• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G X16SZR probleem

Vaak als je een lastig probleem hebt dan is het hier vanaf een afstand nog minder zinnigs over te zeggen, ik kan natuurlijk roepen het is een verstopte kat, maar dat is net zo zinnig als het roepen dat je achterband slap is omdat ik simpelweg niet kan zien wat er aan de hand is en je onnodig op kosten zou jagen.

Zoals anderen ook al opmerkte de 1.6 szr is over het algemeen een betrouwbaar motorblok, maar je weet natuurlijk nooit wat een vorige eigenaar er mee uitgespookt heeft, ikheb vele probleemloze kilometers met de 1.6szr in mijn g stationwagon gereden, nooit rook gehad, een keer een waterpomp kapot, en de standaard vernieuwing van distrubutie riem en thermostaat, olie bougies e.d.

Mark

Als er weinig problemen zijn met bepaalde typen motoren dan zie je ze weinig de revue passeren. En dan heb je het er meestal niet over.

Geen idee waarom je dat zegt....

Er is geen enkele astra of motor die meer of minder telt.

Zoals hier terecht aangegeven wordt, als er weinig problemen zijn, lees je er ook weinig over.

Ik heb toevallig zelf een astra met deze 8klepper, en hij is rete betrouwbaar, en dus lees je er weinig over.

Ik heb hier op dit forum nog niemand horen zeggen "haha, jij hebt een 16szr, wat een stumpie", nee hoor ik denk dat dit niet zo is.

Ik vind dat er hier nogal aan stemmingsmakerij wordt gedaan

Er wordt iets geroepen, zonder onderbouwing en bij het eerste beetje tegengas wordt er gezegd 'ja oke dat klopt'.

Daarnaast vind ik dit soort topics niet passen in het de forum 'Astra' en ik vind de titel van het topic 'Astra' ook nogal vaag. Ik twijfel nog ff of ik 'm moet verplaatsen naar 'feedback en mededelingen',

is natuurlijk hoe je het

oppakt niks verkeerds mee gemeend

hoor zit met twee problemen

die ik niet

gevonden krijg en dan wordt je wel een

neutelig toch hahaha

heb de kopakking vervangen niks mis mee

maar als ik 50 km 120 rij krijg ik een rookgordijn

heb de oring alvervangen carterontluchting is oke

dat zou goed moeten zijn

nou merk ik dat de astra soms een beetje sloom is

dan wel en ook soms niet loopt verder goed mischien krukassenor

maar met het uitlezen geen storing raar toch he

moet er zaterdag mee op vakantie wsp

julie mischien een sugestie groetjes kees

Ik begrijp dat dat vervelend is. Maar zoals eerder gezegd, je leest hier weinig over x16szr omdat het erg betrouwbare blokjes zijn.

Ik denk dat je een stuk verder komt als je wim-v6 eens een pm stuurt. Die reageert vaak snel en dan heb je nog tijd om het één en ander te doen, voor je op vakantie gaat.

Ik zou je wel willen vragen om je topictitels een iets duidelijkere benaming te geven. 'Astra' in het Astra-deel is natuurlijk vrij vaag nog. Als je je topic iets van 'Astra G X16SZR' zullen er mogelijk veel meer mensen met een x16szr kijken en reageren. Voor nu heb ik het even voor je verandert, in de hoop dat het wat meer mensen trekt.

misschien een lekke of kromme cilinderkop,hou je olie en koelvloeistof peil in de gaten ,als deze snel zakt of veel troep in komt dan weet je genoeg.

nou jongens het olie probleem opgelost

maar nu weer een ander 140 km gereden vandaag

super gelopen begon hij bij de stoplichten op eens

3000 toeren tedraaiendus afgez stoplicht op groen gestart en aan gereden nog steeds

hoog in de toeren en stotteren afgeremd voor een rotonde liep weeer even normaal

5 kilometer verder op bijna thuis gelukkig

weer oplopen naar 3500 toeren is dit een beknd probleem

begin er langzaam een beetje sip van te worden

ik hoor het graag van jullie jongens

Als er weinig problemen zijn met bepaalde typen motoren dan zie je ze weinig de revue passeren. En dan heb je het er meestal niet over.

Geen idee waarom je dat zegt....

Er is geen enkele astra of motor die meer of minder telt.

Zoals hier terecht aangegeven wordt, als er weinig problemen zijn, lees je er ook weinig over.

Ik heb toevallig zelf een astra met deze 8klepper, en hij is rete betrouwbaar, en dus lees je er weinig over.

Ik heb hier op dit forum nog niemand horen zeggen "haha, jij hebt een 16szr, wat een stumpie", nee hoor ik denk dat dit niet zo is.

Ik vind dat er hier nogal aan stemmingsmakerij wordt gedaan

Er wordt iets geroepen, zonder onderbouwing en bij het eerste beetje tegengas wordt er gezegd 'ja oke dat klopt'.

Daarnaast vind ik dit soort topics niet passen in het de forum 'Astra' en ik vind de titel van het topic 'Astra' ook nogal vaag. Ik twijfel nog ff of ik 'm moet verplaatsen naar 'feedback en mededelingen',

is natuurlijk hoe je het

oppakt niks verkeerds mee gemeend

hoor zit met twee problemen

die ik niet

gevonden krijg en dan wordt je wel een

neutelig toch hahaha

heb de kopakking vervangen niks mis mee

maar als ik 50 km 120 rij krijg ik een rookgordijn

heb de oring alvervangen carterontluchting is oke

dat zou goed moeten zijn

nou merk ik dat de astra soms een beetje sloom is

dan wel en ook soms niet loopt verder goed mischien krukassenor

maar met het uitlezen geen storing raar toch he

moet er zaterdag mee op vakantie wsp

julie mischien een sugestie groetjes kees

Ik begrijp dat dat vervelend is. Maar zoals eerder gezegd, je leest hier weinig over x16szr omdat het erg betrouwbare blokjes zijn.

Ik denk dat je een stuk verder komt als je wim-v6 eens een pm stuurt. Die reageert vaak snel en dan heb je nog tijd om het één en ander te doen, voor je op vakantie gaat.

Ik zou je wel willen vragen om je topictitels een iets duidelijkere benaming te geven. 'Astra' in het Astra-deel is natuurlijk vrij vaag nog. Als je je topic iets van 'Astra G X16SZR' zullen er mogelijk veel meer mensen met een x16szr kijken en reageren. Voor nu heb ik het even voor je verandert, in de hoop dat het wat meer mensen trekt.

misschien een lekke of kromme cilinderkop,hou je olie en koelvloeistof peil in de gaten ,als deze snel zakt of veel troep in komt dan weet je genoeg.

Terug
Naar boven