• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra H 1.6 16V Twinport Tuning advies gezocht

RISL, ook veel Opel-Forum leden zijn fan van Unlimited Tuning.

We zijn forum sponsor en bieden hoge kwaliteit voor lage prijzen, speciaal voor het Opel-Forum.

Of ben je het daar ook niet mee eens?

Ik heb daar helemaal geen oordeel over. Ik zeg alleen dat ik zie dat Opel-Mark regelmatig jullie aanraadt. Ik snap niet wat jij bedoelt met 'Of ben je het daar ook niet mee eens?'

Als je bedoelt dat ik het niet eens ben met jullie manier van testen, dan is dat inderdaad zo: ik vind dat je de kap dicht moet doen zodat je de run niet onnodig gunstiger maakt dan de werkelijkheid, buiten dat het gewoon gevaarlijk is om zoveel lucht tegen een openstaande motorkap te blazen.

Iedereen zal een eigen voorkeur hebben en (niet lullig bedoeld) er zullen ook mensen zijn die een slechte ervaring met jullie hebben. Dat is nou eenmaal zo.

Ik bedoel alleen dat de topicstarter gewoon even rond moet kijken omdat er wel meer tuners zijn, zoals bijv. Klasen en EDS. Zelf heb ik goede ervaringen met EDS, ik ken ook iemand die een zeer goede ervaring met Klasen heeft. Er zullen er ook genoeg zijn die geen goede ervaringen met EDS of Klasen hebben.

We zijn zelf wel capabel genoeg te oordelen of we de motorkap sluiten of open laten, we zijn geen cowboys die zomaar wat doen. Zowel tijdens de originele run als de getunede run heeft de motor veel koeling nodig door middel van windopbrengst. Om zo veel mogelijk constante runs te doen. De winddruk is van toepassing voor de inlaat, met een niet grote range naar boven waardoor de motorkap er af zou vliegen of iets dergelijks.

Zowel leden van het Opel-Forum als de Astra Tuning Club zijn meer dan tevreden en we hebben ontzettend veel fans, die helemaal overtuigd zijn van ons kunnen. Dit zijn leden die gebruikerservaringen hebben en niet alleen op de testbank maar ook op de weg. Niet geheel onbelangrijk.

Op het moment dat er 13PK winst wordt behaald, zoals in het voorbeeld wat ik erbij pakte, wordt dat ook écht behaald. En niet 8PK, wat iemand insinueerde wat kan gebeuren.

Risl als je dan eens op een normale manier naar me naam vraagt ipv met een omweg.

Het feit blijft dat je met een dyno run nooit realistische waardes gaat krijgen zowel met motor kap dicht als open niet en al helemaal niet met grote ventilatoren voor je radiator.

Wat iedere tuner ook aan geeft het blijven indicaties zelfs eds of wie dan ook. Veel gasten krijgen een giga stijve lul van hoe veel pk's ze hebben of hoeveel koppel.

Maar goed ieder mag zijn mening hebben en daar leven we met zijn alle voor in een vrij land. Maar goed voor het de spuigaten uit loopt hoop ik dat we met alles wat er gezegd is de topic starter iets hebben kunnen helpen zodat die voor zichzelf een keuze kan maken wat hem het beste lijkt.

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

@ Unlimited Tuning,

Niemand noemt jullie cowboys die maar wat doen en ik zeg ook niet dat je de motorkap dicht MOET doen.

Ik zeg alleen dat ik VIND dat de motorkap dicht hoort tijdens een run. Dat is mijn mening die gebaseerd is op de feiten die ik heb kunnen vinden. Als jouw mening anders is omdat jij andere feiten hebt gevonden, is dat toch prima?

Ik snap niet dat je het zo op de spits probeert te drijven?

Dat je forumsponsor bent, is echt heel goed voor het forum en waarschijnlijk ook voor jullie zelf, maar dat betekent niet dat ik niet mag zeggen dat ik EDS prettig vind. Smaken verschillen, daarom vindt de één iets prettig en dan ander niet.

@demonius abraxis, ik vraag niet naar je naam....ook niet met een omweg.

Maar goed, de discussie loopt op niks uit, er komen steeds meer non-argumenten en de toon die net is ingezet, staat me niet aan, ik stop met deze discussie voordat het verder ontspoort.

Mocht er iemand nog heel graag iets kwijt willen, pm dan maar.

@ Topicstarter, veel succes met het laten tunen van je auto.

RISL,

Ik ben het zeer zeker met je eens dat de klant uiteraard vrij is in zijn/haar keuzes. En dat men ook niet de ander een bepaalde keus op moet gaan dragen.

Zowel Unlimited Tuning, EDS als Klasen zijn zeer goede partijen. Ik vind dat je geen foute keus kunt maken tussen bijvoorbeeld deze 3.

ligt er beetje aan wat je wilt, en wat je hebt. denk dat voor veel aanpassingen beter naar klasen en EDS kan gaan.

Ik heb een tuning van EDS, maar dat had net zo goed een tuning van UT kunnen zijn(als ik nu een keuze zou moeten maken dou dat op UT vallen), goede tuners ontlopen elkaar niet veel en in de tijd dat ik mijn chiptuning heb gedaan was UT geen forumsponsor, overigens is mijn astra later bij UT op de dyno geweest, ook EDS doet zijn runs met de motorkap open, en over meer vermogen bij koeling van het inlaat traject, ja leuk als je de inlaatpijp in een bak met ijs legt, maar niet met gewoon 20graden buitenlucht koelt hoor.

