• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra H banden ervaringen

Zeer binnenkort zitten er vier nieuwe zomerbanden aan te komen voor de GTC.

Aangezien het aanbod (op autobandenmarkt.nl) vrij fors is ben ik benieuwd naar jullie ervaringen qua banden op de Astra H.

Ik kan namelijk geen keuze maken tussen de goedkopere banden (Nankang, Wanli, e.d.) of de duurdere (Michelin, Goodyear, e.d.) en aangezien ik minimaal 600km in de week rijd wil ik wel een fatsoenlijke band tegen een fatsoenlijke prijs die een tijdje meegaat.

Even wat gegevens:

Astra H GTC Z19DTH

225/45 R17

Ik hoor graag jullie ervaringen (denk aan aantal km's, banden geluid, grip, e.d.).

Ik heb er 225/45/17 Britgestone RE50A's op liggen en doe daar 50.000km mee op de voorwielen en op de achterwielen 100.000km !

motor Z17DTH met de zelfde velgen als jou :)

oja en neem geen pirelli's die sleiten hard. :(

Ik heb er 225/45/17 Britgestone RE50A's op liggen en doe daar 50.000km mee op de voorwielen en op de achterwielen 100.000km !

oja en neem geen pirelli's die sleiten hard. :(

[rquote=1891267&tid=144532&author=stefanDTI]Ik heb er 225/45/17 Britgestone RE50A's op liggen en doe daar 50.000km mee op de voorwielen en op de achterwielen 100.000km !

oja en neem geen pirelli's die sleiten hard. :([/rquote]

Dat zijn interessante afstanden zeg! Die banden ga ik zeker meenemen in overweging! Thanks.

@ Erwin1987

Weet je zo welke Michelin's je hebt?

[rquote=1891267&tid=144532&author=stefanDTI]Ik heb er 225/45/17 Britgestone RE50A's op liggen en doe daar 50.000km mee op de voorwielen en op de achterwielen 100.000km !

oja en neem geen pirelli's die sleiten hard. :([/rquote]

Dat zijn interessante afstanden zeg! Die banden ga ik zeker meenemen in overweging! Thanks.

@ Erwin1987

Weet je zo welke Michelin's je hebt?

Over het algemeen zijn goedkopere banden toch van een mindere kwaliteit rubber. Wat banden betreft lijkt goedkoop=duurkoop mij wel op zijn plaats.

Over het algemeen zijn goedkopere banden toch van een mindere kwaliteit rubber. Wat banden betreft lijkt goedkoop=duurkoop mij wel op zijn plaats.

[rquote=1891410&tid=144532&author=sjakie123]Over het algemeen zijn goedkopere banden toch van een mindere kwaliteit rubber. Wat banden betreft lijkt goedkoop=duurkoop mij wel op zijn plaats.[/rquote]

Dat is mijn gedachte ook, vandaar dat ik wat praktijk verhalen zou willen horen :D.

@Erwin1987

Thanks

[rquote=1891410&tid=144532&author=sjakie123]Over het algemeen zijn goedkopere banden toch van een mindere kwaliteit rubber. Wat banden betreft lijkt goedkoop=duurkoop mij wel op zijn plaats.[/rquote]

Dat is mijn gedachte ook, vandaar dat ik wat praktijk verhalen zou willen horen :D.

@Erwin1987

Thanks

plus dat de michelins volgens een vriend van me die bij aan banden bedrijf werkt die ook niet snel cuppen, onder vectra belangrijk weet niet hoe dat bij een astra zit.

Erwin

plus dat de michelins volgens een vriend van me die bij aan banden bedrijf werkt die ook niet snel cuppen, onder vectra belangrijk weet niet hoe dat bij een astra zit.

Erwin

Ik heb ook michelins onder mijn gtc en vind het een zeer fijne band met goede wegligging.

Lekker stil en doen het erg goed in de regen.

50dkm weet ik niet of dat ik dat ga halen met een setje maar bij mij gaan comfort en wegligging voor op hoe lang een band mee gaat.

Wat mij ook meteen opviel bij michelins is dat er bijne geen lood nodig is om ze te balceren.

En geen enkele trilling in het stuur heb bij welke snelheid dan ook.

Hiervoor heb ik veel met toyo's gereden is kwa prijs kwaliteit ook een goede band maar mijn voorkeur gaat toch wel naar een michelin is wel wat duurder maar ik merk toch wel een groot verschil.

Succes met je keuze!

Ik heb ook michelins onder mijn gtc en vind het een zeer fijne band met goede wegligging.

Lekker stil en doen het erg goed in de regen.

50dkm weet ik niet of dat ik dat ga halen met een setje maar bij mij gaan comfort en wegligging voor op hoe lang een band mee gaat.

Wat mij ook meteen opviel bij michelins is dat er bijne geen lood nodig is om ze te balceren.

En geen enkele trilling in het stuur heb bij welke snelheid dan ook.

Hiervoor heb ik veel met toyo's gereden is kwa prijs kwaliteit ook een goede band maar mijn voorkeur gaat toch wel naar een michelin is wel wat duurder maar ik merk toch wel een groot verschil.

Succes met je keuze!

ook michelin energy saver. prima band, stil, goede grip & gaan lang mee als je niet te zot doet (dit is natuurlijk met elke band normaal). ons vader heeft voor 75000 km & achter 100000 km mee gedaan.

ook michelin energy saver. prima band, stil, goede grip & gaan lang mee als je niet te zot doet (dit is natuurlijk met elke band normaal). ons vader heeft voor 75000 km & achter 100000 km mee gedaan.

Goedkope banden hebben nadelen, ze zijn meestal niet slijtvast(dus eerder vervangen en dus toch duur) maar ook bij bijvoorbeeld nat weer hebben ze vaak minder grip, dus beter iets goeds nemen(ik heb ook wel eens wat goedkope prut eronder gehad), de michelin energy saver is hier al genoemd en ook ik heb daar goede ervaringen mee, nu ligt er onder de astra H Michelin primacy HP onder en daar ben ik ook tevreden over.

Beter meteen een goede band eronder leggen.

Terug
Naar boven