• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra H motorblok problemen

Goedendag allemaal,

Ik rij een Opel Astra 1.9CDTI 120 pk nu al bijna 2 jaar. Km stand:290.200

Sinds enkele weken brandt het motormanagement lampje.

Het starten van de motor gaat heel stroef. Of het dat hij pas bij de 2x draaien start of ik moet hem meerdere maken in zijn 1 of in zijn achteruit zetten ,zodat hij sprint en dus start. De ANWB is wezen kijken en wist het probleem niet. De ANWB vertelde dat het niet aan de accu of startmotor ligt. Tevens kon hij de code niet uitlezen omdat die afgeschermd was.

Sinds vandaag hoor ik een tikkende geluid toen ik de auto ging starten,motor was toen koud.

Is iemand bekend met wat het probleem zou kunnen zijn?

Alvast bedankt.

code moet je uit laten lezen door iemand met een tech2.

het tikken wat je hoorde, was dit voor dat de motor aansloeg of toen de motor net aan het draaien was?

Als het tikken was voor dat de motor aansloeg dan is het je startrelais en vrees ik toch voor je accu.

Als het was nadat de motor aan was dan zijn het kleppen die je hoort tikken. Dit kan te maken hebben met je oliepeil of de dikte van de olie (omdat je het over koude temperatuur had).

motormanagement lampje kan veel oorzaken hebben. ?Uitlezen is de enige optie.

gr. rene

Terug
Naar boven