allemaal, en Bart-gsi in het bijzonder. :thumb

Nu heb ik toch nog een klein probleem. Mijn lambdasonde is stuk. Ik had een nieuwe besteld bij fsrs opelwebshop maar dit bleek helaas de verkeerde. (Was eigen schuld) maar de goede hebben ze helaas niet. Weren jullie misschien waar ik een originele lambdasonde kan kopen voor een Astra G x16xel 1.6 16v. VOOR de kat.

Heb hem gevonden.

Lambda-sondeBOSCH 0 258 005 055

Dit is hetzelfde type als mijn oude. Das geen universele toch?

@Byznovat wrote:Heb hem gevonden.

Lambda-sondeBOSCH 0 258 005 055

Dit is hetzelfde type als mijn oude. Das geen universele toch?

universele is met een enkel kabeltje die je er zelf aan moet solderen/knijpen.. als je er een hebt met een stekker eraan is deze niet universeel en heb je de goede...

Terug
Naar boven