• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra H 1.6 bouwjaar 2005 distributie interval??

Je kan met je motorcode van je kentekenbewijs in het serviceboekje van Opel kijken. Daar staat het interval bij. Ik vermoed 60.000 km. Maar nogmaals, dat kan je het beste even nazoeken in je boekje.

Ligt aan het bouwjaar geloof ik, mijn vader z'n auto is precies hetzelfde maar van later bouwjaar, heeft idd 150.000 km.

Iedere 6 jaar/ 90.000 km in mijn onderhoudsboekje uit mei 2005 voor alle Astra H, behalve D 17 DTL/DTH.

Met die 60.000 zat ik er idd naast, maar wie heeft er nu gelijk vraag ik me af?

6 jaar 90.000 is voor de Z16XE, Z18XE, Diesels hebben vaak allemaal een andere interval, voor de 1.7 diesels

Staat toch echt duidelijk voor ALLE Astra-H, behalve eerdergenoemde diesels. En ik heb toch echt een Z16XEP.

Toen ik de auto kocht, later ook distributieriem moeten laten vervangen en ze hebben mij toen gezegd 6 jaar of 90.000 km ;)

Heb ook een z16ep motor 16v twinport uit 2005!

Als wij een Z16XEP voor onderhoud krijgen dan geeft ie ook bij 150.000km pas aan dat de riem vervangen moet worden, Dat kunnen wij bij de dealer precies zien, en TIS liegt dus niet, ik gebruik TIS2WEB dat is van opel zelf ( kan ik inloggen omdat ik bij de dealer werk ) en die word dooropel altijd up2date gehouden

Boekjes kloppen niet perse, omdat de eerdere modellen geen Z16XEP leverbaar was.

Dus altijd uitgaan van wat de dealer voorschrijft.

Boeken zijn al gedrukt vooraf de Z16XEP geleverd werd. Dat bedoelde ik ermee. En die zijn gewoon opgemaakt totdat er een nieuwe druk uit kwam. Daarom staat het daar niet juist in.

Terug
Naar boven