• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G Z18XE nokkenassensensor stuk?

derartz

Post weleens wat
Hallo heren,

Ik heb een Astra G Sport Edition II uit 2003 type: Z18XE.

Met behulp van de rem+gas pedaal knippercode diagnose test krijg ik foutcode 0340. Nokkenassensensor fout.

Weet iemand wat hier de consequensies van zijn?

Alvast bedankt?

Uitleescomp. kost 4 tientjes , je hebt inmiddels OBDII die lees je zo niet meer uit , :hmmz

(volgens mij) en met zo'n uitlees comp. kun je gelijk ook codes verwijderen. :thumbup

Uitleescomp. kost 4 tientjes , je hebt inmiddels OBDII die lees je zo niet meer uit , :hmmz

(volgens mij) en met zo'n uitlees comp. kun je gelijk ook codes verwijderen. :thumbup

je auto gebruikt nu alleen krukaspositiesensor om de inspuiting te berekenen. Je auto gaat nu meer benzine verbruiken.

Vervangen is overigens zeer simpel.

je auto gebruikt nu alleen krukaspositiesensor om de inspuiting te berekenen. Je auto gaat nu meer benzine verbruiken.

Vervangen is overigens zeer simpel.

[rquote=1856020&tid=141651&author=Baas J.]je auto gebruikt nu alleen krukaspositiesensor om de inspuiting te berekenen. Je auto gaat nu meer benzine verbruiken.

Vervangen is overigens zeer simpel.[/rquote]

ja dat is mooi om te horen dat het simpel is, maar ik ben helaas geen automonteur. Heb wel een aardige afiniteit met electrotechniek. Weet iemand waar die sensor zich bevind?

[rquote=1856020&tid=141651&author=Baas J.]je auto gebruikt nu alleen krukaspositiesensor om de inspuiting te berekenen. Je auto gaat nu meer benzine verbruiken.

Vervangen is overigens zeer simpel.[/rquote]

ja dat is mooi om te horen dat het simpel is, maar ik ben helaas geen automonteur. Heb wel een aardige afiniteit met electrotechniek. Weet iemand waar die sensor zich bevind?

Ja, tussen je nokkenastandwielen aan de linkerkant van je blok onder je distrikap (duidelijk genoeg)?

Zit vast met 1 torx boutje, langs boven eruit trekken.

Ja, tussen je nokkenastandwielen aan de linkerkant van je blok onder je distrikap (duidelijk genoeg)?

Zit vast met 1 torx boutje, langs boven eruit trekken.

auto trekt niet verder dan 4000 toeren, dat ie meer gaat verbruiken is onzin. Bij een G moet daarvoor het bovenste gedeelte van de distributie kap los en daar zit ie achter met 2 torx boutjes

auto trekt niet verder dan 4000 toeren, dat ie meer gaat verbruiken is onzin. Bij een G moet daarvoor het bovenste gedeelte van de distributie kap los en daar zit ie achter met 2 torx boutjes

[rquote=1855926&tid=141651&author=derartz]Hallo heren,

Met behulp van de rem+gas pedaal knippercode diagnose test krijg ik foutcode 0340. Nokkenassensensor fout.

Alvast bedankt?[/rquote]

zover ik weet start die slecht en ,verbruikt die meer

benzinzine/diesel met een kapotte nokkenassensor

[rquote=1855926&tid=141651&author=derartz]Hallo heren,

Alvast bedankt?[/rquote]

zover ik weet start die slecht en ,verbruikt die meer

benzinzine/diesel met een kapotte nokkenassensor

als de nokkenassensor kapot is kan de motor (normaal) niet meer toeren maken als 4500 toeren.

starten duurt vaak ook langer.

Willem

als de nokkenassensor kapot is kan de motor (normaal) niet meer toeren maken als 4500 toeren.

starten duurt vaak ook langer.

Willem

[rquote=1856071&tid=141651&author=Baas J.]1 torx

Van toeren is onzin.[/rquote]

Jij bent in de war met een X18XE we hebben het hier over een Z18XE small block die zit met 2 vast ( ik kan het weten, werk bij de dealer en zie ze dagelijks )

Terug
Naar boven