• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

astra gsi veerpoten onder een kadett

Tiedo

Post vaak
simpele vraag; passen astra gsi veerpoten onder een e kadett? Ik praatte vandeweek met iemand die beweerde dat het wel kon, maar is dit waar?

het is nu nog een 1.3N maar het wordt een 2.0SEH. Blok heb ik onder voorbehoud gekocht met bak enz., nou moet ik de rest van de onderdelen nog verzamelen. Astra gsi poten zijn wat makkelijker te vinden, dus dan koop ik zo'n set.

Toplagers wel even van de Kadett pakken (en bij nieuw die van Febi nemen op z'n minst!) en de Astra pootjes hebben andere Ackerman, maar dat is enkel gunstig. Verder zoals hierboven even op diameter van de assen letten, maar zo te zien moet je nog assen scoren.

Kadett :

mk2leg01.jpg

Astra F:

mk3leg01.jpg

Zoals je ziet hebben de Kadett stuurarmen een knik en die van de Astra lopen recht, dit levert een klein beetje meer dynamisch toespoor op.

Complete poten met toplagers van een astra passen er zonder problemen onder heb ik zelf ook.

Kadett toplagers passen niet op astra schokbrekers.

Even opletten dat het 2.0 naven zijn en je kan ze er zo onder zeten.

Groeten bas.

Ach so, wist dat er iets niet paste qua toplagers, heb zelf ook nog gewoon originele pootjes er onder...

welke onderdelen heb ik nog meer nodig voor het ombouwen? draagarmen enz. ook? (Ik heb tot nu toe alleen b ascona's gehad, dus zo'n kadett is weer wat nieuws ;) ) en de achteras, kan ik die ook van een astra gebruiken?

Draagarmen passen niet, kadett heeft geen subframe. . Achter as past wel gewoon, alleen moet je dan wel adres wiellagers gaan kopen de volgende keer...

Terug
Naar boven