• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra gtc egr kanalen schoonmaken ? foutcode 0300,1,2,3+314

Na wat foutmeldingen te hebben van misfires en een goede zoektocht op het net, Heb ik maar besloten morgen de zooi is open te trekken en alles is goed schoon te maken , ook de egr kanalen die er voor zorgen dat de misfires ontstaan

Blok heeft inmiddels 2 ton weg dus zal mij benieuwen hoe het eruit ziet

Moet ik nog ergens op letten ? ben wel bekend met de c type motoren maar nog niet met de z16xep type's

Zal ook wel wat pics maken voor de leden hier

Probleem gevonden :argue 3 van de 4 injectors zijn lek en geven geen goede opbrengst/sproeibeeld

maw gaat me weer geld kosten :swear

Probleem gevonden :argue 3 van de 4 injectors zijn lek en geven geen goede opbrengst/sproeibeeld

maw gaat me weer geld kosten :swear

Nou helaas geen foto's

heb het inlaat spruitstuk verwijderd en zag er op het eerste gezicht schoon uit.

Daarna de twinport inlaat eraf gehaald en gecleand zag er niet echt heftig vuil uit maar toch

De egr kanalen daar in tegen waren wel aardig dichtgekoekt, dus deze schoon gemaakt en tevens de egr verwijderd en gecleaned

ondertussen zag ik ook dat de benzine injectoren aardig vervuild waren en niet alle gaatjes meer open waren

deze heb ik weg gebracht om ultrasoon te laten reinigen en te testen op opbrengst

aangezien de auto start op benzine en daarna overschakelt op gas kan ook dit wel is wat verklaren aan foutcode's

de foutcodes geven immers aan dat bepaalde cilinders een verkeerd mengsel krijgen en verkeert detoneren

als je egr kanalen dicht zitten krijgt de ene wel egr gas en de ander niet, en zo werkt het ook met de injectoren natuurlijk , opbrengst te weinig is gewoon een misfire

Helaas wel wat gesneuveld :swear de klik verbinding op de benzine aanvoer leiding die op je injector rail gaat brak af grrr

ff nieuwe bestellen maandag ochtend en dan de boel maar weer is goed in elkaar bouwen

en hopen dat de foutcode's weg blijven

meer nieuws begin volgende week

Nou helaas geen foto's

heb het inlaat spruitstuk verwijderd en zag er op het eerste gezicht schoon uit.

Daarna de twinport inlaat eraf gehaald en gecleand zag er niet echt heftig vuil uit maar toch

De egr kanalen daar in tegen waren wel aardig dichtgekoekt, dus deze schoon gemaakt en tevens de egr verwijderd en gecleaned

ondertussen zag ik ook dat de benzine injectoren aardig vervuild waren en niet alle gaatjes meer open waren

deze heb ik weg gebracht om ultrasoon te laten reinigen en te testen op opbrengst

aangezien de auto start op benzine en daarna overschakelt op gas kan ook dit wel is wat verklaren aan foutcode's

de foutcodes geven immers aan dat bepaalde cilinders een verkeerd mengsel krijgen en verkeert detoneren

als je egr kanalen dicht zitten krijgt de ene wel egr gas en de ander niet, en zo werkt het ook met de injectoren natuurlijk , opbrengst te weinig is gewoon een misfire

Helaas wel wat gesneuveld :swear de klik verbinding op de benzine aanvoer leiding die op je injector rail gaat brak af grrr

ff nieuwe bestellen maandag ochtend en dan de boel maar weer is goed in elkaar bouwen

en hopen dat de foutcode's weg blijven

meer nieuws begin volgende week

Terug
Naar boven