• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra-H 2004: Waar let ik op bij modelspecifieke navigatie

Wauw dat was een beste bump :p

Anyhoe, ik heb inderdaad de Zenec (ZE-NC5011D) gekocht en ik ben er tot op heden - in tegenstelling tot de rest van de auto maar dat is een ander verhaal - zeer tevreden over.

Het grootste "nadeel" wat ik ervaar, maar dat was door iedereen van tevoren natuurlijk ook al gemeld, is dat het scherm wat aan de lage kant zit waardoor de letters aan de bovenkant van het scherm niet altijd goed te lezen zijn. Daarnaast lijkt me de ontvangst van de radio ook op sommige plekken iets minder (als in sneller ruis) maar verder heb ik er nog steeds dagelijks plezier van.

Hierbij trouwens nog wat foto's die ik ooit eens online gezet had omdat een andere user er naar vroeg :)

2vinl6s.jpg

262bo1v.jpg

5juvdf.jpg

Ik heb ondertussen mijn Zenec ontvangen king:

Dit weekend probeer ik hem in te bouwen. Ik heb alleen een vraag. In mijn Astra H zat een CD70 met navi, kan ik de antenne van de CD70 gebruiken voor de navigatie of moet ik echt de Zenec dashboard antenne gebruiken? Past dit en is het signaal sterk genoeg? De micro kan ik mooi inbouwen in het voorziene rooster in de Astra H, dat is geen probleem. Ik wil namelijk alles zo mooi mogelijk weggewerkt hebben ;)

Of dat past weet ik eigenlijk niet, in mijn auto zat geen navigatie dus daar kan ik je niet mee helpen. Ik heb dat meegeleverde blokje ergens ver achterin het dashboard weggestopt/vastgeplakt en het werkt prima. Af en toe als ik stil sta dan wilt de Zenec nog wel eens aangeven dat ik "omgedraaid" ben maar goed, kleinigheidjes houdt je toch :P

V.w.b. het wegwerken, ik heb de microfoon langs de deurstijl omhoog laten lopen, over het dak en zo naar de binnenspiegel toe. Daar kun je, met een beetje gewroet met een schroevendraaier prima bij zonder dat je iets los hoeft te halen. :D

Terug
Naar boven