• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra H - Merk/Ervaring Ruitenwissers

Jefkere

Post vaak
Beste forumleden,

Met het winterseizoen voor de deur lijkt het mij wel tijd voor een nieuw setje wissers op mijn Astra GTC.

De voorste trekken wat strepen, om nog maar te zwijgen van de achterste! :swear

Dat is dan ook wat ik het meest haat als ik aan het rijden ben, strepen! :swear

Na wat rond te kijken op websites heb ik verschillende merken gevonden met uitéénlopende prijzen (zoals bij alles :vertag )

Welke wissers nemen jullie?

Welke hebben jullie gehad?

Welke hadden een verbazend/teleurstellend effect?

...

De maat voor een H zou 550/450mm zijn, klopt dit?

Alvast bedankt,

Jeffrey

Ik had originele GM rutienwisser.

Nu heb ik flatblades van bosch 2*450mm. Bevallen goed, ook na de winter vorig jaar geen strepen. Even kijken hoe ze het deze winter uit gaan houden. Ze wissen in ieder geval streeploos.

Ik heb op m'n Astra G Valeo's. Altijd tevreden over geweest, maar nu zijn ze na een halfjaar al op :???:

Flatblades zijn een stuk duurder, maar geven die ook een beter resultaat?

Iemand met Bosch Aero Twins? Of is dit hetzelfde als de flatblades?

Bedankt voor de reacties... ik zat eigenlijk te denken aan Valeo's... €28 voor de 2...

bosch aero twins zij inderdaad de flatblades. Ik bestel ze altijd in duitsland samen met wat andere onderdelen. Scheelt een hoop geld.

Bedankt Joop.

Op de Duitse ebay staat het er inderdaad ook vol van.

Iemand soms al de Imschers geprobeerd?

heb ze ook eens van PIAA gehad, erg duur maar die waren beter dan de GM's die ik nu heb.

gingen ook bijna 3 jaar mee!

En wat heb jij dan betaald voor die PIAA's... die producten zijn inderdaad erg prijzig.

Was dat op je Astra h?

Even opgezocht over die PIAA's

Ze lijken wel indrukwekkend :)

Door een siliconenlaagje maken ze de ruit gladder, waardoor je het effect van een gewaxte ruit krijgt en de druppels er afrollen.

Eigenlijk zijn het ruitenwissers om het gebruik van ruitenwissers te verminderen :jerry Zo kunnen ze inderdaad wel 3 jaar meegaan.

Maar dat mag wel voor die prijs... http://www.efkaimport.nl/Content/75/PIAA_Super_Silione_wisserbladen" onclick="window.open(this.href);return false;

Op deze link zie je de prijslijst, het komt op een ca. €50 voor de 2.

Irmscher ruitenwissers zijn volgens mij van een ander merk (zoals veel van irmscher) Zal wel hetzelfde als bosch zijn ofzo.

Terug
Naar boven