• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

astra g xenon

astratjeg01hh

Post weinig
ik heb orginele xenon units gekocht compleet met starters en lampen weet iemand hoe ik de multiestekker aansluit en moeten de lampen aangemeld worden bij de opel mnv erik

Moet je even Juffer1 u2u-en, die weet precies hoe dat moet, want er moet geloof in je bc een aanpassing gemaakt worden omdat ie anders denkt dat je lampen defect zijn, zoiets ofzo, maare hij weet er het fijne van.

Succes

Stuur idd Juffer1 maar even een U2U, die kan je precies vertellen hoe dat zit.

Eventueel kan hij je ook wel helpen om dit in te bouwen.

Er staat trouwens op www.AstraTuningClub.nl ook een How to voor deze ombouw.

aanmelden hoeft bij de astra G niet,

als het komplete originele units zijn, met de originele starters en dergelijke, moet je gewoon de multistekkers aan je huidige bekabeling maken en dat is het.

Als het echt de orginele units zijn (dus met GM ballast onderop de unit geklikt) dan is het alleen een kwestie van een verloopje maken van je hudige bekabeling naar multistekker en de units inbouwen.

Hoe je dat verloopje moet maken vindt je hier wel in de How To en anders staat er op de ATC site een wat uitgebreidere How To.

Sucses met inbouwen !

Gr. Arjan

Ik had gehoord via een autobedrijf electrische dat de bc blijft aangeven dat de lamp defect is en was volgen hun niet intelezen in de boord computer is daar een ander regeleenheid voor dat de bc dit niet blijft aangeven of is dit in te lezen mvg erik

Neej, als jet GOED is aangesloten werkt De Xenon zonder melding.

anders is het niet goed aangesloten.

het controle systeem voor de verlichting bij de astra-G en Vectra-B is voor Halogeen en Xenon exact gelijk.

hoeft niks ingelezen te worden, en niks geprogrammeerd..

moet gwoon probleemloos werken, anders zit er iets helemaal niet goed aangesloten.

je kan bijvoorbeeld niet werken met relais ertussen, dan krijg je storing, gewoon als origineel aansluiten.

Willem

Erik : zoals Wim ook al aangaf blijft je boordcomputer rustig mits je een goed setje Xenon koopt.

Als je een kwalitatief goed setje koopt hoef je inderdaad niet die biojgeleverde stekkers / relais te gebruiken : gewoon plug & play.

Ik heb met de Pilot en Camco setjes in iedergeval nog nooit laste gehad dat de BC een storing aangaf.

Gr. Arjan

beste mensen weet iemand ook hoe ik de multisteker aansluit welke draden komen op welke pin dus waar komt het grootlicht enzevoort

mvg erik

origineel gepost door wim-v6

Neej, als jet GOED is aangesloten werkt De Xenon zonder melding.

anders is het niet goed aangesloten.

het controle systeem voor de verlichting bij de astra-G en Vectra-B is voor Halogeen en Xenon exact gelijk.

hoeft niks ingelezen te worden, en niks geprogrammeerd..

moet gwoon probleemloos werken, anders zit er iets helemaal niet goed aangesloten.

je kan bijvoorbeeld niet werken met relais ertussen, dan krijg je storing, gewoon als origineel aansluiten.

Willem

volgens mij geeft de boordcomputer alleen een melding als 1 van de achterlampen stuk is.

teminste dat doet die van mij. als ik een lamp aan de voorkant stuk heb geeft hij niks weer. ditzelfde geld bij de kentekenverlichting.

DIMLICHT geeft ie WELDEGELIJK AAN!!!

Parkeer / Stadslicht en Grootlicht word niet gecontroleerd, evenals kenteken verlichting..

Willem

origineel gepost door wim-v6

DIMLICHT geeft ie WELDEGELIJK AAN!!!

Parkeer / Stadslicht en Grootlicht word niet gecontroleerd, evenals kenteken verlichting..

Willem

waarom doet die van mij dat dan niet:hmmz

(astra g sport van 2001)

Omdat de Lampcontrole module OF MID niet goed functioneerd..

Dimlicht word al gecontroleerd bij de Kadett-E met Check Control, zo ook de astra-F, en Vectra-A / Calibra met Check control, Vectra-B met MID, Astra-G met MID Omega-B.

Deze hebben ook alleeaal het zelfde kastje welke de verlichting controleerd.

Bij mijn Vectra-B '96 geeft ie gewoon goed aan, Zelfs bij mijn Aftermarket Xenon, als er een lamp uitvalt.

Willem

origineel gepost door astratjeg01hh

beste mensen weet iemand ook hoe ik de multisteker aansluit welke draden komen op welke pin dus waar komt het grootlicht enzevoort

mvg erik

Heb je al op de 1ste pagina van de How To's gekeken in het Astra gedeelte ?

en anders :

Terug
Naar boven