• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra H cylinders overslaan, rijdt niet meer

Beste leden,

Ik heb een astra h bj 2004, 175.000 op teller, benzine Z14XEP moter. Vorige week op snelweg stil gestaan. Na uitlezen blijkt Code. P0300 en P303. Cylinder overslaan. advies, Bobine defect

Bobine vervangen

bougies vervangen

Geen geluk, het start en na hapering gaat motor weer uit. Compressie test gedaan, blijkt 2 cylinders minder druk. Het motor gebruikte ook motorolie al tijdje.

Advies garage: Nieuw motor kopen bij sloop of ergens anders

of hetzelfde laten maken. liever ander halen gezien dat het ook olie gebruikt.

Mijn vraag is 2de opinion een opties, naar andere garage. gezien auto niet rijdt moet ik het weer sleepen.

graag jullie advies, alvast bedankt

Waar zit deze auto? Kan ik ook kijken?

Ik kan doen:

- uitlezen

- brandstofpomp druk meeten

- dynamisch cylinder compressie

- krukassensor / nokkenas sensor meeten

- distributieketting op tijd meeten.

Bedankt voor u reactie, auto staat in Den Haag. De monteur heeft wel druk gemeten en uitgelezen. 2 cylinders geven goed druk en 2 niet.

gezien dat het bekend probleem is bij motor Z14XEP, wil ik wel iemand laten zien die wel verstand van opel astra heeft.
ik weet niet of u voor mij wat kan betekenen. il hoor graag van u. alvast bedankt

Liviu kan je goed helpen, en woont in de buurt!

Nokkenassen willen wel breken van deze motoren( door los lopende lagerkappen) of ketting van tijd.

he09yi72w3sky4ikmh0yrpjbxscgltbs.jpg

Bedenkt opeltje17 en Liviu2004,

Inderdaad inlaat Nokkenas is gebroken. heb eentje nieuw besteld van merk. FAI AutoParts uit duitsland. Er zijn wel prijs verschillen, zelf 2de hands is duuder dan wat ik heb besteld.

Trek meteen de lagerkappen na met 10nm!! Van de in en uitlaat kant.

Vervang ook meteen de complete ketting set, dat zijn dan ook de kosten niet meer, distributie moet toch los.

Beste heren,

Nokkenas is vervangen, gelijke ook nieuw oile en filter. naast nokkenas waren ook 2 bouten gebroken,

Nu is nog een andere probleem na voren gekomen. Het motor trilt, soms minder hard en soms harder. De garage man zegt dat een van klep(scheef) is niet goed.

moet stellen of nieuw motor. Kan het zijn dat door dit oorzaak nokkenas en bouten waren gebroken.

graag jullie advies, alvast bedankt

Terug
Naar boven