• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

astra H 5 deurs/gtc, welke beste koop?

ik ben van een astra G 5drs naar een G 3drs naar een astra H 5drs gegaan,

maar ik moet zeggen dat de kofferbak van de H mij wel tegenvalt!

wel rijd hij veel mooier dan een G.

een vriend van mij heeft een 1600 in zn H maar dan is de 1600 in de G wat vlotter (komt door t gewicht denk ik)

als je de turbo kunt veroorloven zeg ik doen natuurlijk, ze zijn erg makkelijk te tunen in tegenstelling tot een 1.8.

alles is persoonlijk, wil je elke dag zuinig naar je werk? of gebruik je hem alleen om je caravan te trekken?

ik rijd maar 10.000 km per jaar maar als je 30.000+ maakt wordt alles wel heel duur...

Ik ben van een G 3deurs naar een H 5deurs gegaan en kan je wel zeggen dat die H vele malen ruimer is dan de G.

Overgens had ik in de G een X16XEL en nu in de H een Z16XEP waarmee je met vlot rijden zeker een verbruik van 1:14 kan halen.

Uiteraard is een turbo blok leuk, maar waneer ga je dit nu echt gebruiken ?

Als ik zie wat een 1.8 aan meerprijs heeft tov een 1.6 dan is mij dat absoluut niet waard.

Het verschil in prestaties zie ik tussen mijn 1.6 5 deurs en een GTC met en 1.8 absoluut niet terug.

Qua rij egenschappen vondt ik de G wel vele malen beter dan de H, reactie op het gas en het sturen was veel directer.

Qua comfort is de H gewoon een klasse beter.

Ik ben van een G 3deurs naar een H 5deurs gegaan en kan je wel zeggen dat die H vele malen ruimer is dan de G.

Overgens had ik in de G een X16XEL en nu in de H een Z16XEP waarmee je met vlot rijden zeker een verbruik van 1:14 kan halen.

Uiteraard is een turbo blok leuk, maar waneer ga je dit nu echt gebruiken ?

Als ik zie wat een 1.8 aan meerprijs heeft tov een 1.6 dan is mij dat absoluut niet waard.

Het verschil in prestaties zie ik tussen mijn 1.6 5 deurs en een GTC met en 1.8 absoluut niet terug.

Qua rij egenschappen vondt ik de G wel vele malen beter dan de H, reactie op het gas en het sturen was veel directer.

Qua comfort is de H gewoon een klasse beter.

Als je voor de Astra H Gaat maak dan gebruik van de volgende tip.

Neem dan een sport,cosmo of executive uitvoering deze zijn alle vrij compleet en hier zitten de zogenaamde sport "comoft" stoelen in.

In de essentia,enjoy,111edtion,elegance zitten de korte slechte stoelen (geen steun) .

Als je voor de Astra H Gaat maak dan gebruik van de volgende tip.

Neem dan een sport,cosmo of executive uitvoering deze zijn alle vrij compleet en hier zitten de zogenaamde sport "comoft" stoelen in.

In de essentia,enjoy,111edtion,elegance zitten de korte slechte stoelen (geen steun) .

ik heb zelf een astra gtc 1.8 (140pk) hij rijd heerlijk!! en er zit een sportstand op die is super !!! je merk het verschil enorm! hiervoor had ik een astra gtc 1.4 (90pk) reed ook heerlijk !! maar je houd niks over kwa vermogen dus 1.8 is perfect ! en zuipt niet....

ik zelf heb een vrij uitgebreide versie , opc line pack 2 recaro leder stoelen stoelverwarming (perfect!!) en een panorama vooruit das echt een geweldig iets !!

ik heb zelf een astra gtc 1.8 (140pk) hij rijd heerlijk!! en er zit een sportstand op die is super !!! je merk het verschil enorm! hiervoor had ik een astra gtc 1.4 (90pk) reed ook heerlijk !! maar je houd niks over kwa vermogen dus 1.8 is perfect ! en zuipt niet....

ik zelf heb een vrij uitgebreide versie , opc line pack 2 recaro leder stoelen stoelverwarming (perfect!!) en een panorama vooruit das echt een geweldig iets !!

wat je zegt de 1.8 140pk rijdt veel beter dan mijn andere H (1.7 diesel)

Enne het panorama ruit is echt een vette optie!

wat je zegt de 1.8 140pk rijdt veel beter dan mijn andere H (1.7 diesel)

Enne het panorama ruit is echt een vette optie!

met welk type 1.8 vergelijk je dit Arjan?

De Z18XE tot 4-2006. Of de Z18XER ?

Gr

Stefan.

met welk type 1.8 vergelijk je dit Arjan?

De Z18XE tot 4-2006. Of de Z18XER ?

Gr

Stefan.

ik weet inmiddels genoeg.

blijf toch mijn huidige astra g 1.6 8v maar houden. rijd toch wat fijner dan een astra h gtc. vind ik zelf, ondanks het gebrek aan vermogen :angel

ik weet inmiddels genoeg.

blijf toch mijn huidige astra g 1.6 8v maar houden. rijd toch wat fijner dan een astra h gtc. vind ik zelf, ondanks het gebrek aan vermogen :angel

Terug
Naar boven