• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra H angel eyes keuze

lijkt op die depo meuk die ik erin heb zitten, de ringen gaan aan als stadslampen, evt zou je die niet aan hoeven te sluiten, leds in deze ringen gaan ook snel kapot.

ik heb dus geen originele xenon op de auto dus de bovenste link die ik had valt dan al af. Ik zal dus voor de angel eyes moeten gaan, dit zal swso al een beter licht opleveren aangezien er dus de projectiebol inzit. Echter heb ik een zeer sterke voorkeur om de led ringen uit te zetten. Ik hoop dat iemand zeker weet dat ik deze zeker zonder de lampen te slopen of de garantie te verliezen kan uitzetten? (het zou 't mooiste zijn als je deze gewoon niet hoeft aan te sluiten).

De wachttijd vind ik geen probleem daar ik toch pas komend voorjaar als het weer warmer wordt deze zou willen inbouwen....

ik vind de bovenste (de xenon variant) mooier maar ik wil niet gaan klooien aan kabels e.d...

Nogmaals, is makkelijk zelf te doen om de lampen uit de bovenste link om te bouwen. Met 1,5u waren ze omgebouwd en was de xenon er ook in gezet.

Bij die angel-eyes zal je ook wat met de bekabeling moeten doen omdat je de gehele koplamp unit met 1 stekker voorziet van aansturing. En als je de ringen niet aansluit zal je toch op 1 of andere manier moeten zorgen dat je stadslicht krijgt.

@gwn wrote:ik heb dus geen originele xenon op de auto dus de bovenste link die ik had valt dan al af. Ik zal dus voor de angel eyes moeten gaan, dit zal swso al een beter licht opleveren aangezien er dus de projectiebol inzit. Echter heb ik een zeer sterke voorkeur om de led ringen uit te zetten. Ik hoop dat iemand zeker weet dat ik deze zeker zonder de lampen te slopen of de garantie te verliezen kan uitzetten? (het zou 't mooiste zijn als je deze gewoon niet hoeft aan te sluiten).

De wachttijd vind ik geen probleem daar ik toch pas komend voorjaar als het weer warmer wordt deze zou willen inbouwen....

ik vind de bovenste (de xenon variant) mooier maar ik wil niet gaan klooien aan kabels e.d...

laat ik je meteen van de illusie afhelpen dat je beter licht zou krijgen, ik vind het licht zelfs slechter dan origineel, overigens is mijn vrouw het daar me eens, dus een verbetering gaat het zeer zeker niet worden kwa licht.

de ringen hoef je niet aan te sluiten, daar zitten 4 kleine lampjes in, daar kunnen ook ledjes in ipv de lampjes maar die gaan nog sneller kapot dan de lampjes, maar zoals engee ook al aangeeft heb je dan geen stadslicht meer, hoe ga je dat oplossen.

ik zou persoonlijk voor de orinele Hella xenon lampen gaan of de fk koplampen het aanpassen van de ''massa en of connetor posities'' is niet het grootste werk... in een schema is dit goed te vinden zal het even opzoeken :thumb

@rickopel wrote:ik zou persoonlijk voor de orinele Hella xenon lampen gaan of de fk koplampen het aanpassen van de ''massa en of connetor posities'' is niet het grootste werk... in een schema is dit goed te vinden zal het even opzoeken :thumb

we wachten geduldig af :thumb

zoals de link die engee stuurt kan het inderdaad ook. Ben er zelf niet zo kapot van om met losse draden aan je koplamp connector te solderen, mooiste oplossing is en connector te bestellen en de pinnen een voor een over te zetten in de nieuwe. Zie dat er namelijk geen amp's in die orignele meer kunnen gedrukt worden, weet niet zeker of het niet kan maar heb wel zo vermoede, dan met 2 losse draden naar een massa punt toe leggen van de auto. Dan zit het zeker en vast goed.

Vraag me alleen af of Als je een originele Hella koplamp koopt de ballasten en na starters c.q. koplampbollen er bij zitten...

Xenonstekker.jpg

Halogeenstekker.jpg

Credits naar Juffer1

Terug
Naar boven