• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra H - INSP melding resetten

Mijn Astra H heeft net bij 135.000 km een grote beurt gehad bij een algemene onderhoudsgarage.

Nu vallen me twee dingen op:

1. de melding Insp 0 staat nog aan

2. ik heb het oliepeil gecheckt en dat lijkt ver boven het maximum (nadat ik de onderkant van de peilstok een keer heb schoongemaakt en 'm er weer in en uit heb gehaald is de peilstok tot 3 cm boven de karteltjes bedekt met olie.

Nu vraag ik me toch af....

1. Hoort de garage de inspectieteller te resetten (of kan ik dat zelf ook)?

2. Heb ik het oliepeil op de juiste manier gecheckt en zoja, kan dit kwaad? Zonee, hoe moet ik het oliepeil dan wel checken?

:agent

Lijkt me wel normaal dat ze de service melding even moeten resetten na een beurt,groot of klein.

Zou gewoon even teruggaan maar wellicht kan het dmv een toetscombinatie ook wel..

Lijkt me wel normaal dat ze de service melding even moeten resetten na een beurt,groot of klein.

Zou gewoon even teruggaan maar wellicht kan het dmv een toetscombinatie ook wel..

1 Ja is niet meer dan normaal dat de garage de melding wist.

Kan hij ook vergeten zijn.

2 Pijlen: auto recht zetten op een goede vlakke ondergrond. Pijl stok er uit,schoonvegen. Pijlstok er in en er weer uithalen.

Nu mag hij niet te hoog zitten tot aan het bovenste streepje. Zie foto. Is dat te hoog dan kan de motor schade oplopen.

Motorolie-naziennieuw.jpg

1 Ja is niet meer dan normaal dat de garage de melding wist.

Kan hij ook vergeten zijn.

2 Pijlen: auto recht zetten op een goede vlakke ondergrond. Pijl stok er uit,schoonvegen. Pijlstok er in en er weer uithalen.

Nu mag hij niet te hoog zitten tot aan het bovenste streepje. Zie foto. Is dat te hoog dan kan de motor schade oplopen.

Motorolie-naziennieuw.jpg

1) Is wel de bedoeling. maar universele garages kunnen niet van elk type en merk weten hoe ze die moeten resetten. Dit is dus iets dat je voor lief neemt bij een universeel.

Sommige merken (Opel gelukkig niet) zijn niet eens te resetten zonder speciaal gereedschap.

2) Peilen: Motor op bedrijfstemperatuur. 5 Minuten wachten. Dan peilstok eruit trekken en schoonmaken. Dan nog een keer insteken en aflezen. Idd op vlakke ondergrond zoals gezegd.

1) Is wel de bedoeling. maar universele garages kunnen niet van elk type en merk weten hoe ze die moeten resetten. Dit is dus iets dat je voor lief neemt bij een universeel.

Sommige merken (Opel gelukkig niet) zijn niet eens te resetten zonder speciaal gereedschap.

2) Peilen: Motor op bedrijfstemperatuur. 5 Minuten wachten. Dan peilstok eruit trekken en schoonmaken. Dan nog een keer insteken en aflezen. Idd op vlakke ondergrond zoals gezegd.

De INSP melding verwijderen :

- Sleutel in contact met het contact nog uit,

- De terugstelknop van de dagteller ingedrukt houden,

- Auto op contact zetten (knop ingedrukt houden)

- Na 10 seconden verschijnt : ----

Knop los laten, en de INSP melding zal niet meer verschijnen !

Heb dit even uit het how-to topic gehaald !

greetz,

De INSP melding verwijderen :

- Sleutel in contact met het contact nog uit,

- De terugstelknop van de dagteller ingedrukt houden,

- Auto op contact zetten (knop ingedrukt houden)

- Na 10 seconden verschijnt : ----

Knop los laten, en de INSP melding zal niet meer verschijnen !

Heb dit even uit het how-to topic gehaald !

greetz,

Bij sommige types moet je de rempedaal er ook nog bij inhouden.

Bij de corsa D moet het via de obd met een veiligheidscode..

Bij sommige types moet je de rempedaal er ook nog bij inhouden.

Bij de corsa D moet het via de obd met een veiligheidscode..

Corsa D kan ook gewoon via het knoppie hoor.

Is echt geen OBD tool voor nodig.

Moet wel de rem inhouden dan en display moet uit zijn (dus portier dicht).

Corsa D kan ook gewoon via het knoppie hoor.

Is echt geen OBD tool voor nodig.

Moet wel de rem inhouden dan en display moet uit zijn (dus portier dicht).

gaat ik eens proberen, ik doe het telkens met de obd...vervolgens moet ik naar de computer lopen en maar hopen dat de saftey code in het systeem staat.

gaat ik eens proberen, ik doe het telkens met de obd...vervolgens moet ik naar de computer lopen en maar hopen dat de saftey code in het systeem staat.

Het wil gewoon. Het is wel tricky.

Soms even proberen heel snel contact aan en uit te doen als ie hem niet pakt. Vaak begint ie dan past te knipperen.

Het wil gewoon. Het is wel tricky.

Soms even proberen heel snel contact aan en uit te doen als ie hem niet pakt. Vaak begint ie dan past te knipperen.

Terug
Naar boven