• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra h aantal vragen

Nou ik heb er nu 120 op zitten en mijn bak is nog perfect, zoals je kan kan lezen is dit bij de meeste het geval enkel hij je altijd van die debieltjes die niet netjes met hun spullen om gaan en ja dan kan het wel eens stuk gaan zo als met alles.

Kortom wat ik wil zeggen is, als er fatsoenlijk mee om gegaan is, is de kans klein dat er iets mee mis is maar goed dit voel je zelf wel snel genoeg met rijden en schakelen.

greetz remco

volgens mij zijn de OPC en de 1.9cdti bakken en platen identiek, ik heb nu een OPC koppelingset in mn 2.0turbo

die platen hadden het zelfde bestelnummer als de CDTI.

300pk met 400nm kan hij zat hebben..

de m32 bak schakelt mooi!

mochten de platen het toch begeven, kost je dat ongeveer 500,- aan materiaal als je slim shopt...

volgens mij zijn de OPC en de 1.9cdti bakken en platen identiek, ik heb nu een OPC koppelingset in mn 2.0turbo

die platen hadden het zelfde bestelnummer als de CDTI.

300pk met 400nm kan hij zat hebben..

de m32 bak schakelt mooi!

mochten de platen het toch begeven, kost je dat ongeveer 500,- aan materiaal als je slim shopt...

@noc wrote:@rdh wrote:M32 bakken zijn perfecte bakken ze zitten ook in de opc en gtc turbo niks mis mee.

niks mis mee zou ik toch zeker niet zeggen.

http://www.vxronline.co.uk/forum/showthread.php?136046-The-m32-gearbox-reliability-list" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb bij mijn Astra H Z20LEL de bak moeten vervangen. Bij vervanging stond er 83.000 km op de teller. Auto is van 2004. Van de één op de andere dag ging het schakelen naar z'n drie niet zo lekker meer...

Kosten bij Opel zijn als ik het me goed herinner € 3550,- ex koppelingsset. Uiteraard geen garantie of coulance. Via via een OPC bak kunnen vinden en deze met een bevriende automonteur geplaatst. Kosten uit eindelijk € 1125,- Monteur bij Opel wist wel te melden dat het vaker voorkomt, oftewel de M32 bakken zijn niet probleemloos!

@noc wrote:@rdh wrote:M32 bakken zijn perfecte bakken ze zitten ook in de opc en gtc turbo niks mis mee.

niks mis mee zou ik toch zeker niet zeggen.

http://www.vxronline.co.uk/forum/showthread.php?136046-The-m32-gearbox-reliability-list" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb bij mijn Astra H Z20LEL de bak moeten vervangen. Bij vervanging stond er 83.000 km op de teller. Auto is van 2004. Van de één op de andere dag ging het schakelen naar z'n drie niet zo lekker meer...

Kosten bij Opel zijn als ik het me goed herinner € 3550,- ex koppelingsset. Uiteraard geen garantie of coulance. Via via een OPC bak kunnen vinden en deze met een bevriende automonteur geplaatst. Kosten uit eindelijk € 1125,- Monteur bij Opel wist wel te melden dat het vaker voorkomt, oftewel de M32 bakken zijn niet probleemloos!

@iquick wrote:@rdh wrote:Nou ik heb er nu 120 op zitten en mijn bak is nog perfect, zoals je kan kan lezen is dit bij de meeste het geval enkel hij je altijd van die debieltjes die niet netjes met hun spullen om gaan en ja dan kan het wel eens stuk gaan zo als met alles.

Kortom wat ik wil zeggen is, als er fatsoenlijk mee om gegaan is, is de kans klein dat er iets mee mis is maar goed dit voel je zelf wel snel genoeg met rijden en schakelen.

greetz remco

Ik zou het egt niet weten het was een politie auto dus een lease wagen. Heeft twee maanden stilgestaan. Ik heb even een filmpje gemaakt en daar is het geluid duidelijk te horen.

http://www.youtube.com/watch?v=h0ImOj2Z6iI

http://www.youtube.com/watch?v=obBCNNiZ5Xo

Tja ex-politie bak als je het dan hebt over randdebieltjes die niet netjes met hun spullen omgaan....

Mark

@iquick wrote:@rdh wrote:Nou ik heb er nu 120 op zitten en mijn bak is nog perfect, zoals je kan kan lezen is dit bij de meeste het geval enkel hij je altijd van die debieltjes die niet netjes met hun spullen om gaan en ja dan kan het wel eens stuk gaan zo als met alles.

greetz remco

Ik zou het egt niet weten het was een politie auto dus een lease wagen. Heeft twee maanden stilgestaan. Ik heb even een filmpje gemaakt en daar is het geluid duidelijk te horen.

http://www.youtube.com/watch?v=h0ImOj2Z6iI

http://www.youtube.com/watch?v=obBCNNiZ5Xo

Tja ex-politie bak als je het dan hebt over randdebieltjes die niet netjes met hun spullen omgaan....