@haasje je verteld wel meer onzin, zoals dat het eruit halen van de restrictiepijpjes niks uit maakt en meer kolder, al jouw opmerkingen maakt het dat je totaal ongeloofwaardig bent, en waarschijnlijk heel erg vermakelijk bent in de kroeg maar het feitelijk weinig meer met de werkelijkheid te maken heeft.

mark ik weet niet waarom je zo uithaalt naar haasje, maar tot dusver heb ik nog geen dingen gezien van jou waardoor ik zou denken dat jij er meer van snapt dan hem.

of heb je een compressor op je astra? :jerry

Is er wel eens iemand geweest die een run heeft gedaan met en zonder pijpjes en verder geen wijzigingen? Ben wel benieuwd, ongeacht de uitkomst.

@ Opel-Mark, zie pm.

zijn ze ook niet, ik heb em zelf ook uit me filterbak gehaald en je merkt geen enkel verschil. hooguit een beetje meer geluid.

en dat kleine beetje flow wat je ermee zou moeten kunnen krijgen is ook te verwaarlozen.

maar om dan meteen iemand anders ze bevindingen dom te gaan vinden is beetje ver gezocht.

laatste keer dat ik checkte zaten we hier met ze alle op een forum om discussies te voeren en ideeën opdoen van andere.

niet elkaar in de haren vliegen omdat je een andere kijk hebt erop.

@RISL wrote:Is er wel eens iemand geweest die een run heeft gedaan met en zonder pijpjes en verder geen wijzigingen? Ben wel benieuwd, ongeacht de uitkomst.

@ Opel-Mark, zie pm.

ik heb daar geen uitdraai van, wel testen mee gedaan en daar komt uit dat hij met lagere toeren beter oppakt, iets wat ook te verklaren is door een betere luchtstroom, je merkt dan gewoon dat met pijpjes in de derde versnelling hij niet wil optrekken als je uit een rotonde komt en zonder pijpjes hij wel optrekt als je uit een rotonde komt.

ik heb trouwens eerst het pijpje uit me z20let filterbak gehaald, merkte vrijwel geen verschil

heb ook het pijpje uit me CDTi bak gehaald, merkte ook geen verschil.

enige verschil wat ik merkte is de overgang van een z20let filterbak, naar een CDTi bak zonder de crossoverpijp.

mede omdat de crossoverpijp een dunne platte pijp is die over het blok heen loopt.

de aanzuigroute is korter. thats it..

Ik maak geen domme opmerkingen zoals de pijpjes in je luchtfilterhuis zijn geen restrictie, luchtfilter gaat niet echt wat verandereren, Dat luchtfilter, filterhuis gedoe is gewoon sonde van je geld, en meer van dergelijke opmerkingen die Haasje wel doet waar ook meteen gehakt van gemaakt wordt als je de testresultaten ziet die Arjan geplaatst heeft.

Tja al win je er 3 pk op, dat is alsnog te verwaarlozen.

Maar ik weet dat haasje zich met meer bezig houdt dan alleen filters, en weet ook dat die gozer aardig verstand van zaken heeft.

Dus vind het gewoon erg jammer dat je hem dan meteen dom gaat noemen terwijl je zelf nou niet echt wat bijdraagt.

Tja ik hou me ook al jarenlang bezig met meer dan alleen filters, dus ga er maar van uit dat ik aardig weet waar ik het over heb, de uitdraaien van Arjan maken ook meteen gehakt van haasje zijn opmerkingen.

Dat je mijn ervaringen als beter rijdende astra met meer vermogen en breder bruikbaar koppel niet als bijdrage ziet ligt geheel aan jouw kant, maar dat ligt wellicht ana het feit dat haasje en jij elkaar blijkbaar kennen.

helaas, sorry, niet het geval. er zitten maar twee mensen hier op het forum die ik IRL ken. en haasje is daar geen van.

maar draai al lang genoeg mee hier op het forum om te weten dat die wel verstand heeft.

en het gaat mij ook eigenlijk helemaal niet om wie er nou gelijk heeft met 2pk meer winst.

vind het belangrijker dat je gewoon normaal discussieert, en het gewoon vriendelijk houdt. je hoeft het tenslotte niet eens met elkaar te zijn zolang je maar respect hebt voor een ander.

Mocht haasje er verstand van hebben dan heeft hij dat niet aangetoond, niet met uitdraaien en zeer zeker niet met zijn beweringen waar meteen gehakt van gemaakt kan worden met WEL uitdraaien die zijn tegendeel bewijzen, respect is namelijk iets wat je moet verdienen en ik moet zeggen dat is bij hem enkel maar minder geworden.

het gaat namelijk niet zo zeer om een paar PK meer maar wel om het koppel en het gebied waar je het in kan gebruiken, het veranderen van luchtfilterhuis en element en chiptunen zorgt voor een beter lopende motor met een breder bruikbaar koppel, vooral in een wagen die je gebruikt voor het dagelijks verkeer wil je juist een breed bruikbaar koppel hebben, het is niet de bedoeling om een wagen te maken die enkel een piek heeft in het hoge gebied, dat is enkel leuk voor op de racebaan.

Terug
Naar boven