• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra GTC 1.9 diesel, is dat wat ?

jds

Post weinig
Ben op zoek naar een nieuwe auto en eigenlijk is de enige wat me wat lijkt de astra gtc.

Gezien ik redelijk wat km's maak ( ruim 20.000 per jaar ) zal dat vermoedelijk een diesel worden.

Daarnaast rijd ik met enige regelmaat met aanhangers van zo'n 1300 kg.

Nu is de keus of de 1,7 diesel met 125 pk ( vrij schaars ) of de 1,9 met 120 of 150 pk.

Wat zijn de ervaringen met deze auto's en hoe houden die fiat/alfa motoren zich?

De voorkeur gaat uit naar de 1,9 met 150 pk, als 2e de 1,9 120pk versie die ik eventueel zou willen chippen dan.

Zelf heb ik een GTC met de 1.9 150PK Diesel.

Tot nu toe heb ik de volgende reparaties gedaan:

- Dynamo

- Airco condensor

- Inlaatspruitstuk (ivm wervelkleppen probleem)

- EGR en gaskeerklep gereinigd

Ik heb de auto 2 jaar geleden gekocht met 110.000km op de teller en er staat nu 162.000 op de teller.

Het is een fijne auto met een lekker pittige motor. Ik heb er met regelmaat een aanhanger (1600KG) of paardentrailer (1400KG) achter hangen. Doordat de auto laag is en de trailer hoog merk je wel dat er wat achter hangt, maar je komt er prima mee vooruit.

Nou, waarschijnlijk ga ik de auto uit duitsland halen.

Ben zelf monteur de zo'n inlaat vervangen zal het probleem niet zijn.

Ben bang dat ik met zo'n 1.7 de motor de boel wat teveel ga belasten i.c.m. de aanhanger :???:

Let ook op klappen van het dubbel massa vliegwiel gaan ook regelmatig stuk, M32(versnellingsbak) wil nog wel eens problemen veroorzaken vooral met doortrekken in lage versnellingen.

dat heb ik eerder voorbij heb zien komen.

ma t probleem is puur t vliegwiel, niet de bak zelf ?

Bak en vliegwiel geven beide problemen, los van elkaar. Niet te laagtoerig rijden, vind de bak fijner.

Ik heb een GTC 150pk (Z19DTH) en heb met 69.000 een nieuw vliegwiel laten plaatsen, en bij 75.000 een nieuwe dynamo/ bij 130.000 is de EGR vervangen.

De auto heb ik aangeschaft met 67.000 op de klok in september 2011 en nu staat er 148.000 op.

Rij zelf nu bijna een jr met de GTC 1.9 Cdti 120pk. Tot nu toe weinig problemen.

Gat in radiateur en airco condenser, erfenisje van de vorige bestuurder.

Bij 170.000 nwe dynamo.

Heb er zelf nu bijna 30.000 km mee weg en staat nu op 195.000

Net terug van vakantie met caravan, en het is en goeie trekker moet ik zeggen. zoals hiervoor opgemerkt hij is wat laag dus caravan vangt veel wind en dat merk je. Verbruik met caravan was ca 1 op 10 tot 1 op 11.

Het is niet de meest verfijnde diesel maar ik ben er gelukkig mee.

Rene

@jds wrote:Nou, waarschijnlijk ga ik de auto uit duitsland halen.

Ben zelf monteur de zo'n inlaat vervangen zal het probleem niet zijn.

Ben bang dat ik met zo'n 1.7 de motor de boel wat teveel ga belasten i.c.m. de aanhanger :???:

even vervangen, is nog al een klus

@teungts wrote:

even vervangen, is nog al een klus

Het valt op zich nog wel mee.

Ik ben geen monteur en heb het zelf vervangen. Het uitbouwen heeft mij een halve dag gekost en het erin zetten ook een halve dag.

nog iets wat ik tegenkwam.

Sommige wagen hebben zo'n sport-knop.

Nu zal de keuze voor mij gaan tussen de gtc sport of de Cosmo.

Maar bij de Cosmo zie ik die sportknop niet in de standaarduitrusting zitten, waar moet de auto aan voldoen wil ik dit later in kunnen bouwen ?

De juiste elec stuurpomp en instrumenten paneel.

Er bestaan ook Cosmo's met een "sport chasis" pack en die hebben de sport knop ook.

Terug
Naar boven