• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

astra g x16xel dbilas flowtec ervaring?

Beste mede forumleden.

Ik ben zeer gehecht aan mijn huidige astra.

Het is alleen een x16xel waarvan ik toch vind dat hij eigelijk net even wat vermogen te kortkomt.

Nou heb ik waf rondvraag gedaan en word mij een dbilas flowtec inlaat aangeraden.

Hierbij daar en paar vraagjes over.

-zal dit merkbaar vermogen winst opleveren (theorie word verteld ongeveer 30 pk dit is incl. Ecu aanpassen)

-ik heb een automatische versnelingsbak. Kan deze dat gewoon aan en gaat hij niet raar doen?

-zijn er mensen die er ervaring mee hebben en hoe bevalt dit?

Alvast bedankt!

Stephan.

Ik heb een z16xe met dbilas inlaatspruitstuk en ja je gaat er serieus op vooruit.

Ik ben helaas geen 30 maar 24 pk vooruitgegaan door chippen door dbilas en spruitstuk

Oja chippen van dbilas gebeurt niet door het aanpassen van de huidige map, maar er word een compleet nieuwe geschreven.

De vermogenskrommen en koppelkromme zijn geheel anders. Ik heb later de orginele software terug laten zetten en een chip door unlimited laten schijven op de orginele opel software, er kwam wel een hoger piek vermogen, maar de rechte lijtjes zoals dbilas chipt krijgen ze niet voor elkaar. (en dan te bedenken dat ze dit zelfs zonder bank ook bijna realiseren).

Mijn standaard z16xe is nooit gechipt pas na toevoegen van dbilas spruitstuk en chipje door dbilas. Later meer aanpassingen gedaan en naar ut voor vermogenrun en chippen. Maar totaal niet tevreden over het chippen. Meer piekvermogen en koppel, maar veel minder vermogen op andere toerentallen. (dat was beter op de chip van dbilas ondanks dat die niet op maat was).

@haasje.

als ik het goed begrijp een goeie upgrade en die software van dbilas is ook erg goed dus?

@Shane_Astra_g

ik heb hem idd laten chippen een tijdje geleden, en op dat moment het gevoel dat er genoeg vermogen in zat.

en toch zou ik graag wat meer hebben. door de automaat verlies ik natuurlijk toch wat vermogen naar de weg..

Ja, het went heel snel. Maar het rijd wel een stuk fijner voorral met 4personen inde auto. Ik heb ook 12 pk op de wielen meer. Ben ook aan het kijken wat een sportcat voor winst opleverd. Heb nu alleen een einddemper veranderd. Ik wil de gehele uitlaatlijn aanpakken. Ik heb alleen geen idee op wat ik moet letten. Diameter?merk?

Ik heb mijn 1.6xel laten chippen bij unlimited tuning en daar alleen al 26 pk weten te pakken....Zonder dbilas luchtfilter...ben van 152nm naar 186 nm gegaan...dikke pret....beste 270 euro die ik ooit heb uitgegeven....

ik heb de flowmaster erop van dblias. maar pk winst wat jij zegt no way dude.

of je moet er meer van nemen dan geen idee

chippen dblias. heel makelijk krijgen ze niet voor mekaar (met mijn 2.2)

meerdere kansen gegeven maar tevergeefs.

had eerder verlies dan winst. en dan heb ik nog een custom made uitlaat eronder

rij nu weer met me UT chip en daar blijft het qua chippen bij

Dat klopt...toch geeft ie niet de klereherrie die je zou verwachten...Bij normaal rijden ploft ie af en toe eens wat...heftig terugschakelen geeft enorme klappen en als je hem open gooit dan lijkt het of de hemel openscheurt.....Toch is er bij normaal rijden echt niets aan de hand...Hij is stiller dan die japkanon uitlaten...

Ja raar was dat bij jou turbootje...ik zat bij jou echt van ´nou nu gaat het komen´maar helaas....Vond het dbilas verhaal echt tegenvallen....

idd. en ze hebben kansen genoeg gehad.

ben er klaarmee. flowtec blijft wel zitten. de aanzuiging ervan is super !!

en het oog wil ook wat

Is de auto dan ook bij dbilas zelf op de bank geweest?? De standaard chip die wij bij een turbokit van 5k mochten ontvangen sloopte direct de ecu :(

Is uiteindelijk gefixed door ze maar moesten wel ff langs komen.

Ik heb daar dus 1 keer met een corsa op de bank gestaan. Nou ik ben niet snel bang dat een blok knapt op de bank. Daar werd ik wel heel erg zenuwachtig. Heb een motor nog nooit zo horen kraken. Axel en ik stonden op het punt om spul op te laden en weg te gaan.

Na een paar runs liep de motor wel erg netjes en een mooie lijn maar ik ben toch een andere aanpak gewend. :)

Over UT kan ik niet oordelen. Lees er genoeg positieve verhalen over.

Ja, en dat wil ik juist niet. Als ik vol gas geef moet ie iets zwaarder gaan klinken. Geen herrie!

Botho, kom jij zonder kat wel door de keuring?

@Shane_Astra_g wrote:Ja, het went heel snel. Maar het rijd wel een stuk fijner voorral met 4personen inde auto. Ik heb ook 12 pk op de wielen meer. Ben ook aan het kijken wat een sportcat voor winst opleverd. Heb nu alleen een einddemper veranderd. Ik wil de gehele uitlaatlijn aanpakken. Ik heb alleen geen idee op wat ik moet letten. Diameter?merk?

ik heb een custom made uitlaat eronder.

wou voor een groep a gaan maar heeft totaal geen nut. ivm tegendruk enzo

standaard is 45mm. ik heb nu 50 mm. en een 100 cells sportcat

Ik heb nu een rvs demper van nmparts. Ik wil de gehele lijn aanpekken. Dus middendemper plus kat. Ik heb alleen geen idee of die man rekening houdt met diameter en die dingen, voor meer performance zeg maar.

@turbootje wrote:ik heb de flowmaster erop van dblias. maar pk winst wat jij zegt no way dude.

of je moet er meer van nemen dan geen idee

chippen dblias. heel makelijk krijgen ze niet voor mekaar (met mijn 2.2)

meerdere kansen gegeven maar tevergeefs.

had eerder verlies dan winst. en dan heb ik nog een custom made uitlaat eronder

rij nu weer met me UT chip en daar blijft het qua chippen bij

Een flowmaster levert ook geen winst, een flowtec is wat anders dan een filter he!

@Shane_Astra_g wrote:Ik heb nu een rvs demper van nmparts. Ik wil de gehele lijn aanpekken. Dus middendemper plus kat. Ik heb alleen geen idee of die man rekening houdt met diameter en die dingen, voor meer performance zeg maar.

Let op dat je koppel gaat inleveren bij de 1.6jes als je een group a pijp monteerd!

Oja piek vermogen gaat wel omhoog.

Terug
Naar boven