Hallo iedereen,
Ik heb sinds kort een probleem met mijn Opel Astra H, 1.7 cdti. Wat is het probleem?
- Ik ga een rit maken. Start de auto en de motor start meteen. Prima niets aan de hand.
- Ik rijd een tijd (20 km, 40 km, 75 km) en kom aan op plaats van bestemming.
- Ik parkeer de auto en zet de motor uit.
- Ik blijf even weg van de auto, doe mijn ding waarvoor ik kwam en wil weer wegrijden. (na bijv. 10 tot 15 min)
- Ik wil de motor starten en dan komt het probleem.
- Startmotor draait goed rond. Stevig en continu, maar de motor slaat niet aan.
- Dit houdt aan ondanks 1. Contactsleutel uit contact en opnieuw proberen. 2. Auto uit op slot (met of zonder alarm) en daarna weer proberen te
starten.
- Oplossing die werkt is het loshalen van een accupool en even wachten (.30 sec tot 2 a 3 minuten) en dan weer proberen te starten.
- Motor start meteen alsof aan het begin van de rit zoals ik eerder beschreef.
Op het dashboard staat alles op nul (dagteller, boordcomputergegevens als gemiddelde enz) Logisch want de stroom is eraf geweest.
Mijn vraag aan jullie is, hebben jullie suggesties wat dit kan zijn?
Als ik mijn bescheiden motorkennis erop los mag laten denk ik aan de startbeveiliging die erop zit? Het motormanagement wat niet meer snapt/herkent dat ik het ben die, met de juiste sleutel, de motor probeert te starten?
Alle suggesties worden zeer geapprecieerd.
Met vriendelijke groeten en alvast bedankt,
Vincent
Ik heb sinds kort een probleem met mijn Opel Astra H, 1.7 cdti. Wat is het probleem?
- Ik ga een rit maken. Start de auto en de motor start meteen. Prima niets aan de hand.
- Ik rijd een tijd (20 km, 40 km, 75 km) en kom aan op plaats van bestemming.
- Ik parkeer de auto en zet de motor uit.
- Ik blijf even weg van de auto, doe mijn ding waarvoor ik kwam en wil weer wegrijden. (na bijv. 10 tot 15 min)
- Ik wil de motor starten en dan komt het probleem.
- Startmotor draait goed rond. Stevig en continu, maar de motor slaat niet aan.
- Dit houdt aan ondanks 1. Contactsleutel uit contact en opnieuw proberen. 2. Auto uit op slot (met of zonder alarm) en daarna weer proberen te
starten.
- Oplossing die werkt is het loshalen van een accupool en even wachten (.30 sec tot 2 a 3 minuten) en dan weer proberen te starten.
- Motor start meteen alsof aan het begin van de rit zoals ik eerder beschreef.
Op het dashboard staat alles op nul (dagteller, boordcomputergegevens als gemiddelde enz) Logisch want de stroom is eraf geweest.
Mijn vraag aan jullie is, hebben jullie suggesties wat dit kan zijn?
Als ik mijn bescheiden motorkennis erop los mag laten denk ik aan de startbeveiliging die erop zit? Het motormanagement wat niet meer snapt/herkent dat ik het ben die, met de juiste sleutel, de motor probeert te starten?
Alle suggesties worden zeer geapprecieerd.
Met vriendelijke groeten en alvast bedankt,
Vincent