• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G Z16SE EGR klep

Astragz16se

Post weinig
Hallo,

Ik heb deze vraag al eens eerder gesteld op de forum, maar wie kan me nou precies vertellen of je bij het afdoppen van je EGR ook je software moet aanpassen. Bij de Opel dealer kan je wel een afdek pakking halen.

Ik heb vaak verschillende antwoorden gekregen dat je het wel zonder software aanpassing kan doen en de ander zegt dan weer ja je krijgt storingen.

Ik kan het natuurlijk wel zelf proberen met een afdoppakking, maar ik weet niet of ik straks me auto naar de knoppen help. Ik heb weinig verstand van motoren.

Reden dat ik het wil afdoppen is omdat ik het vaak moet schoonmaken omdat me auto gaat happeren en ook inhoudt bij het doortrekken. zeer irritant.

Ik hoor het graag z.s.m dan kan ik vandaag nog een pakking halen anders wordt het volgend week pas.

Groeten,

Kishen

Je kan het makkelijk zelf doen. Gasklep zit met 4 bouten vast. Die voorzichtig eraf halen. Daarachter zit een pakking. die wel even vervangen. kost 3 eu ofzo. Ga even langs een automaterialen zaak en haal een gasklep reiniger en een gasklephuis pakking. Kan zijn dat je gasklephuis echt vies is. Ik maak die van mij altijd schoon met remreiniger, maar las een keer dat het brandbaar kan zijn dus ik ga het je niet aanraden. Probeer dat maar eens, misschien helpt het.

Ik heb het probleem ook en mn EGR is zelfs weg ;)

Niemand hier heeft een duidelijk antwoord aangezien het niet de egr is dus ik hou het er bij.

De EGR gewoon afdoppen, Naast je blok hangen met ty-wraps en niks uit programmeren :)

Hoi,

Krijg jij geen storingen dan? en waarom heb je m naast je blok hangen. Je kan een afdop pakking kopen en die tussen je egr doen. dat staat wat netter.

Ik heb een X16XEL, na het beroerd gaan lopen van de motor de EGR afgedopt.

Auto rijdt weer als een zonnetje zo heel af en toe gaat het MM lampje nog branden maar dat stoort me niet zo.

Er zit een verschil in afdoppen en de EGR weg nemen ( dus van de stekker af ), En het afdoppen en de EGR aan de stekker laten zitten ;)

Bij de 1ste gaat dus mogelijk je MM lampje branden en bij de 2de niet aangezien hij nog steeds een werkende EGR ziet.

Afhankelijk van het motor type bij de x16xe krijg je tijdens rijden soms wel mm bij afgedopte erg ook als de stekker er no aan zit. Bij de z16se en de krijg je weer geen mm lampje als je de stekker erin laat.

Ohh oke ik dacht dat het een combi was tussen egr en gasklep. Ik heb me gasklep nu paar maanden terug schoongemaakt en toen ging het idd wel beter.

Dus @Inzane je gasklep schoonmaken en kijken wat ie dan doet

Wat ziet er schoon uit? EGR of gasklep?. Ik heb mijn gasklep huis gisteren schoongemaakt en een afdoppakking onder EGR gemonteerd en hij doet t stukken beter.

Hallo heren,

ik rij ook een opel astra caravan 1.6 xel en heb onlangs de egr klep vervangen(nieuw).maar heb nog steeds dat inhouden als je gas wilt geven vooral na een bocht.auto start prima, stationair draait ie ook goed....wie o wie kan me raad geven?

met vr.groeten,Iggy

Neee heb ik nog niet schoon gemaakt. Kan je het makkelijk zelf doen of moet ik daarvoor naar een garage?

Dank voor je reactie Kishen.

Okeee,ik ga van het wkend werk van maken.Ik hoop dat het gaat helpen want ik krijg grijze haren van die auto...haha.

Je hoort het wel als het weer soepel loopt.

groet,Iggy

Terug
Naar boven