• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra H 2004, Tulpstekkers + Stroomkabel naar achter halen?

Hallo allemaal,

Ik ben sinds gister in het bezit van een opel Astra H 2004 1.8 !! (5 deurs)

dus ik behoor nu officieel tot de opel bezitters, haha.

maar nu zit ik met een vraagje.

Ik wil graag mijn subwoofer aan gaan sluiten maar, nu stuit ik op het probleempje:

als ik onder de deur langs wil gaan zitten hier plastic panelen (of hoe moet ik dit zeggen haha)

(dit ging overigens een stuk makkelijker dan mijn vorige auto (peugeot 206) hier was dit een makkelijk klik systeem (en het was van stof) en ik kon de kabel weg leggen)

maar waar moet ik opletten of heeft iemand hier een handig foefje voor haha.

zitten hier bijvoorbeeld ergens klemmetjes of schroefjes die ik los moet halen etc etc..

ik ben van plan dit morgen aan te gaan sluiten, dus hoopte dat iemand mij zo snel mogenlijk kan helpen!

Het gaat me hier alleen om hoe ik de kabels naar achter toe krijg op de beste manier. :D

Alvast bedankt.

Groetjes Nicky Tax

Voordat je van alles los gaat halen : de orginele radio heb je dus al omgewisseld voor een after-market radio ?

Plastic strips zitten bij een H gewoon geklikt, om de kappen bij de voorportieren los te halen moet je wel de bout van de gordel loshalen.

ik ben zelf wel benieuwd waar je de stroomkabel van de accu naar binnen heb gehaald ik ben nog steeds zoekende naar een geschikte ingang...

En idd de kappen zitten geklikt middelste stuk wordt aan de onderkant nog exta vast gehouden met een bout (valt makkelijk op als je de stoel ff naar voren zet)

Terug
Naar boven