• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra H ombouw naar Full options

@chieltjuh wrote:Iemand een idee hoe ik een koppelings schakelaar werkend kan krijgen in mijn H.

Of is dit echt onbegonnen werk zonder mn kabelboom aan gort te knippen

Geen voorbereiding dus kabels trekken vanaf ECU?

Iemand ervaring daar mee?

John Gold setjes plaatsen en deze laten aansluiten op je originele knoppen ?

Nog even gezocht op engelse fora's naar een geschikte howto,

Helaas kom er niet echt uit/ heb ik onvoldoende kennis om mijn mijn kabelboom te gaan prutsen..

Cruise control laat ik dan maar even zitten..

Ik zit te denken om een K&N 57i open filterkitje op mijn Astra Twintop 1.8 te zetten, schijnbaar betere gasrespons en ook iets zuiniger? Rest blijft standaard. Wat vinden jullie, heeft het zin of is het dikke onzin? Of kan ik beter voor een andere inlegfilter gaan?

best wel een eeuwenoude discussie,

Persoonlijk denk ik dat je er geen wonderen moet van verwachten, en het veelal weinig uitmaakt...

Uiteraard zijn de meningen verdeeld:)

Als je een andere inlegfilter doet kan je ook nog even kijken het"bochtje" wat in je orginele filterhuis aan de binnenzijde zit weg te halen.

DerestrictedAirbox.jpg

even om een idee te geven..

Ik heb dit alles gewoon orgineel gelaten

Nog even gezocht op engelse fora's naar een geschikte howto,

Helaas kom er niet echt uit/ heb ik onvoldoende kennis om mijn mijn kabelboom te gaan prutsen..

Cruise control laat ik dan maar even zitten..

Het scheelt niet alleen in max pk en Nm maar ook in hoe breed je het koppel kan gebruiken, bij de 1.4xep van ons werd de trekkracht onderin de toeren flink verbeterd waardoor je een veel soepeler rijdende wagen krijgt, zeker omdat wij een zware stationwagon hebben.

Mark

www.AstraTuningClub.nl

Ik zit te denken om een K&N 57i open filterkitje op mijn Astra Twintop 1.8 te zetten, schijnbaar betere gasrespons en ook iets zuiniger? Rest blijft standaard. Wat vinden jullie, heeft het zin of is het dikke onzin? Of kan ik beter voor een andere inlegfilter gaan?

@suurtje wrote:Ja dat is waar ja ik ga nu op zoek naar een cd70 voor de astra en laat het voorlopig bij me GID of ik moet een mooi setje tegenkomen uiteraard want heb me zendai v41 eruit gehaald.

Waarom heb je de v41 er uit gehaald? En wat doe je er mee?

best wel een eeuwenoude discussie,

Persoonlijk denk ik dat je er geen wonderen moet van verwachten, en het veelal weinig uitmaakt...

Uiteraard zijn de meningen verdeeld:)

Als je een andere inlegfilter doet kan je ook nog even kijken het"bochtje" wat in je orginele filterhuis aan de binnenzijde zit weg te halen.

DerestrictedAirbox.jpg

even om een idee te geven..

Ik heb dit alles gewoon orgineel gelaten

Nog even een vraagje over de CC , omdat ik die toch wel graag in zou bouwen.

Klopt het dat de bedrading vanaf de ECU naar de kopelingschakelaar loopt?!(die regelunit naast mijn gaspedaal?!)

(zo ja heeft iemand een idee welke pinnen ik moet hebben?) :wtf

Dit artikel al een beetje doorgespit maar wordt er niet veel wijzer van:(

http://www.tssduk.webspace.virginmedia.com/systems/automotive/How_to/Astra4/CruiseControl.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Het scheelt niet alleen in max pk en Nm maar ook in hoe breed je het koppel kan gebruiken, bij de 1.4xep van ons werd de trekkracht onderin de toeren flink verbeterd waardoor je een veel soepeler rijdende wagen krijgt, zeker omdat wij een zware stationwagon hebben.

Mark

www.AstraTuningClub.nl

over wat voor auto gaat het bij u?

een H?

want dan zit normaal alles al klaar.

oude pinker hendel eruit en nieuwe erin.

Beetje programeren en klaar.

soms moet rempedaal sensor nog gestoken worden.

@suurtje wrote:Ja dat is waar ja ik ga nu op zoek naar een cd70 voor de astra en laat het voorlopig bij me GID of ik moet een mooi setje tegenkomen uiteraard want heb me zendai v41 eruit gehaald.

Waarom heb je de v41 er uit gehaald? En wat doe je er mee?

Terug
Naar boven