• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G welke 17inch velgen met ET waarde ?

3cm? Heb je wel goed gemeten. Kijk even naar dit filmpje hoe je moet meten. Je moet wel van je band tot binnenwielrand. Dus tot die opstaande randje.

" onclick="window.open(this.href);return false;

ik heb het gemeten van me velg /band tot de rand van me cas zeg maar en dat is ong 3cm dat hij naar binnen valt achter

opel astra g 2003

Ok, kan wel kloppen. Ik had met et40 nog net geen 2cm ruimte. Met 30mm ruimte minus 5 mm kun je max 2,5cm verbreden(mits je echt goed hebt gemeten) dus wil je echt breeeed pak dan 2tot 2,5cm. Wil je wat subtieler breder gaan pak dan 1cm of 1,5cm

Ik denk dat je het beste 8j met et 30/35 kan pakken en dan 215-40 bandjes erop breder kan ook maar dan heb je kans dat het gaat schaven als je over een put of drempel rijdt.

Zelf heb ik 9j met et 15 achter en et 25 voor met 205-45 banden erop ze staan mooi gelijk met elkaar, als je voor en achter dezelfde maat neemt dan komen ze vooraan verder naar buiten dat zou je kunnen oplossen zoals al aangegeven met spacers van 1cm.

daar was ik al bang voor ik had wel velgen gezien maar dat was et waarde 40

als ik dan voor andere velgen ga kijken dan komen ze voor zoiezo tever naar buiten en achter is dat dus dan niet.

voor staan ze al zo goed als goed alleen achter vallen ze tever naar binnen naar mij doen dan.

en die velgen die ik had gezien zoals ik al zij was et waarde 40 dacht ik zo maar dan komt voor weer verder naar buiten als achter

en wil het wel gelijk houden!

opel astra g 2003

Terug
Naar boven