• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra H 1.4 ratel na olie verversen; wat zou dat kunnen zijn?

Geeft de garage ook garantie? Zeker kwa kilometerstand en oliewissel, zou ik zeggen ketting vervangen.

Ik denk namelijk dat er voorheen wellicht geen 5w30 meer heeft ingezeten en vandaar de ratel minder was.

Zoals je omschrijft is het een redelijke ratel, zonder filmpje en zelfs met filmpje is hier lastig over te oordelen, maar ervaring wijst uit dat rond deze km stand het ketting probleem begint.

Garantie? Een beetje... Hij heeft me de auto verkocht indertijd en ik heb een prima relatie met deze garage. Zijn hebben er bij aflevering Shell 5W30 in gedaan. FWIW.

Oke, je zou namelijk niet de eerste zijn waar de garage zegt niets mis mee. En binnen een kotertijd de ketting is gebroken met als gevolg motor stuk.

Dus als de garage zegt niks mis mee das prima, maar wel even goede afspraken maken. Ketting staat er om bekent bij deze motoren te breken of te verlopen na een tijd als deze niet vervangen wordt.

ik snap het.

Interessante toevoeging nog, beetje off topic, maar toch: sinds de oliewissel rij ik gemiddeld 1:16 (over 6 volle tanks). Tot de bovenstaande klus was het 1:14,5. Scheelt nogal.

Ik heb ook een ratel die nog erger is geworden, iemand heeft ander olie ingedaan, voorheem had ik een ander olie, waarbij de olie als de motor koud is geworden een soort modderig substantie is, maar met die olie ratelt het niet zo erg.

Terug
Naar boven