• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra H diesel Koud

Ik heb een Astra H 1.9 CDTI (Z19DTJ) met een probleem dat ik het interieur niet warm krijg als het buiten -4 graden of kouder is.

Daarboven werkt de kachel net genoeg.

Ik denk dat de rest van het koelsysteem wel in orde is, ik krijg geen oververhitte motor en ik merk dat de thermostaat soms opent (de uitstromende lucht in het interieur is dan even nog kouder)

Als ik een versnelling lager ga rijden (motor meer toeren) dan word het iets warmer.

Ik zelf zit aan lucht in het systeem te denken, maar ik ken het koelsysteem van de Astra niet zo goed.

Iemand een idee?

Welkom Umberto.

Ik denk dat de thermosstaat overijverig opent.

dat is een kwaal bij deze motoren..

deze thermosstaat mag pas bij 90 graden openen, en dan moet het interieur echt wel warm worden..

Komt Heel veel voor bij deze diesels.

dus thermosstaat vervangen..

Umberto, het is hier op het forum gebruikelijk dat niet Forum gebruikers zih even in het Even Voorstellen topic netjes voorstellen..

Willem

Kleine tip..

Voor vragen over deze 1.9CDTi (Z19DTJ) 16V motor kan je in het Vectra gedeelte ook terecht.

dan moet je wel kijken bij de 150pk Diesel, deze motor is technisch gezien gelijk aan de Z19DTJ (16V) motor.

Willem

Terug
Naar boven