Mark

Nieuwe M32 / Ouwe M32, maakt geen zier uit.

ze gaan allemaal kapot!!!

hoor van een vriend van me die bij een Opeldealer werkt dat het bijna elke dag wel raak is, op zijn minst 1 auto binnen met kapotte M32 bak, benzine / Turbo / diesel / motoren maakt daarbij niks uit, zo komen er ook gewoon auto's van 2010 met 20 of 40.000km op de klok met kapotte M32's binnen.

Willem

Nieuwe M32 / Ouwe M32, maakt geen zier uit.

ze gaan allemaal kapot!!!

hoor van een vriend van me die bij een Opeldealer werkt dat het bijna elke dag wel raak is, op zijn minst 1 auto binnen met kapotte M32 bak, benzine / Turbo / diesel / motoren maakt daarbij niks uit, zo komen er ook gewoon auto's van 2010 met 20 of 40.000km op de klok met kapotte M32's binnen.

Willem

En dan is het ook nog eens zo dat ik hiervoor geen coulance kan aanvragen bij opel? Heb dit ergens gelezen. Eentje had een vectra en daar was de bak ook kapot van maar geen coulance kunnen aanvragen omdat het een gebruikersfout was. Ik ga het maar ook eens proberen want ik begrijp niet waarom ze dan geen terugroep actie uitvoeren als het probleem bekend is. Ik ga maandag eerst naar mijn vertrouwde garage. Daarna maar eens proberen coulance aan te vragen bij opel zelf. Volgens een andere forum is dit het begin van het doodgaan van mijn M32 bak. Het probleem is alleen het zesde versnelling voor de rest is de auto perfect, schakelt goed, pakt de koppeling goed en trekt goed door. Alleen dat gefluit in de zesde versnelling is irritant. En het ergste is het komt soms voor maar na een tijdje verdwijnt het automatisch ne dan komt het weer na een tijd rijden weer terug.

En dan is het ook nog eens zo dat ik hiervoor geen coulance kan aanvragen bij opel? Heb dit ergens gelezen. Eentje had een vectra en daar was de bak ook kapot van maar geen coulance kunnen aanvragen omdat het een gebruikersfout was. Ik ga het maar ook eens proberen want ik begrijp niet waarom ze dan geen terugroep actie uitvoeren als het probleem bekend is. Ik ga maandag eerst naar mijn vertrouwde garage. Daarna maar eens proberen coulance aan te vragen bij opel zelf. Volgens een andere forum is dit het begin van het doodgaan van mijn M32 bak. Het probleem is alleen het zesde versnelling voor de rest is de auto perfect, schakelt goed, pakt de koppeling goed en trekt goed door. Alleen dat gefluit in de zesde versnelling is irritant. En het ergste is het komt soms voor maar na een tijdje verdwijnt het automatisch ne dan komt het weer na een tijd rijden weer terug.

@wim-v6

Toch wel raar dat ik bij ons (opel-dealer) heel weinig kapotte M32 bakken zie.

Kan me de laatste niet meer herrineren.

Meeste bakken die wij zetten zijn Vivaro bakken :hmmz

Begin hem wel te knijpen dan aangezien mijn auto ook een M32 bak heeft.

Wat gaat er dan zoal aan kapot aan die bakken?

Weet wel dat er egens een TSB (service bulletin) is over het schakelmechaniek zal die eens opzoeken.

@wim-v6

Toch wel raar dat ik bij ons (opel-dealer) heel weinig kapotte M32 bakken zie.

Kan me de laatste niet meer herrineren.

Meeste bakken die wij zetten zijn Vivaro bakken :hmmz

Begin hem wel te knijpen dan aangezien mijn auto ook een M32 bak heeft.

Wat gaat er dan zoal aan kapot aan die bakken?

Weet wel dat er egens een TSB (service bulletin) is over het schakelmechaniek zal die eens opzoeken.

Lagers, waardoor de rest dan weer kapot gaat van rondvliegende metaaldelen..

hij heeft bakken gezien waar hele stukken uitgebroken zijn.

willem

Lagers, waardoor de rest dan weer kapot gaat van rondvliegende metaaldelen..

willem

@wim-v6 wrote:Lagers, waardoor de rest dan weer kapot gaat van rondvliegende metaaldelen..

willem

Zijn er geen sterkere lagers voor deze bakken? Dan laat ik die er in zetten

@wim-v6 wrote:Lagers, waardoor de rest dan weer kapot gaat van rondvliegende metaaldelen..

willem

Zijn er geen sterkere lagers voor deze bakken? Dan laat ik die er in zetten

Wanner moet ik trouwens de distributie riem vervangen. Ik lees op het forum bij 150000dkm of 10 jaar maar in het boekje staat 100000dkm of 10 jaar.

Wanner moet ik trouwens de distributie riem vervangen. Ik lees op het forum bij 150000dkm of 10 jaar maar in het boekje staat 100000dkm of 10 jaar.

Terug
Naar boven